Khamenei.ir

1381/03/01

دیدار جمعی‌ از فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عملیات‌ آزادسازی‌ خرمشهر با رهبر انقلاب

در آستانه‌ سوم‌ خرداد سالروز فتح‌ خرمشهر، امروز جمعی‌ از مردم‌ خرمشهر و آبادان‌ و فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عملیات‌ آزادسازی‌ خرمشهر و خانواده‌های‌ شهدای‌ این‌ عملیات‌ با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند:

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ دیدار با تبریک سالگرد حادثه‌ ماندگار فتح‌ خرمشهر و همچنین‌ سالروز آغاز امامت‌ و ولایت‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ الاعظم‌ (عج‌) تصریح‌ کردند: در فتح‌ خرمشهر جهانیان‌، کارآمدی‌ انقلاب‌، اسلام‌ و ملت‌ مؤمن‌ را مشاهده‌ کردند.

ایشان‌ با بیان‌ شرایط زمان‌ تجاوز عراق‌ به‌ ایران‌ و حمایت‌ همه‌ جانبه‌ و بی‌دریغ‌ شوروی‌ و آمریکا و کشورهای‌ بلوک شرق‌ و غرب‌ آنزمان‌ و کشورهای‌ منطقه‌ از عراق‌ و همچنین‌ وضعیت‌ داخل‌ کشور و عدم‌ انسجام‌ نیروهای‌ مسلح‌، آزادسازی‌ خرمشهر را شبیه‌ به‌ معجزه‌ توصیف‌ کردند و با اشاره‌ به‌ کلام‌ امام‌ که‌ فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزودند: خرمشهر با توکل‌ بر خدا و ایمان‌ نیروهای‌ ارتش‌، سپاه‌ و بسیج‌ و استفاده‌ از همه‌ امکانات‌ موجود و تدبیر صحیح‌ در آن‌ شرایط نابرابر از اشغال‌ دشمن‌ خارج‌ شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با یادآوری‌ ماههای‌ اول‌ تجاوز عراق‌ و اشغال‌ بخشهای‌ وسیعی‌ از مناطق‌ مرزی‌ کشور و فشار مجامع‌ سیاسی‌ به‌ ایران‌ برای‌ مذاکره‌ با عراق‌ خاطرنشان‌ کردند: در آنزمان‌ منطق‌ امام‌ (ره‌) این‌ بود که‌ تا دشمن‌ متجاوز در خاک کشور است‌ هرگونه‌ مذاکره‌ای‌ ذلت‌بار و از موضع‌ ضعف‌ خواهد بود لذا امام‌ با توکل‌ بر خدا و بینش‌ روشن‌ بر این‌ منطق‌ صحیح‌ پافشاری‌ نمودند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر اینکه‌ بعد از فتح‌ خرمشهر نیز بخشهای‌ دیگری‌ از میهن‌ اسلامی‌ همچنان‌ در اشغال‌ دشمن‌ بود افزودند: در آن‌ هنگام‌ انسانهایی‌ که‌ حاضر به‌ کوچکترین‌ تلاش‌ برای‌ منافع‌ کشور و انقلاب‌ نبودند، بحث‌ مذاکره‌ و خاتمه‌ جنگ‌ را مطرح‌ کردند، در حالیکه‌ هنوز تهدید دشمن‌ بسیار جدی‌ بود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، تصمیم‌ امام‌ (ره‌) مبنی‌ بر عدم‌ قبول‌ آتش‌بس‌ را در چنین‌ شرایطی‌ ناشی‌ از یک بینش‌ خردمندانه‌ دانستند و تأکید کردند: امام‌ (ره‌) با تصمیم‌ منطقی‌ خود در آنزمان‌ توانست‌ ملت‌ ایران‌ را سرافراز نماید و ملت‌ ایران‌ ثابت‌ کرده‌ است‌ هنگامی‌ که‌ دفاع‌ از کشور و ارزشهای‌ والای‌ اسلامی‌ و شرف‌ و کرامت‌ ملت‌ در میان‌ باشد از همه‌ توان‌ خود استفاده‌ و دشمن‌ را مغلوب‌ می‌کند.

