• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/09/13

دیدار وزیر بهداشت و دست اندرکاران طرح ملی واکسیناسیون سرخک و سرخجه با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای با دعوت از آحاد مردم برای همکاری در طرح ملی واکسیناسیون سرخک و سرخجه، تأکید کردند همه دستگاهها موظفند در اجرای این طرح بزرگ همکاری و همت کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار وزیر بهداشت و دست اندرکاران طرح ملی واکسیناسیون سرخک و سرخجه این طرح را، خدمتی بسیار بزرگ به مردم، کشور و آینده جامعه برشمردند و افزودند: دین مبین اسلام نیز بر اینگونه خدمات عمومی تأکید فراوان دارد.
ایشان با اشاره به اولویت پیشگیری و بهداشت بر درمان آثار مثبت اجرای طرحهایی نظیر واکسیناسیون فلج اطفال را در سلامت جامعه یادآوری کردند و افزودند: اینگونه خدمات مخلصانه، نزد پروردگار متعال ارزش فراوانی دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از وزیر و دیگر مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نیروهای خدمتگزار بسیج و دیگر دست اندرکاران طرح مصون سازی جامعه در برابر سرخک و سرخجه افزودند: ابعاد مختلف این طرح ملی از رسانه های عمومی برای مردم تبیین شود و مردم قدردان کشور نیز بی تردید، در اجرای این طرح مؤثر و بسیار مفید همکاری خواهند کرد.
در این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب در گزارشی از طرح واکسیناسیون سرخک و سرخجه گفت: با اجرای این طرح سی و سه میلیون نفر در برابر این دو بیماری، ایمن می شوند و در آینده ای نه چندان دور، سرخک و سرخجه از کشورمان ریشه کن خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در سال خدمت رسانی به مردم، اجرای طرح ملی واکسیناسیون سرخک و سرخجه، در افزایش سلامت جامعه، آثار کاملاً ملموسی بر جای بگذارد.
دکتر پزشکیان با اشاره به ریشه کن شدن بیماری فلج اطفال و کزاز در ایران گفت این دستاورد بزرگ نتیجه همکاری وزارت بهداشت، بسیج - وزارت آموزش و پرورش و دستگاههای دیگر در اجرای طرحهای ملی پیشگیری است که در طرح واکسیناسیون سرخک و سرخجه نیز این دستگاهها با یکدیگر همکاری خوبی دارند.