• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/04/30

دیدار مسئولان آموزش و پرورش با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در دیدار وزیر و مسئولان سازمان‌ها و ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور، نسل بزرگ و پرنشاط جوان کشور را نعمت و ثروتى ارزشمند برشمردند و تأکید کردند: مهمترین وظیفه‌ی آموزش و پرورش برنامه‌ریزى جهت تربیت و بناى شخصیت و هویت این نسل است.
ایشان نخستین اقدام آموزش و پرورش برای تربیت نسل جوان با یک هویت صحیح را ایجاد شوق و امید به آینده و بهره‌گیری مناسب از فضای انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز تبلیغات جهانی تمرکز خود را بر تیره و تار نشان دادن آینده‌ی کشور و گرفتن امید از جوانان قرار داده، لذا باید با برنامه‌های تعلیمی و تربیتی مناسب، احساس تعالی و ترقی معنوی و امید به آینده در نسل جوان زنده نگهداشته شود.
رهبر معظم انقلاب از استقلال سیاسی کشور به عنوان دستاورد عظیم انقلاب اسلامی یاد کردند و با تأکید بر این‌که نسل جوان و نوخاسته را باید به گونه‌ای تربیت کرد که قدرشناس استقلال سیاسی کشور باشد، افزودند: تبیین خدمات انجام‌گرفته و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های اقتصادی، علمی و شکوفایی استعدادها پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش استقلال سیاسی در استقلال علمی، اقتصادی و فرهنگی موجب می‌شود تا نسل جوان هویت خود را به‌خوبی بشناسد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تربیت اخلاقی نوجوانان و جوانان را از جمله مسائل مهم برای تربیت نسل جوان و تحول اخلاقی در آن برشمردند و تأکید کردند: آموزش و پرورش باید با تربیت اخلاقی صحیح که غیر از تحمیل اخلاقی است، جوانانی متدین، دین‌باور و متخلق به اخلاق اسلامی پرورش دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیر بسیار زیاد نماز در تربیت اخلاقی صحیح افزودند: در مدارس باید زمینه‌ای فراهم شود تا شوق به نمازخواندن در نوجوانان و جوانان بیش‌از‌پیش به وجود آید.
 
در این دیدار و پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقای حاجی -وزیر آموزش و پرورش- ضمن بیان گزارشی از نشست رؤسای سازمان‌ها و ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: در این گردهمایی ضمن بررسی مسائل اجرایی این وزارتخانه، محور برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در برنامه‌ی چهارم توسعه مورد بحث قرار گرفت و بر بهبود کیفیت امر تعلیم و تربیت و دانایی به عنوان محور این برنامه تأکید شد.