[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش - 1369/11/19
عنوان فیش : لحظه‌شناسی
کلیدواژه(ها) : لحظه‌شناسی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
روز نوزدهم بهمن، حقاً شایسته است که روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام بگیرد و جا دارد که ما به این نیرو تبریک بگوییم. خاطره و تصمیم، یک لحظه‏ی گذراست؛ اما آثار و نتایج، ماندگار است. برای این است که انسانِ خردمند و هوشمند و مسلمان، وظیفه‏ی خود می‏داند که قدر و ارزش لحظه‏ها را درست بشناسد و در تقویم و ارزیابی لحظه‏ها، دچار اشتباه نشود.
هر لحظه‏یی از لحظات عمر ما، بار تکلیفی را بر دوش دارند. مهم این است که ما تکلیف هرلحظه را درست بشناسیم و آن را در جای خود ادا کنیم. آن روزها به هر تقدیر می‏گذشت؛ اما حضور جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش در صفوف مقدم انقلاب اسلامی، آن هم در حساسترین لحظات، بر سرنوشت ارتش و سرنوشت و جهت‏گیریهای موجود در انقلاب، تأثیراتی گذاشت.
خوشبختانه نیروی هوایی، بعد از پیروزی انقلاب تا امروز، هم در جنگ تحمیلی و هم پیش از آن، در حساسترین لحظات و در خطرناکترین موقعها و موضعها، آزمایشهای خوبی داشته است. حضور نیروی هوایی در مقام هجوم و دفاع، حضور باارزشی بوده است.

مربوط به :بیانات در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش - 1369/11/19
عنوان فیش : لحظه‌شناسی
کلیدواژه(ها) : لحظه‌شناسی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
استعدادها را جستجو کنید و آنها را به جوشش و درخشش دربیاورید. از دستهای ماهر و مغزهای نافذ و خلاق و چشمهای دقیق، در پیشرفت کار و مسؤولیت بزرگ خودتان بهره بگیرید. اینها، همان تصمیم‏گیریهای بجا و شناختن تکلیف لحظه‏هاست.
جمهوری اسلامی در حرکت اعتلایی خود درنگ نمی‏کند
ما لحظات حساسی را می‏گذرانیم. تمام این دوازده سال، همین‏طور گذشته است. آنها که حساسیت لحظه و اهمیت هدف و ارزش این راه ومسیر را نفهمیدند، اشتباه کردند. امروز می‏فهمند که چه‏قدر اشتباه کرده‏اند. جمهوری اسلامی، به فضل الهی در حرکت اعتلایی خود درنگ نمی‏کند. طبیعت فکر و راه و هدف ما، این است. چرا بعضیها احساس حقارت می‏کنند؟ آن‏که مادّی است، باید احساس حقارت کند. آن‏که اساس زندگی خودش را بر محاسبات صددرصد مادّی می‏گذارد، باید احساس حقارت بکند؛ همچنان‏که دیدید ابرقدرتها چوب آن اشتباهات را خوردند.