• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1389/06/25

توجه به فوری‌ترین مسئله جهان اسلام از زبان سفیر پاکستان

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، رسیدگی به سیل‌زدگان پاکستان را فوری‌ترین مسئله‌ی جهان اسلام نامیدند؛ سخنانی که با بغض ولی امر مسلمین جهان همراه شد. امروز که روز همبستگی با مردم پاکستان نام‌گذاری شده است، محمدبخش عباسی، سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران برای ما از اهمیت و نیز انعکاس سخنان آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید.

امیدبخشی
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در میان انبوه مسلمانان، بیاناتی داشتند که انعکاس این بیانات در دنیای اسلام، برای عموم مردم کشور پاکستان فوق‌العاده امیدبخش بود.

مردم پاکستان، خصوصاً شیعیان این کشور، غیر از ارادت سیاسی سیاست‌مداران و مسئولان پاکستان به آیت‌الله خامنه‌ای، علاقه‌ی ویژه و منحصر به فردی به ایشان دارند و دیدگاه‌های ایشان در خصوص موارد متعدد، برای مردم پاکستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر از جامعه‌ی اسلامی درخواست کردند که به وظیفه‌ی خود در خصوص مردم مسلمان پاکستان عمل کنند. اینکه در بحبوحه‌ی شرایط و اوضاع کنونی جهان، مشکلات بخش عظیمی از مردم این کشور را فراموش نکنند، برای ما مردم پاکستان یک حمایت بزرگ معنوی محسوب می‌شود.

ایشان در این سخنان، حکومت‌ها و مردم سراسر جهان اسلام را فراخواندند تا به یاری مردم سیل‌زده در این کشور بشتابند. سخنان ایشان در نماز عید فطر نشان از این بود که از مسائل کنونی پاکستان کاملاً با خبر هستند و مسائل مربوط به آن و مشکلات مردم و اوضاع سیاسی این کشور را به‌طور جدی دنبال می‌کنند.

مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی
مردم و مسئولان پاکستان با حضور نظامیان آمریکا در کشورشان موافق نیستند. هشدار رهبر انقلاب در این خصوص، مسئله‌ای جدی است که مردم پاکستان نیز به آن معتقد هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود که از عمق وجودشان گفته می‌شد، از مردم و سیاست‌مداران پاکستان حمایت کردند و این نشان توجه ایشان به مردم سرتاسر جهان اسلام است و این بیانات تشکر قلبی مردم کشور من را در بر داشت.