• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/07/15

دیدار اعضای جامعه‌ مدرسین‌ و شورای عالی مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی امشب‌ در دیدار اعضای جامعه‌ مدرسین‌ و شورای عالی مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ با تأکید بر لزوم‌ کسب‌ آمادگیهای لازم‌ در حوزه‌های علمیه‌، به‌ منظور مقابله‌ با بحرانهای فکری و عقیدتی، تصریح‌ کردند: امروز مهمترین‌ وظیفه‌ حوزه‌، شناخت‌ مسائل‌ و معضلات‌ فرهنگی جامعه‌، بویژه‌ در میان‌ نسل‌ جوان‌ و برنامه‌ریزی برای برخورد اصولی و صحیح‌ با این‌ معضلات‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری، تهاجم‌ فرهنگی دشمن‌ را جدی دانستند و در عین‌ حال‌ خاطر نشان‌ کردند: واقعیت‌ تهاجم‌ فرهنگی به‌ معنای ضعف‌ نظام‌ نیست‌ بلکه‌ باید حوزه‌ها با "جدی گرفتن‌ این‌ موضوع‌، خود را برای مقابله‌ با دشمن‌ در عرصه‌ فرهنگی "مهیا نمایند.

ایشان‌ تأکید کردند: نظام‌ اسلامی ایران‌ که‌ امام‌ (ره‌) توانست‌ با پشتیبانی مردم‌ آن‌ را به‌ ثمر برساند، ریشه‌ مستحکمی دارد که‌ زحمات‌ و رنجهای هزارساله‌ علمای شیعه‌ و اعتقادات‌ وایمان‌ عمیق‌ مردم‌، ریشه‌ مستحکم‌ این‌ نظام‌ هستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در بخش‌ دیگری از سخنان‌ خود با ابراز رضایت‌ از سازماندهی جدید جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، ارتباط مستمر این‌ جامعه‌ را با نظام‌، علما، روحانیت‌، و مردم‌ مهم‌ دانستند و خاطر نشان‌ کردند نکته‌ مهم‌ در ارتباطات‌ جامعه‌ مدرسین‌ با بخشهای مختلف‌، شناخت‌ اقتضائات‌ این‌ ارتباطها و هدف‌ آنها، است‌ تا این‌ ارتباطها، نتیجه‌ بخش‌ و تأثیرگذار باشد.

ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران‌، وجود این‌ حوزه‌های علمیه‌ را مفید و خوب‌ دانستند و تأکید کردند باید برای حوزه‌های علمیه‌ خواهران‌ دروس‌ پرمحتوا و متناسب‌ با نیازهای زنان‌ جامعه‌، برنامه‌ریزی شود تا طلبه‌های خواهر، به‌ عنوان‌ مبلغات‌ فاضله‌ و عالمه‌ وارد جامعه‌ شوند.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری، آیت‌الله‌ مشکینی رئیس‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ در سخنانی از توجه‌ و عنایات‌ و توصیه‌های حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای به‌ حوزه‌های علمیه‌ تشکر کرد.

همچنین‌ آیت‌الله‌ یزدی نایب‌ رئیس‌ جامعه‌ مدرسین‌ در سخنانی، گزارشی از سازماندهی و اساسنامه‌ جدید این‌ جامعه‌ و فعالیتهای آن‌ در زمینه‌های مختلف‌ بیان‌ کرد .

در این‌ دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ شرعی رئیس‌ مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران‌ نیز گزارشی از حوزه‌های علمیه‌ خواهران‌ ارائه‌ داد.