newspart/index2
یأس دشمن / ناامیدی دشمن/ یاس دشمن
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
یأس دشمن

محبت و صمیمیت و وحدت کلمه‏یی که در همه‏ی نقاط کشور، از جمله در مناطق کردستان و شهرها و روستاها و بخشهای کُردنشین نشان داده شد، مظهر عظمت و علو اسلام است و بدون شک دشمنان‏ جمهوری اسلامی را مأیوس‏ خواهد کرد و از ادامه‏ی توطئه نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی، ناامید خواهد ساخت.
ترکیبی که من در اینجا از برادران عزیز کُرد و فارس و سنّی و شیعه مشاهده می‏کنم، شبیه همین اجتماعات و محبتها و صمیمیتها را قبلًا دیده‏ام. این ترکیب و یگانگی، برای دوستان زیباست، و برای دشمنان دردآور است. این نعمت را باید با همه‏ی وجودتان حفظ کنید.
خیلی از مسائل وجود دارد که هنوز در دنیا حل نشده است؛ اما جمهوری اسلامی به برکت انقلاب و روحیه‏ی انقلابی مردم و قوّت و شخصیت و معنویت و ایمان امام بزرگوار و قائد عظیم‏الشّأن، آن‏ها را حل کرده است. یکی از آن مسائل، مسأله‏ی قومیتها و فرقه‏های اسلامی است که به برکت اسلام و انقلاب و امام در ایران حل شده است.
همه‏ی افراد هوشمند در این زمان می‏فهمند که دشمن مایل است بین فرقه‏های اسلامی اختلاف بیندازد و بین اقوام و قشرها و گروههای ملت، جدایی ایجاد کند. جدایی و دشمنی، یک امر طبیعی نیست؛ کار شیطان است. شیطان بین برادران و دوستان و نزدیکان اختلاف ایجاد می‏کند. وقتی ما شیطان استعمار و شیطان امریکا و شیطان سیاستهای توسعه‏طلبانه‏ی خارجیها را از کشور بیرون راندیم، به‏خودی‏خود این مشکلات حل شد.
من از اول انقلاب تاکنون، نسبت به حالت صمیمیتی که همیشه فکر می‏شد باید بین برادران باشد، حساس و علاقه‏مند بودم. این هم از توجیهات و ارشادهای آن حکیم بزرگ و آن روح معنوی و الهی (أعلی اللّه مقامه و أعلی اللّه کلمته) بود.
امروز بحمد اللّه احساس می‏کنیم که دشمن از ایجاد اختلاف میان اقوام ایرانی و برادران مسلمان در داخل کشور مأیوس شده است. البته طبیعت شیطان این است که هرگز از وسوسه و نفوذ و خراب‏کاری به‏طور کامل مأیوس نمی‏شود. شما می‏بینید حتّی «عباد الله المخلصین» هم در معرض وسوسه‏ی شیطان قرار می‏گیرند؛ حتّی انبیای عظام الهی هم در معرض نفوذ و دخالت آراء و وسوسه‏های شیطانی قرار می‏گیرند؛ منتها شیطان زورش به آن‏ها نمی‏رسد، ولی به‏هرحال اقدام خودش را می‏کند.1368/04/13

لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی