[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ساری - 1374/07/22
عنوان فیش : مشارکت مردم
کلیدواژه(ها) : مشارکت مردم
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
اگر می‌خواهید كشور ایران آباد شود، رفاه و رونق اقتصادی، پیشرفت همه‌جانبه، عزّت سیاسی، امنیّت اجتماعی، امنیّت شغلی، دانش و پیشرفت تحقیقات از یك طرف، و معنویت از یك طرف این كشور را روشن و نورانی كند، دو چیز را باید در نظر بگیرید. این دو چیز، وظیفه همه قشرها، مخصوصاً قشرهای آگاه است. كاسب، كشاورز، صنعتگر، كارگر، محصّل، استاد، معمّم، فرهنگی و روحانیون محترم، این دو چیز را باید با هم در نظر بگیرند.
یكی اینكه در سازندگی كشور، همه باید باهم شركت كنند. دوم اینكه در سازندگیِ نَفْس خود كوشش كنند. «و توبوا إلی اللّه جمیعاً ایّها المؤمنون لعلّكم تفلحون»؛ فلاح و رستگاری به این است كه همه‌ی ما راه توجّه به خدا، تضرّع و توسّل به پروردگار را به عنوان یك راه روشن داشته باشیم. هیچ‌كدام به تنهایی كافی نیست.

مربوط به :بیانات در دیدار مردم ساری - 1374/07/22
عنوان فیش : مشارکت مردم
کلیدواژه(ها) : مشارکت مردم
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
گذشت آن دورانی كه آمریكاییها خیال می‌كردند صاحب اختیار دنیا هستند؛ نسبت به كشورهای گوناگون عالم خطّونشان می‌كشیدند و تصمیم‌گیری می‌كردند. همه‌ی این‌ها به بركت این است كه شما ملت، این دو كار را فراموش نكنید: یكی شركت در سازندگی كشور؛ هم سازندگی علمی- یعنی درس بخوانید، درس بگویید، تحقیق، فكر و نوآوری كنید، ابتكار كنید و راههای میان‌بُر را پیدا كنید؛ بن‌بست‌ها را بشكافید و جلو بروید- هم كار عملی.
در سازندگی كشور، همه باید سهیم شوند. هیچ‌كس نباید خود را كنار بكشد. دولت هم باید هدایت كند كه البته می‌كند