• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/12/13

دیدار دبیر کل جدید و جمعی از اعضای کادر مرکزی حزب‌الله با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته سیدحسن نصرالله دبیرکل جدید و چند تن از اعضای کادر مرکزی جنبش انقلابی حزب‌الله لبنان را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار ابتدا شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان و همسرش را به مردم مسلمان وانقلابی لبنان و بستگان وی تبریک و تسلیت گفتند و فرمودند: شهادت برای ما و تمامی مجاهدان راه خدا بهترین سرانجام و یک آرزو محسوب می‌شود.
شهید سیدعباس موسوی شخصیتی برجسته، متقی، شجاع، فداکار و هوشمند بود و بی وقفه به مسائل جهادی لبنان اهتمام می‌ورزید. ما جوش و خروش و فداکاری او را در صحنه‌ی لبنان مشاهده کردیم و اکنون فقدان او را یک مصیبت می‌دانیم و رحمت خداوند را برای آن مرحوم مسئلت میکنیم.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان انتخاب حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله به دبیرکلی جنبش حزب‌الله لبنان را یک انتخاب شایسته دانستند و با اشاره به سنگینی بار این مسئولیت فرمودند: رژیم صهیونیستی دشمنی خشن و وحشی است. لذا برای مبارزه، رعایت همه‌ی جوانب ضرورت دارد. برخورد با صحنه‌ی پیچیده‌ی لبنان به هوشیاری نیازمند است و باید به جهاد و نقش مردم در آن بعنوان یک اصل توجه شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توکل به خداوند و استمداد از قدرت بی‌نهایت پروردگار را برای استحکام و آسیب ناپذیری مقاومت اسلامی ضروری دانستند و ضمن تأکید بر لزوم آمادگی روزافزون نیروهای جهادی در لبنان فرمودند: شور و هیجان صادقانه‌ی مردم لبنان برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی سرمایه عظیمی است که باید از آن در جهت سازماندهی هرچه بهتر و نیرومندتر، ایجاد وحدت در صحنه‌ی مقاومت و پایه گذاری اصول غیرقابل تخلف استفاده شود. لذا در این جهاد بزرگ تقویت بنیه‌ی معنوی مبارزه،‌ امری الزامی است.
بر پایه همین گزارش در این دیدار حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش انقلابی حزب‌الله لبنان طی سخنانی از توجهات و عنایات خاص رهبر انقلاب اسلامی به مردم مسمان لبنان تشکر کرد و با اشاره به تأثیر شهادت سیدعباس موسوی در مردم این کشور گفت: حرکت بی‌سابقه‌ای که بر اثر این شهادت مظلومانه در لبنان بوجود آمد،موجب تقویت و مقبولیت هرچه بیشتر مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شد و حزب‌الله را بعنوان سمبل جهاد و مظلومیت در اذهان عمومی ملت لبنان مطرح ساخت و ما آن را از برکات الهی می‌دانیم. وی همچنین مشارکت مردم لبنان در مراسم تشییع جنازه دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان را بی‌سابقه توصیف کرد و تبعیت کامل خود را از رهبر انقلاب اسلامی تا مرز شهادت موردتأکید قرارداد.