[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار مردم قم - 1370/10/19
عنوان فیش : محاصره اقتصادی
کلیدواژه(ها) : محاصره اقتصادی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
نکته‏ی دوم هم که بسیار حایز اهمیت است، مسأله‏ی مردمی بودن این انقلاب و این نظام مقدس است. هرچه کردند و هرچه شد، مردم کردند. امام بزرگوار هم متکی به همین آحاد و نفوس مؤمنه‏ی مردم بود. مسئولان کشور خدمتگزارانی که بوده‏اند و هستند قدرتشان، جرأتشان، توان معنوی و روحیِ مقابله‏شان با تهدیدها و مبارزطلبیهای استکبار و قدرتهای شیطانی، به پشتوانه و پشتیبانی همین ملت است. اتصال نظام، دولت، حکومت و مسئولان با مردم، یکی از همان نعمتهای معجزه‏آسای الهی است. اگر مردم نبودند و این اخلاصها و این شورها و این فداکاریهای بی‏نظیر و محیرالعقول نبود که انسان از این مایه‏ی ایثاری که در آحاد مردم مشاهده‏ می‏کند، واقعاً مبهوت می‏ماند انقلاب هم پیروز نمی‏شد، جنگ هم به پیروزی نمی‏رسید، در میدانهای سیاست هم پیروزی نبود، در مقابل محاصره‏ی اقتصادی دشمن هم توان مقاومت باقی نمی‏ماند؛ و الّا شما تصور می‏کنید که شیاطین حاضرند یک حکومت و یک پرچم اسلامی را این‏طور برافراشته در عالم تحمل کنند؟

اگر در یک نقطه‏ی دنیا مثل همین الجزائر یا سودان یا بعضی از کشورهایی که گرایش اسلامی و نشانه‏های اسلامی در آنجا پیدا می‏شود صدایی از اسلام بلند می‏شود، ببینید دستگاه‏های تبلیغاتی چه می‏کنند؛ چه تبلیغاتی، چه سیاست‏بازی‏هایی، چه فشارهایی از خود بُروز می‏دهند و چطور از غیظ به خود می‏پیچند و نمی‏توانند تحمل بکنند! دیدید که در این سیزده سال، بازوهای شیطانی و دستهای شیطانی در سرتاسر عالم، در مقابل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی چه کردند؛ نمی‏توانند تحمل کنند. آنچه آن‏ها را تا امروز ناکام کرده است که نتوانسته‏اند مقاصد شومشان را عملی کنند، همین پیوند و اتصال و ارتباط با مردم و حضور مردم در صحنه است.

هرکس امروز چشم و گوش خود را درست باز کند، چیز واضحی را مشاهده می‏کند، و آن این است که تمام دستگاه‏های تبلیغاتی و سیاسی و برنامه‏ریزی دنیا، تا آنجا که به استکبار جهانی و بخصوص به شیطان بزرگ امریکا مربوط می‏شود، دارند سعی می‏کنند، شاید بتوانند این ملت را از انقلابشان، از نظامشان، از دولتشان و از مسئولانشان جدا کنند. تبلیغات دروغ بکنند، آیه‏های یأس بخوانند، فشارهایی وارد بکنند، تهمتهایی بزنند، جلوه‏های دروغین و پوچی از دور نشان بدهند، تا شاید بتوانند بین مردم و مسئولان و نظام و دولت که تبلور انقلاب، همین‏هاست جدایی بیندازند.

همین فشار و محاصره‏ی اقتصادی که امروز هم هنوز وجود دارد، نباید گمان بشود که از پیرامون جمهوری اسلامی آن را بکلی برداشته‏اند؛ نخیر، از طرق مختلف فشار اقتصادی هست، محاصره‏ی اقتصادی هست؛ خیلی هم پیچیده است. همین که این فشارها را وارد می‏آورند، همین که امروز تبلیغات و کارشکنی وسیع و گسترده و بسیار خباثت‏آمیزی علیه جمهوری اسلامی در سطح دنیا وجود دارد، به‏خاطر آن است که شاید بتوانند این ملتی که لیاقت خودش را ثابت کرده است، از جمهوری اسلامی جدا کنند.