[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان‌ - 1370/10/16
عنوان فیش :حرکت در راه خدا ملازم با دشمنی شیاطین
کلیدواژه(ها) : راه خدا, ترس از دشمن, دشمن
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
همه‌ی شما [شیعیان پاکستان] باید از خدای متعال کمک بخواهید، تا ان‌شاءاللَّه این هدف و مقصود [استحکام بخشیدن به موجودیت شیعه ] انجام بگیرد. یقیناً هم بعد از آن‌که فهمیده بشود این یک حرکت منسجم است، دشمن مخالفت خودش را تشدید خواهد کرد. نبایستی از خصومتهای دشمن ترسید؛ «و لمّا رأی المؤمنون الاحزاب قالوا هذا ما وعدنا اللَّه و رسوله و صدق اللَّه و رسوله».(1) خدای متعال و پیامبر به ما وعده داده‌اند که اگر در راه خدا حرکت کنیم، شیاطین با ما دشمن خواهند شد؛ باید این دشمنی را تحمل کنیم. اگر ان‌شاءاللَّه تلاش کنیم، پیروزی با ماست. اگر ان‌شاءاللَّه تلاش و پیگیری کارها انجام بگیرد، پیروزی با جبهه‌ی حق است.
1 ) سوره مبارکه الأحزاب آیه 22
وَلَمّا رَأَى المُؤمِنونَ الأَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسولُهُ ۚ وَما زادَهُم إِلّا إيمانًا وَتَسليمًا
ترجمه :
(امّا) مؤمنان وقتی لشکر احزاب را دیدند گفتند: «این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‌اند!» و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود.


مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان‌ - 1370/10/16
عنوان فیش : وعده‌های الهی
کلیدواژه(ها) : وعده‌های الهی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
همه‏ی شما باید از خدای متعال کمک بخواهید، تا إن شاء اللّه این هدف و مقصود انجام بگیرد. یقیناً هم بعد از آنکه فهمیده بشود این یک حرکت منسجم است، دشمن مخالفت خودش را تشدید خواهد کرد. نبایستی از خصومتهای دشمن ترسید؛ «و لمّا رأی المؤمنون الاحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله و رسوله و صدق الله و رسوله».خدای متعال و پیامبر به ما وعده داده‏اند که اگر در راه خدا حرکت کنیم، شیاطین با ما دشمن خواهند شد؛ باید این دشمنی را تحمل کنیم. اگر إن شاء اللّه تلاش کنیم، پیروزی با ماست. اگر إن شاء اللّه تلاش و پیگیری کارها انجام بگیرد، پیروزی با جبهه‏ی حق است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان‌ - 1370/10/16
عنوان فیش : حجت الاسلام شهید سید عارف حسین حسینی
کلیدواژه(ها) : حجت الاسلام شهید سید عارف حسین حسینی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
شیعه و سنی در شبه قاره همیشه باهم زندگی کرده‏اند؛ در پاکستان هم همین‏طور بوده است. این‏ها دارند شیعه را با استفاده از عنوان اقلیت، زیر فشار قرار می‏دهند؛ و این فشار را شما در همه جا احساس می‏کنید؛ شهدایی هم دادید؛ مرحوم شهید آقا سیّد عارف، شهید برجسته‏ی این توطئه‏ی دشمنان بود.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان‌ - 1370/10/16
عنوان فیش : شیطان
کلیدواژه(ها) : شیطان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
خدای متعال و پیامبر به ما وعده داده‌اند که اگر در راه خدا حرکت کنیم، شیاطین با ما دشمن خواهند شد.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان‌ - 1370/10/16
عنوان فیش : تشیع
کلیدواژه(ها) : تشیع
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
توجه به دو کار اساسی[توسط شیعیان پاکستان]، ضرورت دارد:‌
اول، استحکام بخشیدن به موجودیت شیعه است؛ یعنی تا جایی که امکان دارد، همین حدود بیست‌وچند ‌درصد شیعه‌یی که در پاکستان هستند، اینها یکپارچه بشوند. اگر به طور صددرصد هم این یکپارچگی ‌صورت نگیرد، ولی هدف باید صددرصد باشد. اگر به فرض، صددرصد هم یکپارچگی انجام نشود - بعضیها ‌بیتفاوت باشند، بعضیها کنار باشند - جُلّ شیعه بایستی با هم باشند و پیوندی اینها را با هم مستحکم ‌کند؛ با یک حرکت، حرکت کنند؛ با یک اشاره، راه بیفتند؛ یک جهتگیری داشته باشند؛ بین خود شیعه، ‌دیگر تضارب نباشد؛ گروههای مختلف، با اسمهای مختلف خودنمایی نکنند. تضارب بین شیعه، ضررهای ‌خیلی زیادی میزند. من در آن سفری هم که... به پاکستان آمدم، به مرحوم آقا سیّد عارف و مرحوم آقا ‌سیّد صفدر و بعضی از آقایان علمای دیگری که بودند، این را تأکیداً گفتم؛ هر سفری هم که آقایان به ‌ایران آمدند، با آنها در میان گذاشتم. بنابراین، سعی بشود که خود شیعه، یک موجودیت مستقل و ‌محکمی پیدا کند، تا نتوانند شیعه را هضم کنند.‌
دوم، این شیء واحد و متحد، درصدد ارتباط هرچه بیشتر با گروههای غیر شیعه بربیاید؛ مگر کسانی که ‌بنای بر عناد دارند؛ مثل همین گروههای وهابی که در آن‌جا هستند و بنای بر عناد دارند.‌

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان‌ - 1370/10/16
عنوان فیش : وهابیت
کلیدواژه(ها) : وهابیت
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
این شیء واحد و متحد [شیعه] ، درصدد ارتباط هرچه بیشتر با گروههای غیر شیعه بربیاید؛ مگر کسانی که بنای بر عناد دارند؛ مثل همین گروههای وهابی که در آن‌جا هستند و بنای بر عناد دارند؛ آنها با سنیها هم بدند. اگر شیعه هم یک روز - نستجیر باللَّه - نباشد، یا موجودیتی نداشته باشد، آنها بین همان سنیها هم اختلاف ایجاد میکنند؛ چون آن کسانی که آنها را هدایت میکنند، از اتحاد مسلمین میترسند. البته شاید عواملشان نمیفهمند که چه میکنند - مردمان جاهل و شریری هستند و فقط شرارت میکنند - اما آن کسانی که اینها را هدایت میکنند، اگر به فرض شیعه هم نمیبود، حتّی بین گروههای غیر شیعه اختلاف می‌انداختند! به همین خاطر است که در پاکستانِ صد میلیونىِ مسلمانِ پایبندِ مؤمن، نمیگذارند نیروی اسلامی رشد کند.