Khamenei.ir

1400/11/10

معدن، مقاوم‌کننده اقتصاد ایران است

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در ابتدای این مراسم چهارده نفر از فعالان بخش‌های مختلف تولید به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به اهمیت بیان موفقیت‌های اقتصادی کشور فرمودند: «خوب است که این موفقیت‌هایی را که شما اینجا ذکر کردید، مردم بشنوند؛ یکی از کارهای دشمن تلاش روانی و جنگ روانی است. در کنار این جنگ اقتصادی، دشمن یک جنگ روانی هم می‌کند، خوب است مردم بدانند این موفقیت‌های شما را؛ بهتر این است که از زبان خود تولیدکنندگان، خود فعّالان اقتصادی چیزهایی گفته بشود، حقایقی بیان بشود و مردم از آن‌ها مطّلع بشوند.»
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در پرونده‌ای دیدگاه‌های مهمانان این مراسم را منتشر میکند. آنچه در ادامه میخوانید متن نظرات جناب آقای ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان است.
[دریافت فیلم]
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بسم الله الرّحمن الرّحیم، یکی از معیارهای مقاوم‌سازی اقتصادی، پیچیدگی اقتصاد است که بر دو عامل تنوع محصول و پیچیدگی محصولات استوار می‌باشد. در جهت خنثی‌سازی تحریمها برای اقتصاد کشور آن راهی که می‌توانیم از آن بهره‌مند گردیم پیچیدگی اقتصاد است. معدن با تنوع محصول در کنار نفت می‌تواند تکمیل کننده و مقاوم‌ساز اقتصاد ایران باشد.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث کمرنگ شدن ایفای نقش معادن در کشور گردیده، نداشتن یک سیستم جامع اکتشافی است. باید فکری کرد، راهی ساخت و سیاستی نوشت. علاوه بر تکمیل زنجیره در محصولات معدنی به نظر بنده و کارشناسانی که با ایشان کار کردیم، یک از دلایل موضوع اکتشاف و باز اکتشاف است.

اما راه حل چیست؟ سرعت بخشیدن به فعالیتهای اکتشافی به صورت سیستماتیک. تعریف ابرپرژوه‌های اکتشافی برای شرکت‌های بزرگ معدنی، رفع معارضین اکتشافات، استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات به روز دنیا. خوشبختانه امروز با رویکرد خوب دولت و همچنین تعامل وزارت صمت با بنگاه‌های اقتصادی همدلی و سازنده‌ای بین بنگاه‌های اقتصادی کشور ایجاد شده. از جمله شرکت ایمیدرو، فولاد مبارکه، ملی مس، چادرملو، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و گل‌گهر و این شرکتها را در دولت به عنوان پیشرانان اقتصاد ملی خوانده‌اند. که از دستاوردهای آن برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری بیش از بیست میلیارد یورویی طی پنج سال آینده است.

بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها ان‌شاءالله تا پایان سال آغاز خواهد شد. اگر به مجموع شرکت‌های بزرگ اقتصادی ایران اعتماد کنیم و ابرپروژه‌های کشور را به آنها بسپاریم این شرکتها به عنوان لکومتیوهای اقتصادی کشور می‌توانند چرخه‌ی صنایع کوچک را به حرکت درآورده و باعث شکوفایی بخش مهمی از اقتصاد ایران گردند.

شرکت گل‌گهر بیش از ۲۵ هزار نفر از کارگران، مهندسین و همچنین مدیران گذشته در گروه شرکت گل‌گهر سیرجان با روحیه‌ی جهادی، کار تیمی با انگیزه‌ی جوانی و میانگین سنی ۳۸ سال در دل کویر باورهای خود را نمایان کرده‌اند.

گل‌گهر، این افتخار نظام که تمامی مسیر رشد و پیشرفت خود را در دوران انقلاب اسلامی طی نموده، اولین منطقه‌ای است که زنجیره‌ی کامل فولاد اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش و در آینده ورق را در دل خود جای داده که در سطح خاورمیانه این تنوع محصول بی‌نظیر می‌باشد.

شرکت گل‌گهر به عنوان پنجمین شرکت بورسی ایران که با نماد کگل شناخته میشود، از رشد خوبی برخوردار بوده و از ابتدای سال بازدهی ۵۰ درصدی را تجربه نموده است. که در مقایسه با شاخص‌ها و سایر نمادهای دیگر جزو شرکت‌های پیشرو است. استراتژی آینده‌ی گل‌گهر بر پایه‌ی شش محور، با تنوع بیش از ده محصول بر اساس نیازهای اقتصادی کشور در حوزه‌ی معادن برای خدمت به نظام و آیندگان بنا شده است.

همه این کارها محقق نخواهد شد مگر با لطف خداوند، کمک دولت مردمی، وزارت محترم صمت و عزم جدی همکاران جوانم و مهم‌تر از همه حمایت پدرانه‌ی‌ حضرتعالی از شرکت گل‌گهر و شرکت‌های بزرگ جهت ایفای نقش اقتصادی آنها.

درخواستی مکتوب خدمتتان ارائه می‌گردد تا در صورت صلاحدید دستور فرمایید کارگروهی با اختیارات ویژه فراقوه‌ای جهت حل مشکلات اکتشافات و تعیین مسیر راه تشکیل گردد. و همچنین واگذاری پهنه‌ی معدن سه‌ی جنوبی گل‌گهر جهت ثبات تولید و کنسرسیوم گل‌گهر و گهرزمین با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

ما مدیران گام دوم وظیفه داریم برای حل مشکلات به عنوان مجریان اقتصادی کشور بیشتر تلاش کنیم در پایان خواهشی از شما دارم جسارت را به مدیران کشور برگردانیم تذکرات لازم را بفرمایید، حمایت نمایید انجام مأموریت تا حصول نتیجه با ما.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

در این رابطه ببینید:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای