• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/06/24

دیدار فرماندهان سپاه با فرمانده کل قوا

رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار فرماندهان رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را هدیه‌ای الهی برای ملت ایران و تاریخ کشور برشمردند و افزودند: برکات این نهاد مبارک در حال و آینده‌ی ایران، ماندگار و همیشگی خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رشد و ارتقای سپاه پاسداران در گذار از سال‌های دشوار و حوادث پیچیده‌ی ۲۵ سال اخیر افزودند: تجربه‌های فراوان، آبدیدگی در میدان‌های مختلف، رویش‌های تازه و پرطراوت و برخورداری از مجموعه‌ی انسان‌هایی که با پایداری در صراط مستقیم به نوادر تاریخ و عناصری بی‌بدیل تبدیل شده‌اند، دستاوردهای بزرگی است که سپاه را مجموعه‌ای پرافتخار و مستحکم ساخته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به استمرار خصومت‌های دشمنان اسلام و انقلاب با ملت ایران خاطرنشان کردند: دو قرن اخیر دوران تلاش‌های مختلف مستکبران و استعمارگران برای چپاول منافع و منابع ملت‌ها و استقرار نظام استبداد بین‌المللی در جامعه‌ی جهانی بوده است، اما انقلاب اسلامی در روند غارتگری دیکتارتورهای بین‌المللی، موانع بزرگی ایجاد کرده و همین امر موجب خصومت عمیق آن‌ها با ملت ایران شده است.
ایشان ضمن توصیه به سپاهیان پاسدار برای پاسداری از پارسایی و تعمیق ارتباط با پروردگار افزودند: باید با فراهم آوردن همه‌ی لوازم و ضروریات مادی و معنوی، استحکام سپاه را به عنوان ستون برجسته‌ی بنای رفیع نظام اسلامی افزایش داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین موانعی که انقلاب اسلامی بر سر راه تحقق اهداف نامشروع مستکبران ایجاد کرده است، به مسأله‌ی فلسطین اشاره کردند و افزودند: در آستانه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی، امریکا و اسرائیل با پایمال کردن کامل حقوق ملت فلسطین در حال پایان دادن به مسأله‌ی فلسطین بودند، اما به برکت انقلاب ملت ایران، اکنون جوانان و نوجوانان فلسطینی با دست‌های خالی، خبیث‌ترین عنصر رژیم صهیونیستی، یعنی شارون جنایتکار را به درماندگی محض کشانده‌اند.
ایشان همچنین مشغول شدن رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی را از جمله برکات انتفاضه خواندند و خاطرنشان کردند: اگر صهیونیست‌های افزون‌طلب گرفتار انتفاضه نبودند، بدون تردید برای سیطره بر مصر و سوریه و لبنان و دیگر کشورهای خاورمیانه وارد عمل می‌شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیداری نشأت‌گرفته از انقلاب اسلامی را از دیگر موانع چپاولگری قدرت‌های جهانی برشمردند و افزودند: به برکت بیداری و انگیزش اسلامی ملت‌ها، مستکبران به هر کشور اسلامی هجوم بیاورند، به مشکلاتی که اکنون در عراق دارند گرفتار خواهند شد.
ایشان با اشاره به آیات قرآنی در مورد هجوم جبهه‌ی دشمنان و زورگویان به مسلمانان افزودند: ملت ایران از ادامه‌ی دشمنی آمریکای جهان‌خوار، صهیونیزم بین‌الملل و دیگر زورگویان با نظام اسلامی تعجبی نکرده است، بلکه تحقق پیش‌بینی قرآن کریم در مورد استمرار این خصومت، بر ایمان عمیق ملت ایران افزوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: این هجوم و خصومت تا هنگامی که دشمنان مأیوس نشوند، ادامه خواهد داشت. بنابراین باید به گونه‌ای عمل کرد که یأس از غلبه بر ملت ایران، بر جبهه‌ی دشمنان سایه اندازد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری وعده‌ی خداوند مبنی بر پیروزی قطعی مسلمانان تأکید کردند: همچنان که پروردگار کریم وعده‌ی تخلف ناپذیر داده است، ایستادگی در برابر دشمنان، آنان را از غلبه بر ملت ایران مأیوس خواهد کرد و به فضل پروردگار، ملت ایران همچون گذشته آماده‌ی این مقاومت و پایداری است.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی کرمانی -نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- و سرلشکر رحیم صفوی -فرمانده کل سپاه پاسداران- بر آمادگی سپاهیان پاسدار برای دفاع از ملت ایران و نظام اسلامی تأکید کردند.