Khamenei.ir

1376/11/28

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع بزرگ مردم هرمزگان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در اجتماع بزرگ مردم هرمزگان، طی سخنان مهمی تهدید نظامی آمریکا علیه ملت عراق را غیر قانونی و دیکتاتور مابانه دانستند و هرگونه تهاجم نظامی به عراق را که موجب کشتار مردم بیدفاع و غیر نظامی کشور شود، شدیدا محکوم کردند.

مقام معظم رهبری حضور دهها شناور جنگی دشمنان اسلام و عمدتا آمریکایی در خلیج فارس را برای امنیت این منطقه‌بسیار حساس جهان، تهدیدآمیز توصیف کردند و فرمودند: ایران اسلامی به لطف برخورداری از یک نظام قدرتمند و تثبیت شده، هوشیاری ملت و آمادگی نیروهای مسلح، نه تنها هیچ تهدیدی را نسبت به خود احساس نمیکند، بلکه به هرگونه تهدیدی نیز با قدرت تمام پاسخ خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور مضاعف نظامیان آمریکایی در خلیج فارس را بهانه جویانه و بی‌ارتباط به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل دانستند و فرمودند: دولت ایالات متحده آمریکا با انگیزه‌های خاص خود قصد درگیری با رژیم صدام را دارد، اما این جنگ در واقع یک حمله هوایی، موشکی و لیزری است که در آن غیر نظامیان عراق نیز هدف قرار خواهند گرفت و یقینا مردم عراق، مظلوم واقع خواهند شد که خون آنها به گردن تصمیم گیرندگان آمریکایی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور خشن و زورمدارانه آمریکا در مسائل جهانی را یک وجه دیگر محکومیت آمریکا خواندند و فرمودند: آمریکاییها دنیا را یک امپراطوری بزرگ و خود را امپراطور دیکتاتور آن میدانند و در واقع اراده ملتها و حق انتخاب و آزادی ملتها از نظر سردمداران ایالات متحده آمریکا، افسانه‌ای بیارزش است. آمریکا با حمله به عراق قصد دارد دخالت و حضور خشن و زورمدارانه خود در مسایل جهانی را به صورت یک قاعده و رویه درآورد، بنا بر این باید پرسید که آمریکا با چه مجوزی به خود حق میدهد علیه ملت عراق یک تصمیم خونین بگیرد!

مقام معظم رهبری اقدام آمریکا در آزمایش سلاحهای جدید نظامی بر روی ملت مظلوم عراق را حاکی از یک فرهنگ جنایتکارانه و زورمدارانه دانستند و فرمودند: حضور آمریکا در خلیج فارس و حمله احتمالی به عراق و یا هر نقطه دیگری در خلیج فارس، موجب ناامنی، فتنه و انداختن دولتهای منطقه به جان یکدیگر از یک سو، و تقویت و تحکیم جای پای رژیم صهیونیستی است و ما چنین اقدامی را شیطنت علیه ملتهای منطقه اسلامی خلیج فارس میدانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر شناخت دقیق و درست ملت ایران از چهره شیطنت بارمستکبرین حاکم بر آمریکا تأکید کردند و فرمودند: ایران اسلامی به پشتوانه منطق قابل فهم و قابل قبول برای افکار عمومی جهان با حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس و هرگونه حمله نظامی به عراق مخالف است؛ اما این مسأله به معنای تأیید کارها، سیاستها و روشهای رژیم بعثی عراق نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، آمریکا را ناتوان از تعرض به ملت یکپارچه، مستحکم، مؤمن و صمیمی ایران دانستند و فرمودند: هیچ قدرت مادی در دنیا وجود ندارد که بتواند با ایران اسلامی مبارزه کند و بر آن فایق آید؛ زیرا هر کس با چنین ملت و دولت متحدی مبارزه کند، محکوم به شکست است. مردمی که خدا و اسلام را یاری میکنند و قرآن را ملاک عمل خود قرار داده‌اند و قدر استقلال و آزادی خود را میدانند، در برابر هر دشمنی که قرار بگیرند، پیروز خواهند شد.

مقام معظم رهبری با تأکید بر حرکت ملت بزرگ ایران به سمت اهداف ترسیم شده خود فرمودند: امروز به لطف خداوند متعال حرکت صحیح، پرشتاب، معقول و امیدبخشی را در کشور شاهد هستیم که آینده را روشن و افق را باز جلوه میدهد، با این وجود تا رسیدن به سرمنزل مقصود فاصله زیادی داریم. همه ما باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم تا در سایه پیروی از احکام خدا و قرآن و با اتحاد، همدلی و هم جهتی بتوانیم جامعه نمونه اسلامی را ایجاد کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسؤولین کشور را امین، معتمد، دلسوز و دارای نیتهای پاک و خالص برشمردند و افزودند: جهتگیری و خطی که انقلاب بر اساس اسلام و قرآن ترسیم کرده‌است ادامه خواهد یافت و سر سوزنی انحراف نیز در آن به وجود نخواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان سابقه تاریخی شهر بندرعباس را به لحاظ مبارزات ضد استعماری آن حائز اهمیت و ستایش برانگیز دانستند و فرمودند: پس از پیروزی انقلاب، استعدادهای مردمی و طبیعی استان هرمزگان احیا شد و نظام اسلامی سرمایه‌گذاری و تلاش فراوانی را در جهت سازندگی و پیشرفت این منطقه به عمل آورد اما با اینهمه به سبب جفای تاریخی که در طول دهها سال در دوران طاغوت بر این استان رفته است، هنوز تا رسیدن به آنچه که باید باشد، فاصله داریم. استعدادهای مردم هرمزگان در زمینه تجارت، زراعت، صنعت و صیادی و جلب سیاحان بسیار بیشتر و بالاتر از آن چیزی است که از آن استفاده میشود و در واقع هرمزگان یک استان بالقوه بسیار ثروتمند است که با ادامه روند سازندگی و تلاش مسؤولان دلسوز و علاقه‌مند، این استان آینده‌ای درخشان خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم هرمزگان را هوشیار، مصمم و فداکار در راه اسلام و میهن اسلامی توصیف کردند و در بخش پایانی سخنانشان با تأکید بر جوان بودن ملت ایران، نسبت به توطئه دشمن برای از کار انداختن نیروی ابتکار و خلاقیت جوانان هشدار دادند و توجه خانواده‌ها و نیروهای جوان را به هوشیاری در برابر تلاش خباثت‌آمیز دشمنان در ترویج فساد اخلاقی و اعتیاد جلب کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی، نماینده ولیفقیه و امام جمعه بندرعباس در سخنان کوتاهی، مقدم معظم‌له را گرامی داشت و حضور رهبر انقلاب اسلامی در این استان را مایه برکت، عزت و شور و نشاط برای مردم خونگرم هرمزگان دانست.

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای