• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/12/05

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با دست اندرکاران برگزاری حج، حضور عزتمند حجاج ایرانی در مجمع بزرگ امت اسلامی را توفیقی الهی و موجب افتخار و سربلندی ملت ایران دانستند.
حضرت آیت اللَّه خامنه ای با اشاره به محتوای بسیار عمیق حج خاطرنشان کردند: برگزاری حج مطلوب، باعث تولد مجدد انسانهایی کاملاً پاکیزه و معنوی می گردد که باید برای دستیابی همگانی حجاج، به این آرمان الهی، برنامه ریزی و تلاش کرد.
حضرت آیت اللَّه خامنه ای، با تأکید بر لزوم تمرکز فعالیتهای معنوی و فرهنگی حج، حول محور قرآن کریم خاطرنشان کردند: می توان با برنامه ریزی صحیح، سنت ختم قرآن در حج را، احیا کرد و علاوه بر برگزاری مراسم بسیار مهم و ارزشمند دعای کمیل، قرآن را محور فعالیتها و اقدامات فرهنگی - سیاسی قرار داد و فضای حج را فضایی کاملاً قرآنی و معنوی ساخت.
رهبر معظم انقلاب، با اشاره به سخنان سرپرست حجاج ایرانی در مورد توجه بی سابقه حجاج کشورهای مختلف به امام زمان(عج) این مسئله را بسیار مهم خواندند و افزودند: در کشور ما نیز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو جریان معنوی و بسیار تأثیرگذارِ توجه به حضرت ولی عصر(عج) و حضرت فاطمه زهرا(س)، برکات بی شماری به همراه آورده است.
ایشان پرداختن بیش از حد به مسائلی نظیر خرید سوغاتی در حج را از جمله موانع تمرکز کامل بر مسائل معنوی حج برشمردند و افزودند: آوردن هدیه ای از حج برای خانواده، خوبست اما اسراف در این کار و صرف وقت فراوان برای خرید کالا و سوغات، علاوه بر هزینه هنگفت آن، باعث جلوگیری از توجه کامل به محتوای حقیقی حج می شود و باید برای آن فکری کرد.
ایشان با تشکر از آقای ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی/ آقای زرهانی رئیس سازمان حج و زیارت و دیگر دست اندرکاران برگزاری حج، تقویت روابط با عربستان سعودی را در زمینه برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر حج ضروری خواندند.
در ابتدای این دیدار، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بیت اللَّه الحرام، توجه بی سابقه حجاج کشورهای دیگر به حضرت مهدی موعود(عج) و مراجعه مسلمانان 54 کشور دیگر بویژه متفکران جهان اسلام به بعثه مقام معظم رهبری را دو ویژگی فرهنگی حج امسال اعلام کرد.
آقای ری شهری با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم برائت از مشرکان با حضور زائران ایرانی و خارجی گفت: در حج امسال 6 همایش بین المللی نیز با شرکت زائران کشورهای مختلف برگزار شد و مباحث علمی خوبی با اندیشمندان اهل سنت صورت گرفت.
رئیس سازمان حج و زیارت هم در گزارشی اعلام کرد بیش از 96 هزار زائر ایرانی امسال حج با شکوهی را برگزار کردند.
آقای زرهانی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای حل برخی مشکلات زائران ایرانی در حج گفت: از بیستم اسفندماه، برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر حج سال آینده آغاز می شود.