• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/08/23

اقامه‌ نماز جمعه‌ به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه پرشکوه صدها هزار نفر از مردم مؤمن و روزه دار تهران در مصلای امام خمینی، با اشاره به ترسیم چشم انداز منطقی، واقع بینانه و درخشان 20 سال آینده کشور تأکید کردند: امریکا با تلاش برای استحاله فرهنگی و سیاسی ملت و مسؤولان ایران، درصدد شکست نظام اسلامی و جلوگیری از پیشرفت ملت بزرگ ایران است اما با هوشیاری همگانی مردم و مسؤولان، راه بجایی نخواهد برد.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم اولین نماز جمعه مصلای تهران چشم انداز 20 سال آینده جمهوری اسلامی ایران را مبنای سیاستگذاریها و برنامه ریزی های مختلف نظام برشمردند و افزودند: این آینده روشن و مطلوب که برمبنای واقعیات کشور و جهان و براساس کار کارشناسی و منطقی ترسیم شده است به فضل پروردگار و با همت و تلاش مسؤولان و مردم محقق خواهد شد.
ایشان زیرساختهای محکم کشور را، مبنای حرکت بسوی آینده ای روشن و پیشرفته خواندند و خاطرنشان کردند: علاوه بر پیشرفتهای زیربنایی، فراهم شدن زمینه بروز استعدادهای جوانان کشور و دستیابی دانشمندان جوانِ ایران عزیز به فناوریهای پیشرفته، مهمترین زیرساختی است که دستیابی به آینده روشنِ ترسیم شده را امکان پذیر می سازد.
ایشان نقش جوانان مؤمن و حزب اللهی را در پیشرفتهای علمی، مورد توجه قرار دادند و افزودند: بسیاری از کارهای برجسته علمی کشور در محیطهایی سرشار از معنویت و ذکر پروردگار صورت گرفته است که این مسئله، بسیار با ارزش است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقامات امریکایی در مورد دمکراسی در منطقه، افزودند: کارنامه سیاه دولت استکباری امریکا در حمایت از رژیمهای دیکتاتوری و مستبد و اقدامات ضدمردمی این رژیم در مناطقی همچون عراق و افغانستان ماهیت حقیقی اینگونه حرفهای گستاخانه مقامات امریکایی را برای ملتها روشن کرده است.
ایشان با اشاره به ناکامی دولت امریکا در افغانستان و عراق افزودند: اشغالگران، دیکتاتور عراق یعنی صدام را برداشتند و بجای او یک دیکتاتور بیگانه و امریکایی گذاشتند و با سرکوب و کشتار و بی اعتنایی به خواست مردم عراق سعی کردند اهداف خود را در این کشور محقق سازند اما هر روز از ملت عراق تودهنی می خورند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اذعان مقامات امریکایی به بی نتیجه بودن حمله نظامی افزودند: اگرچه در حرفهای امریکایی ها، همچنان نوعی غرور بچشم می خورد اما عمق حرفهای آنها، نشان می دهد که ضرباتی که از مردم افغانستان و عراق خورده اند، ضربات مؤثری بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین نقشه امریکا برای رویارویی با ملت ایران خاطرنشان کردند: حمله به عراق نتیجه مطلوب را برای امریکا بهمراه نیاورده است بنابراین طبیعی است که تهاجم نظامی به ایران بزرگ و ملت شجاع و مؤمن ایران، به شکست سنگین تری منجر خواهد شد بهمین علت امریکایی ها امروز تلاش می کنند با استحاله ملت و مسؤولین ایران به اهداف خود برسند.
ایشان افزودند: دشمن با دو جریان استحاله فرهنگی و سیاسی تلاش می کند که ابتدا ملت ایران را به آرمانها و عقایدش بی اعتنا کند تا بعد بتواند با تکیه بر عوامل و مزدوران خود، زمینه بازگشت سیطره امریکا به این کشور را فراهم سازد.
حضرت آیت الله خامنه ای، تلاش برای ایجاد اختلاف میان جناحهایی که از دل انقلاب بوجود آمده اند، ایجاد چالش و فضای تشنج برسر مسائل غیرواقعی و بی اهمیت و ایجاد اختلاف در مورد مسلمات نظام اسلامی از جمله قانون اساسی را از جمله خطوط اصلی نقشه امریکا در ایران برشمردند و افزودند: سالها قبل گفته شد که برخی روزنامه ها پایگاه امریکا هستند و امروز خود امریکایی ها با اعلام تلاش برای تقویت برخی روزنامه ها، حتی اگر چنین روزنامه ای نداشته باشند عملاً به این نقشه اعتراف می کنند.
ایشان، ترویج لاابالیگری و بی اعتنایی به انضباط و اخلاق دینی در میان جوانان را از دیگر خطوط نقشه امریکا خواندند و با اشاره به لزوم هوشیاری جوانان و مسؤولان آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها در مقابل این خط دشمن تأکید کردند: امروز هرکسی که به عقب ماندگی علمی کشور کمک کند، هر عنصری که در راه خدمت قوای سه گانه مردم، کارشکنی نماید، هرکسی که افکار و نظریات امریکایی ها را در روزنامه ها و تریبون ها مطرح کند و هر فردی که با شایعه و تهمت زنی به جنگ روانی دشمن بر ضد ملت ایران و نظام اسلامی کمک نماید، عملاً در خدمت امریکاست.
رهبر معظم انقلاب مقاومت در مقابل جریان سازی سیاسی و فرهنگی امریکا را راه صحیح مبارزه با امریکا برشمردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، سالها قبل فرمودند امریکا در افکار عمومی جهان اسلام، منفورترین رژیم عالم است و امروز نیز همچون گذشته رئیس جمهور امریکا و رئیس رژیم صهیونیستی، منفورترین اشخاص عالم در افکار عمومی جهان اسلامند.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه عربی نماز با اشاره به جمعه آینده روز جهانی قدس افزودند: ملت فلسطین با انتفاضه مبارک خود، دشمن صهیونیستی را عاجز کرده و مسلمانان جهان نیز در روز قدس ضمن اعلام حمایت از این ملت مظلوم، به دشمنان اسلام نشان خواهند داد که مسئله فلسطین، مسئله اصلی جهان اسلام است و مسلمانان هیچگاه مردم مظلوم فلسطین را فراموش نخواهند کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز جمه مهمترین شاخصه دوران حکومت حضرت علی علیه السلام را عدالت برشمردند و خاطرنشان کردند: تمام مشکلاتی که در دوران حکومت آن حضرت بوجود آمد همه ناشی از پافشاری حضرت امیرالمؤمنین (ع) بر اجرای عدالت بود.
ایشان کوتاه نیامدن در اجرای عدالت را بزرگترین درس آن حضرت برای مسلمانان و شیعیان و نظام اسلامی دانستند و افزودند: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در دوران حکومت خود با سه گروه ناکثین، مارقین و قاسطین درگیر شدند که در این میان قاسطین که ظلم و ستم مبنای حکومت داری آنان بود از هر سه گروه خطرناکتر بودند زیرا ارزش عدالت و عمل به عدل را بهیچ وجه قبول نداشتند.
حضرت آیت الله خامنه ای از جریان ناکثین و پیمان شکنان بعنوان همرزمان و دوستان قدیمی حضرت علی (ع) که در مقابل عدالت آن حضرت طاقت نیاوردند یاد کردند و افزودند: مارقین هم گروهی افراطی و متعصب و دارای ظواهر دینی بودند که اعتقاد دینی آنان براساس معرفت و همراه با عمق و ریشه نبود که در این دوران منافقین، نمونه این جریان بشمار می روند.
مقام معظم رهبری مبنای حکومتی و فکری گروه قاسطین را مقابله با عدالت دانستند و خاطرنشان کردند: این جریان در زمان حکومت حضرت علی (ع)، مسائلی همچون حمایت از صحابه و یا شورای صحابه را مطرح کردند تا در مقابل عدالت علوی بایستند.
حضرت آیت الله خامنه ای، نظام استکباری و در رأس آن آمریکا را همسان گروه قاسطین و ظالمین در زمان حضرت علی (ع) برشمردند و تأکید کردند: نظام استکباری که بهیچ وجه ارزش عدالت را قبول ندارد و قائل به مبنای عدالت نیست با مطرح کردن شعارهایی همچون دموکراسی و حقوق انسان تلاش دارد در مقابل ارزش عدالت بایستد.
ایشان، نظام اسلامی را ادامه دهنده راه حضرت امیرالمؤمنین (ع) برای اجرای عدالت دانستند و افزودند: ما در نظام اسلامی ادعای اجرای کامل عدالت را نداریم بلکه رسالت نظام اسلامی، ادامه مسیر عدالت علوی و تلاش برای تأمین عدالت در جامعه است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه عدالت باید شعار نظام اسلامی و محور تمام فعالیت های نظام قرار گیرد خاطرنشان کردند: برهمین اساس باید در تمام برنامه ریزیها و چشم انداز کشور، عدالت محور باشد و این مهمترین مسئله مورد نیاز امروز جامعه می باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به لیالی قدر و اهمیت و ارزش این لیالی در قرآن و احادیث، مردم را به کسب آمادگی روحانی و معنوی جهت بهره برداری هرچه بیشتر از برکات این لیالی توصیه کردند.