Khamenei.ir

1402/05/16

به رسم آیه‌ها | آمادگی در مقابل دشمن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۲/۰۵/۱۵) پیرامون تقویت قدرت نظامی به آیه‌ای از قرآن اشاره کردند که رسانه KHAMENEI.IR  این آیه و بیانات رهبر انقلاب درباره آن را در این جدول مرور میکند.
               

عنوان

بیانات

ترجمه آیات

آماده بودن در مقابل دشمن

این کار شما[دریانوردی پیرامون کره زمین در هشت ماه] مصداق آیه‌ی شریفه‌ی «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیل‌» بود. قرآن صریحاً، یعنی بدون تأویل، دستور داده که «اَعِدّوا لَهُم»، در مقابل دشمنان آماده‌سازی کنید؛ «مَا استَطَعتُم»، هر چه میتوانید. ببینید، این قرآن است. این دیگر یک احتمال دینی، [یک] روایت ضعیف نیست، صریح قرآن است... این کار شما اعتماد به نفس نیروهای ما را ارتقا داد، سطح توانایی‌های نظامی ما را بالا برد، «ما میتوانیم» را که بن‌مایه‌ی پیشرفت است ... در ذهنها تقویت کرد. دشمن هم وقتی که این را میبیند، مجبور میشود دست و پایش را جمع کند؛ به طور طبیعی این‌جور است. در همین آیه هم دارد: تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَه؛(۱) شما آماده‌سازی‌تان را زیاد کنید تا دشمن احساس کند که شما آماده‌اید.

۱) سوره‌ی انفال، بخشی از آیه‌ی ۶۰ ؛ « هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!»

برای دریافت نسخه با کیفیت روی تصویر کلیک کنید

 

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای