• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/03/15

دیدار نخست وزیر سوریه با رهبر انقلاب برای عرض تسلیت در پی ارتحال امام خمینی(ره)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز آقای محمود زعبی نخست وزیر سوریه را که در رأس هیأتی جهت عرض تسلیت و شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر حضرت امام خمینی(قدس السره الشریف) وارد تهران شده است را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار که آقای موسوی نخست وزیر، وزرای خارجه دو کشور و معاون سیاسی نخست وزیرکشورمان نیز حضور داشتند، ابتدا آقای زعبی نخست وزیر سوریه مراتب تسلیت و پیامهای همدردی صمیمانه‌ی آقای حافظ اسد رئیس جمهوری و مسئولان و مردم سوریه را به استحضار رهبر جمهوری اسلامی ایران رساند.
وی افزود برای همه‌ی ما روشن است که حضرت امام خمینی(ره) مبارزی بود که بشریت و جهان اسلام او را از دست داد و ما مطمئن هستیم که جنابعالی به عنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی ایران، ملت اسلام و مسئولین، درآینده نیز همان خط رهبری حضرت امام خمینی(ره) را ادامه خواهید داد.
وی سپس با تقدیم خالصانه‌ترین درودها و تهنیت های آقای حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه به مناسبت برگزیده شدن آیت‌الله خامنه‌ای به سمت رهبری انقلاب اسلامی از سوی خبرگان ملت، گفت: بسیار خرسندم که ما اولین هیئت رسمی هستیم که با جنابعالی به عنوان رهبرجمهوری اسلامی ایران ملاقات می کنیم. نخست وزیر سوریه افزود روابط دو کشور ما روابطی استراتژیک است و هر دو کشور تاکنون توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرده‌ایم. وی تأکید کرد عکس العمل اصولی که رهبر عالیقدر اسلام امام خمینی(ره) در مورد مسأله فلسطین اعلام نموده‌اند امروز در میان بسیاری از مبارزان در سطح جهان پدیدار شده و بشریت هم اکنون مدیون این مواضع اصولی است. آنگاه آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران با تشکر از پیام تسلیت رئیس جمهوری سوریه، ازسفر نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه به جمهوری اسلامی ایران برای تسلای خاطر مسئولین و ملت ایران به مناسبت بروز این مصیبت عظمی و حادثه تلخ تشکر کردند.
رهبر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه پیوند میان مردم و مسئولین ما با امام بزرگوار و عزیزمان یک پیوند ناگسستنی بود اظهار داشتند حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) پدر این ملت بودند و علاقه مردم به ایشان در حقیقت تجسم اراده و تصمیم ملت ما در حرکت به سمت آرمان های آن بزرگوار که همان آرمانهای انقلاب است، می باشد.
آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه اینجانب راه حضرت امام خمینی(ره) را بطور دقیق ادامه خواهم داد زیرا که کمال این ملت و کمال مسئولین در ادامه این راه است افزودند: من شاگرد حضرت امام خمینی( قدس سره) و کسی هستم که افتخارم به این بوده و هست که اصول انقلاب را از آن بزرگوار فرا گرفته‌ام.
رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما با دولت و ملت سوریه روابط و پیوندهای مستحکمی داریم که درصدد استحکام هر چه بیشتر آن هستیم افزودند: نقطه اساسی ارتباطات دو کشور ما مقابله قاطعانه با رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل است در حالی که خیلی از دولت‌ها با رژیم اشغالگر قدس از سر سازش در آمده اند، خوشبختانه سوریه قوی و قاطع در مواضع خود ایستاده است. ما برای شما دعا می کنیم و از ایستادگی شما در برابر توطئه های صهیونیسم و ارتجاع حمایت می نمائیم و امیدواریم با همین قاطعیت به راه خود ادامه دهید.
نخست وزیر سوریه در پایان این دیدار دفتر یادبود ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را امضاء کردند.