[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ - 1386/12/22
عنوان فیش : نامزد اصلح
کلیدواژه(ها) : نامزد اصلح
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
نماینده‏ی صالح آن کسی است که پایبندی او به اسلام باشد، پایبندی او به عدالت باشد، پایبندی او به منافع ملی باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصی باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نماینده‏ی خوبی نخواهد بود؛ نماینده‏ی ملت در واقع نخواهد بود. خوشبختانه در کشور ما مجموعه‏های سیاسی‏ای که هستند، نسبت به مبانی اسلام و انقلاب تقریباً همه، بجز یک اقلیت کوچکی، متفق‏القولند؛ منتها مرزها را باید روشن کرد. بعضی، از دشمن رودربایستی دارند؛ بعضی، ملاحظه‏ی دشمن را می‏کنند. ملاحظه‏ی ملت را باید کرد، ملاحظه‏ی خدا را باید کرد، نه ملاحظه‏ی دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنی، هرچه عقب بنشینی، او جلو می‏آید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمی نباشد، او نفوذ می‏کند. دشمنان این را می‏خواهند. یکی از شاخصها همین است. مردم در هرجای کشور هستند، به این شاخص توجه کنند.
آن کسانی که مرزشان با دشمن و دست‏نشاندگان دشمن مرز کم‏رنگی است، این‏ها برای ورود به مجلس اصلح نیستند. کسانی باید باشند که مرز روشنی با دشمن داشته باشند. این را من قبلًا هم گفتم، حالا هم تکرار می‏کنم، بگردید؛ از خدا هم کمک بخواهید، از آدم‏های مطلع و امین و باصداقت کمک بخواهید، تا بدانید چه کسانی را باید بفرستید مجلس؛ آن‏وقت مجلس، مجلسی خواهد شد که می‏تواند آرمان‏های ملت را تبلور و تجسم ببخشد به معنای واقعی کلمه؛ همچنانی که بحمد اللَّه در طول این زمانهای گوناگون دیدیم مجالسی بودند که یا یکسره یا یک اکثریت قاطع در آن‏ها همین‏جور عمل کردند؛ قوانینِ خوب گذاشتند، دولتها را وادار به کار کردند. إن شاء اللَّه مجلس هشتم مجلسی باشد که به کارهای خیر کمک کند، به آنچه که همت مسئولان و همت مجریان و همت دولت بر آن گماشته شده است، إن شاء اللَّه کمک کند، راه‏ها را باز کند، قوانین مناسب ملت بگذراند و نظارت کند.

مربوط به :‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ - 1386/12/22
عنوان فیش : نامزد اصلح
کلیدواژه(ها) : نامزد اصلح
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
[دشمنان]با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گسترده‌ی مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدمهای اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانی اسلامی و ارزشهای اسلامی مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون می‌دانند این‌ها هم انتخابات، هم حضور گسترده‌ی مردم، هم حضور آدمهای مناسب و شایسته در مجلس، به ضرر آنهاست؛ لذا مخالفت می‌کنند.