ایشان‌ رمز موفقیت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ را تکیه‌ بر اسلام‌ و ایمان‌ ناشی‌ از آن‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: امروز آمریکا و جبهه‌ استکبار تمام‌ تلاش‌ خود را برای‌ گرفتن‌ عناصر قدرت‌ و مقاومت‌ ملت‌ ایران‌ یعنی‌ ایمان‌، اتکاء به‌ نفس‌، اتحاد و امید به‌ آینده‌ معطوف‌ کرده‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ برخی‌ افراد از درون‌ تهی‌ که‌ دائما در تلاش‌ برای‌ بزرگ‌ جلوه‌ دادن‌ دشمن‌ و کوچک شمردن‌ توانایی‌های‌ مردم‌ هستند تصریح‌ کردند: برخلاف‌ القائات‌ این‌ افراد دنیاطلب‌ و ضعیف‌، ملت‌ ایران‌ از قدرت‌ حرکت‌ و توانایی‌ حل‌ مشکلات‌ برخوردار است‌ زیرا دارای‌ اسلام‌، ایمان‌ و اتحاد حقیقی‌ با مسؤولان‌ می‌باشد و دشمن‌ در برابر یک ملت‌ منسجم‌، مؤمن‌ و دارای‌ امید به‌ آینده‌ کاری‌ از پیش‌ نخواهد برد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر اینکه‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ باید دولت‌، مجلس‌ و قوه‌ قضاییه‌ به‌ وظایف‌ اصلی‌ خود عمل‌ نمایند افزودند: امروز هرگونه‌ سرپیچی‌ مسؤولان‌ از وظایف‌ اصلی‌ و مشغول‌ شدن‌ به‌ امور دیگر، خیانت‌ است‌ و لعنت‌ ابدی‌ را بهمراه‌ خواهد داشت‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مسؤولان‌ را به‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ اسلامی‌ در خود و پرهیز از اشرافی‌گری‌، سودجویی‌ و منفعت‌طلبی‌ توصیه‌ و خاطرنشان‌ کردند: عده‌ای‌ بدلیل‌ ضعف‌ درونی‌ خود یا ترس‌ از تهدیدات‌ آمریکا و یا گرایش‌ به‌ وعده‌های‌ آمریکا دچار ضعف‌ و سستی‌ شده‌اند و با متهم‌ کردن‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مدیران‌ با ایمان‌ کشور، می‌گویند باید تسلیم‌ آمریکا شویم‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: در شرایطی‌ که‌ آمریکا صراحتا نظام‌ اسلامی‌ را تهدید و به‌ ملت‌ ایران‌ اهانت‌ می‌کند عده‌ای‌ دم‌ از مذاکره‌ با آمریکا می‌زنند که‌ این‌ افراد یا با الفبای‌ سیاست‌ و یا با الفبای‌ غیرت‌ آشنایی‌ ندارند. ایشان‌ تصریح‌ کردند: طرح‌ اینگونه‌ مسائل‌ در این‌ شرایط، اهانت‌ به‌ عزت‌ و غیرت‌ ملت‌ ایران‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر اینکه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ همواره‌ با کشورهایی‌ که‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ و آرمانهای‌ آن‌ احترام‌ گذارده‌اند، ارتباط و همکاری‌ داشته‌ است‌، خاطرنشان‌ کردند: آمریکا هویت‌ اسلامی‌ و ملی‌ مردم‌ ایران‌ را قبول‌ ندارد و صراحتا از اقدام‌ بر ضد نظام‌ اسلامی‌ و تصویب‌ بودجه‌ برای‌ این‌ اقدام‌ سخن‌ می‌گوید.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، پدر شهید محمدجهان‌ آرا در سخنان‌ کوتاهی‌ به‌ بیان‌ گوشه‌هایی‌ از ایثار و فداکاری‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دفاع‌ از خرمشهر و آزادسازی‌ این‌ شهر پرداخت‌ و یاد و خاطره‌ شهدای‌ فتح‌ خرمشهر را گرامی‌ داشت‌.

پیوندهای مرتبط:

در این رابطه ببینید:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای