[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار مردم قزوین‌ - 1382/09/25
عنوان فیش : مشارکت مردم
کلیدواژه(ها) : مشارکت مردم
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
انتخابات اگر به صورت مطلوب انجام گیرد، آینده را تضمین و امنیت كنونی را هم تأمین می‌كند. انتخابات مطلوب كدام است؟ انتخابات مطلوب انتخاباتی است كه سالم، آزاد و طبق قانون برگزار شود؛ انتخاباتی كه مردم با شور و نشاط در آن شركت كنند؛ انتخاباتی كه به عنوان وظیفه‌ی دینی، همه‌ی مردم خود را موظّف به برگزاری باشكوه آن بدانند. این انتخابات می‌تواند به معنای حقیقی كلمه، مجلسی مطلوب برای كشور تدارك ببیند.
مجلس جایگاه بسیار مهمّی است؛ خانه‌ی ملت است؛ تجلّیگاه عزّت ملی ماست؛ می‌تواند عزّت اسلامی و عزّت ملی ما را به دنیا نشان دهد؛ تأمین‌كننده‌ی منافع عمومی است. با قوانین مجلس است كه مسئولان می‌توانند حركت كنند و پیش بروند. مجلس می‌تواند حافظ امنیت ملی باشد؛ می‌تواند سدّ مستحكمی در برابر تعرّض دشمنان و طمع‌ورزی بیگانگان باشد. خصوصیات یك مجلس مطلوب این است. وقتی مردم در انتخابات شركت كنند و با چشم باز و با بصیرت، كسی را كه شرایط لازم را در او می‌بینند، انتخاب كنند و به مجلس بفرستند، مجلس خواهد توانست چنین نقش بزرگی را ایفا كند. مجلس- همان‌طور كه امام فرمودند- عصاره‌ی فضایل ملت است. وقتی مردم در انتخابات بیشتر شركت كنند، كارآمدی و اعتبار مجلس بیشتر می‌شود و توان خدمت‌رسانی پیدا می‌كند.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم قزوین‌ - 1382/09/25
عنوان فیش : مشارکت مردم
کلیدواژه(ها) : مشارکت مردم
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
دشمنان كشور و ملت ما نمی‌خواهند انتخابات خوبی در كشور برگزار شود. همیشه همین‌طور بوده است. در اغلب انتخابها، دشمنان ما همه‌ی تلاش خود را به كار می‌گرفتند تا شاید انتخابات با گرمی و پُرشور برگزار نشود. بعضی از وابستگان به دشمنان هم در داخل از طرق مختلف سعی می‌كردند مردم را از حضور در پای صندوقهای رأی منصرف كنند. البته الآن چون فضای عمومی كشور میل به انتخابات است و همه‌ی مسئولان كشور متّفق الكلمه مردم را به حضور در انتخابات دعوت كرده‌اند، جرأت نمی‌كنند. از فضای عمومی و افكار عمومی می‌ترسند صریحاً بگویند در انتخابات شركت نكنید؛ اما بدانید مخالفان این كشور، دشمنان این ملت، دشمنان بهروزی ایران، دشمنان پیشرفت و ترقّی ملت ایران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی هرچه بتوانند، انجام می‌دهند تا مردم را از حضور در صحنه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و هر صحنه‌ی دیگری بازبدارند. تا امروز نتوانسته‌اند؛ به حول و قوّه‌ی الهی در آینده هم نخواهند توانست.