Khamenei.ir

1389/02/15

‌می‌خواهیم الگویی از اسلام به عالم نشان بدهیم

گزیده‌ای از بیانات حضرت امام خمینی ره رهبر کبیر انقلاب اسلامی

اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد
ما به تمام جهان تجربه‌هایمان را صادر می‌کنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشمداشتی، به مبارزان راه حق انتقال می‌دهیم و مسلماً محصول صدور این تجربه‌ها، جز شکوفه‌های پیروزی و استقلال و پیاده شدن احکام اسلام برای ملتهای دربند نیست.

روشنفکران اسلامی همگی با علم و آگاهی باید راه پر فراز و نشیب دگرگون کردن جهان سرمایه داری و کمونیسم را بپیمایند و تمام آزادیخواهان باید با روشن‌بینی و روشنگری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها، خصوصاً امریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان می‌گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.
صحیفه امام، ج‌20، ص: 325

شما الگو هستید
ما می‌خواهیم یک الگویی از اسلام در عالم- و لو یک الگوی ناقصی باشد- نشان بدهیم که همه عقلای عالم غیر از آنهایی که جنایتکارانِ بالذات هستند، همه ملت‌های مظلوم بفهمند که اسلام چی آورده و می‌خواهد چه بکند در دنیا...                      
صحیفه امام، ج‌18، ص: 157

 اسلام را در همه کشورهای اسلامی و حقایق اسلام را در همه دنیا پیاده کنید. و شما بحمد اللَّه، الگو هستید برای تمام کشورهایی که هستند و مسلم بدانید که چشم همه کشورها- یعنی، مسلمانهای کشورها و مستضعفان کشورها- به شما دوخته است.
صحیفه امام، ج‌17، ص: 10
 

در این رابطه ببینید:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای