• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/09/16

دیدار جمع‌ زیادی‌ از بانوان‌ طلبه‌ و مربی‌ و مبلغ‌ اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از بانوان‌ طلبه‌، تحصیلکرده‌، مربی‌ و مبلغ‌ اسلامی‌ که‌ در محل‌ مصلای‌ قم‌ انجام‌ شد، طی‌ سخنانی‌ از تضییع‌ حقوق‌ زن‌ و اهانت‌ به‌ شخصیت‌ زن‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از خیانتهای‌ بزرگ‌ غرب‌ به‌ بشریت‌ نام‌ بردند و غرب‌ را به‌ سبب‌ عمل‌ کردن‌ بر خلاف‌ فطرت‌ و طبیعت‌ انسان‌ مورد سؤال‌ قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار وجود مجموعه‌ای‌ از بانوان‌ عالم‌ و فاضل‌، طلاب‌ علوم‌ دینی‌، دانشجویان‌ رشته‌های‌ مختلف‌ علمی‌ و بانوان‌ فرهنگی‌ را الگویی‌ برای‌ جهان‌ دانستند و فرمودند: مجموعه‌ای‌ از بانوان‌ اهل‌ علم‌ و معرفت‌ که‌ پایبند به‌ ارزشهای‌ والای‌ اسلامی‌ هستند برای‌ زمان‌ ما حادثه‌ای‌ پرمعنا تلقی‌ می‌شود. دشمنان‌ معنویت‌ همواره‌ تلاش‌ کرده‌اند که‌ علم‌ و دین‌ را به‌ عنوان‌ دو پدیده‌ ناسازگار به‌ جهان‌ معرفی‌ کنند و اینگونه‌ وانمود سازند که‌ برخوردار شدن‌ زنان‌ از علم‌ و معرفت‌ با پایبندی‌ آنان‌ به‌ ارزشهای‌ معنوی‌ منافات‌ دارد، اما اسلام‌ که‌ دین‌ علم‌ و پایبندی‌ به‌ ارزشهای‌ معنوی‌ است‌ بر این‌ تلاش‌ خط بطلان‌ کشید.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همراه‌ بودن‌ معنویت‌ و تقوا را با علم‌ و دانش‌، مکمل‌ شخصیت‌ زن‌ خواندند و فرمودند: امروز در سایه‌ نظام‌ اسلامی‌ زنان‌ کشور به‌ سمت‌ جمع‌ کردن‌ میان‌ شخصیت‌ علمی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ باشخصیت‌ دینی‌ و اهتمام‌ به‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ حرکت‌ می‌کنند و زنان‌ اهل‌ علم‌ و معرفت‌ و تقوا نشان‌ داده‌اند که‌ عروج‌ شخصیت‌ حقیقی‌ زن‌ در پایبندی‌ به‌ ارزشهای‌ معنوی‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تضییع‌ حقوق‌ زنان‌ در جوامع‌ مدعی‌ طرفداری‌ از حقوق‌ زن‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: نظام‌ اسلامی‌ در برخورد با مسأله‌ زن‌ از تمامی‌ کشورهای‌ جهان‌ جلوتر است‌ و غرب‌ باید به‌ انسانهای‌ اندیشمند و اهل‌ فکر پاسخ‌ دهد که‌ چرا بر خلاف‌ فطرت‌ و طبیعت‌ انسانی‌ عمل‌ کرده‌ است‌ و همچنان‌ بر فرهنگ‌ برهنگی‌ و بی‌بندوباری‌ زن‌ و مرد اصرار می‌ورزد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ ظاهر شدن‌ آثار زیانبار فرهنگ‌ غرب‌ بر زندگی‌ غربیها اشاره‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: اسلام‌ حقوق‌ انسان‌ را رعایت‌ کرده‌ است‌ و بر حقوق‌ مرد و حقوق‌ زن‌ پافشاری‌ می‌کند. نظام‌ اسلامی‌ همچنین‌ بر این‌ باور است‌ که‌ آشنایی‌ عمیق‌ و عالمانه‌ زنان‌ با معارف‌ اسلامی‌ برای‌ جامعه‌ مسلمانان‌ ایران‌ پیشرفت‌ بزرگی‌ را به‌ ارمغان‌ خواهد آورد و بر همین‌ اساس‌ در تلاش‌ است‌ تا معارف‌ و مفاهیم‌ اسلامی‌ در سطح‌ جامعه‌، بویژه‌ در میان‌ بانوان‌ گسترش‌ یابد.