Khamenei.ir

1368/06/29

دیدار اعضاء جمعیت هلال احمر و مسئولین بنیاد شهید سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از اقشار مختلف امت حزب ا... با ایشان اشغال بخشی از خاک ایران توسط رژیم عراق را تهدید صلح در منطقه از سوی این رژیم دانستند و تأکید کردند که ملت مسلمان و انقلابی ایران به تجربه و در عمل نشان داده است که نمی تواند اشغال حتی یک وجب از خاک خود را در دست دشمن تحمل کند.

 در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و شعارهای «خامنه ای رهبر است - وارث پیغمبر است» و «دست خدا بر سرماست - خامنه ای رهبر ماست»، همراه بود رهبر انقلاب اسلامی طی بیانات مبسوطی در رابطه با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به شکست رژیم عراق در جنگ تحمیلی و پیروزی ملت بزرگ و سرفراز ایران اشاره کرده و فرمودند: رژیم عراق که از شرق و غرب، اروپا، آمریکا و ارتجاع عرب کمک مالی، انسانی، فکری و تجهیزاتی دریافت کرده بود در تمامی اهداف خود از تحمیل جنگ بر جمهوری اسلامی ایران کاملاً‌ شکست خورد و در جهان بدنام و بی حیثیت شد. رژیم صدام قصد براندازی و ساقط کردن جمهوری اسلامی، تجزیه ایران و ضربه زدن به نیروهای مسلح ما را داشت اما نظام اسلامی ما روز به روز قویتر شد و یکپارچگی کشور در حد اعلا قرار گرفت و نیروهای مسلح ما نیز امروز بیش از گذشته کارآزموده، قوی و آماده دفاع هستند. دشمنان ما سعی کردند مردم را نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی ایران بدبین کنند اما ایمان، اخلاص، رشد، آگاهی و حضور این ملت در صحنه های گوناگون دفاع از اسلام و انقلاب بیشتر شد و این خود یک شکست بزرگ برای دشمن و یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است که بدون تکیه بر دیگران دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذارد.

ایشان سازمان ملل و محافل بین اللملی را به خاطر تعلل و عدم فشار لازم بر رژیم عراق جهت تن دادن به اجراء قطعنامه 598 مورد انتقاد قرار دادند و با تأکید بر لزوم اجرای ترتیبی این قطعنامه فرمودند: طرح مسئله انجام گفتگوهای مستقیم اگر به معنای بی توجهی به قطعنامه و مواد آن باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و این قطعنامه که حق را به حقدار می دهد باید اجراء شود و قدرت ملت ما پشتوانه آن است.

حضرت آیةالله خامنه‌ای لزوم عقب نشینی کامل دشمن از مناطق اشغال شده خاک کشورمان به عنوان اولین گام در جهت اجراء قطعنامه 598 را یادآور شدند و فرمودند: عقب ننشستن دشمن تهدید صلح در منطقه است و این همان خوی تجاوزگری است که در طول چند سال گذشته رژیم عراق از خود نشان داده است و همه جهانیان می دانند که یک ملت انقلابی تحمل نخواهد کرد که یک وجب از خاکش در دست دشمن باقی بماند و ملت ایران باید با حفظ عامل پیروزی یعنی اتحاد، یکپارچگی، اتکال بر خدا و عدم اتکاء به دیگران فکر تجاوز را از ذهن دشمنان و متجاوزان بیرون کنند.

رهبر انقلاب اسلامی به تبلیغات وسیع دشمنان اسلام طی چند سال گذشته اشاره کرده و فرمودند: از اول انقلاب تا به امروز تبلیغات پر حجمی علیه انقلاب، امام، اسلام و ملت بزرگ ایران صورت گرفته است. دشمنان ما علیه جنگی که در آن به دفاع و حراست از اسلام، میهن، حیثیت و شرف خود برخاسته بودیم تبلیغ کردند و رادیوها، نوشته ها، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها و تلقین های خود را بر علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و در جهت انحراف اذهان و افکار مردم به کار گرفتند.

ایشان میدان تبلیغات را بسیار عظیم و خطرناک خواندند و با تأکید بر لزوم مقابله گویندگان، نویسندگان و هنرمندان متعهد و آگاه با تبلیغات مسموم استکبار جهانی افزودند: آحاد مردم ما در مقابل تبلیغات دشمن بیمه شده و مصونیت پیدا کرده اند زیرا اطمینان آن ها بکلی از گفته ها و یاوه گوئی های رسانه های تبلیغاتی جهان سلب شده است. هر چند که شبکه های تبلیغی و بلندگوهای جهانی بسیار وسیع است اما بدون تردید حقانیت ما اثر خود را در دل های سالم میلیون ها انسان در سطح جهان گذاشته و خواهد گذاشت.

رهبر کشورمان در بیاناتشان همچنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حسین بن علی(ع)، ضمن گرامیداشت حماسه کربلا و مجاهدت حضرت زینب(س) در افشاء حقایق و تشریح فلسفه عاشورا، اهداف حسین بن علی(ع) و ظلم دشمن فرمودند: اگر مجاهدت امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) صورت نمی‌گرفت واقعه عاشورا تا به امروز جوشان و زنده باقی نمی ماند. آنروزها هم مثل امروز قدرت های ظالم و ستمگر از تبلیغات دروغ، مغرضانه و شیطنت آمیز حداکثر استفاده را می بردند و اربعین حسینی به ما این درس را می دهد که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

در این دیدار که اعضاء جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مسؤولین واحدهای فرهنگی و روابط عمومی بنیاد شهید سراسر کشور، اعضاء شوراهای اسلامی مناطق بیستگانه تهران، اقشار مختلف مردم نائین و ابرده خراسان و نیز جمعی از خانواده های معظم شهدای تهران و گرگان و چهاردونگه و خواهران دانشجوی دانشگاه اصفهان حضور داشتند در غم ارتحال ملکوتی قائد عظیم الشأن اسلام حضرت امام خمینی قدس سره الشریف سرود ویژه ای توسط گروه سرود فرزندان شاهد شهرستان شاهرود اجرا شد و سپس یکی از مداحان اهل بیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به مدیحه سرائی و مرثیه خوانی پرداخت.

در این دیدار همچنین حجةالاسلام والمسلمین غیوری نماینده ولی فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی سخنان کوتاهی ضمن معرفی حاضرین به برخی از فعالیت های هلال احمر به ویژه در جنگ تحمیلی اشاره کرد و رژیم عراق را به خاطر به اسارت گرفتن تعدادی از امدادگران مورد انتقاد قرار داد.

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای