• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/07/02

دیدار کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک عید شریف مبعث به مردم عزیز ایران و امت اسلامی تصریح کردند: ملت بزرگوار ایران با تکیه بر درس‌های بزرگ بعثت، راه عزت و سعادت را با کمال قدرت ادامه خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در خجسته‌سالروز مبعث پیامبر خاتم و با حضور رؤسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شخصیت‌های کشوری و لشکری، جمعی از مردم و سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی برگزار شد، جامعه‌ی بشری را بیش از همیشه نیازمند پیام بعثت دانستند و خاطرنشان کردند: بعثت بشریت را به توحید و یکتاپرستی به عنوان روش حقیقی زندگی و کوتاه کردن دست قدرت‌های غیر الهی از زندگی بشر دعوت می‌کند تا سعادت حقیقی و آبادانی دنیا و آخرت انسان محقق شود که البته تحقق این هدف عظیم و دشوار، نیازمند تلاش و مجاهدت و پایداری است.
ایشان دعوت به تزکیه و تربیت نفس، تجلیل از علم و دانش، حرکت و قیام لِله، وحدت و برادری و تقوا و پرهیزگاری را از دیگر پیام‌های بعثت نبوی برشمردند و افزودند: این پیام‌های تعالی‌بخش و زندگی‌ساز در تمامی دوران تاریخ، نیاز حقیقی بشر بوده و خواهد بود و امت اسلامی باید برای حل مشکلات خود و دست‌یابی به جامعه و مدنیت شایسته‌ی خویش به این پیام‌ها و درس‌های جاودان تمسک جوید و با تکیه بر احساس عزت اسلامی، درک قدرت ناشی از وحدت و ایستادگی در مقابل دشمنان این راه را با عزم و اراده‌ی راسخ بپیماید.
ایشان وظایف مسئولان و نخبگان ملت‌ها را در راه تشکیل جامعه و مدنیت عظیم اسلامی، بسیار سنگین برشمردند و افزودند: به فرموده‌ی پیامبر اسلام، اصلاح توده‌های هر ملت به اصلاح نخبگان و زبدگان آن‌ها وابسته است. بنابراین زمام‌داران، علما، روشنفکران و نخبگان باید وظایف سنگین خود را در مسیر ایستادگی امت اسلامی در مقابل دشمنان و پیمودن راه تعالی و پیشرفت جهان اسلام ادا کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درماندگی رژیم صهیونیستی را در برابر مقاومت ملت فلسطین نمونه‌ی روشنی از آثار مبارک و تعیین‌کننده‌ی پایداری در برابر دشمنان اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: در هر نقطه‌ای که امت اسلامی در برابر دشمن بایستد، این‌گونه آثار خجسته ظهور خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش آمریکا برای تغییر نقشه‌ی خاورمیانه و مسلط کردن صهیونیست‌ها بر ملت‌ها و کشورهای منطقه و نیز سرکوب بیداری ملت‌های مسلمان افزودند: استکبار در اوج دشمنی با امت اسلامی، تمامی کینه‌های خود را متوجه ملت ایران کرده است، چرا که بیداری، مقاومت و وحدت کلمه‌ی مردم ایران را مانع تحقق اهداف نامشروع خود می‌داند.
ایشان مسأله‌ی اصلی امروز را حفظ هویت جمهوری اسلامی و هویت اسلامی کشور خواندند و با تأکید بر لزوم پرهیز مسئولان از دل‌بستن به جاذبه‌های دنیوی یا تأثیرپذیری از ارعاب و تهدیدات دشمن افزودند: زورگویان جهان تلاش می‌کنند الگویی را که ملت ایران به جهان اسلام نشان داده است، در هم بشکنند، اما ملت ایران انقلاب و نظام اسلامی خود را به قیمت خون صدها هزار شهید و فداکاری و ایثار همه‌ی مردم به دست آورده است و هیچ قدرتی نخواهد توانست عزم و اراده‌ی عظیم ملی را در این کشور بزرگ اسلامی خدشه‌دار سازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کردند: طنین فریاد امام خمینی رضوان‌الله‌علیه در این کشور همچنان و همیشه به گوش می‌رسد و ملت ایران با پیمودن راهی که امام راحل عظیم‌الشأن نشان داده است، دستاوردهای خود را با کمال قدرت حفظ و دل دوستان اسلام را در سراسر جهان شاد خواهد کرد.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور ضمن تبریک بعثت پیامبر مکرّم اسلام به ملت شریف ایران و مسلمانان جهان تصریح کرد: روح بعثت، یکتاپرستی و آزادی از هوس، ستم و جهل و تبعیض است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی با اشاره به لزوم تجلی توحید در همه‌ی شئون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان افزود: مشکلات درونی جهان اسلام، تهدیداتی که متوجه استقلال و آزادی ملت‌هاست و تحقیر و استثمار و استعمار کشورهای اسلامی به دست قدرت‌های ظالم جهانی نشان می‌دهد که پیام بعثت در میان مسلمانان آن‌گونه که باید و شاید درک نشده است و امت اسلامی باید با درک صحیح این پیام راهگشا و سعادت‌بخش، باشجاعت به آن عمل کند.