Khamenei.ir

1384/07/17

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، با بیان بخش‌هایی از مواعظ و نصایح حضرت علی علیه‌السلام به مالک اشتر، ضمن توصیه‌ی مسئولان به بهره‌گیری بیش از پیش از فضائل و برکات ماه مبارک رمضان بر لزوم در نظر گرفتن رضایت مردم و نادیده گرفتن خواست‌ها و توقعات گروه‌های خاص و ویژه‌خواران به عنوان اولویت مسئولان نظام تأکید کردند.
ایشان با تأکید بر این‌که مسئولان باید همواره خود را مدیون و وامدار مردم بدانند، افزودند: در منطق علوی در همه‌ی امور عامه‌ی مردم و جلب رضایت آنان مورد توجه است و هنر مسئولان آن است که در کارها و اقدامات خود، ضمن جلب رضایت مردم، پیچیدگی‌های مسائل اقتصادی و اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهند.
مقام معظم رهبری گروه‌های خاص و ویژه‌خواران اقتصادی و سیاسی را پرتوقع و مایه‌ی رنج و اذیت مردم و مسئولان دانستند و خاطرنشان کردند: این افراد و گروه‌ها در دوران سختی کمترین مساعدت را دارند و از رعایت عدل و انصاف ناخرسند و در مشکلات از همه‌ی مردم کم‌صبرتر هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فرمایش‌های حضرت علی علیه‌السّلام در خصوص شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران و مسئولان به منظور جلوگیری از انحراف و خیانت آنان افزودند: آن حضرت بر مراقبت دائم از مسئولان و برخورد جدی و مناسب در صورت تخلف آنان نیز تأکید دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خودشیفتگی، حب ستایشگری، منت‌گذاری بر مردم، بزرگنمایی کارها و اقدامات انجام‌گرفته، خلف وعده با مردم در انجام کارها، شتاب‌زدگی در امور، کوتاهی در کارها و اصرار بر شیوه‌ها و برنامه‌های غلط را از جمله مسائلی دانستند که مسئولان باید از آن‌ها برحذر باشند.
ایشان با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان افزودند: هرچه از برکات این ماه عظیم بیشتر استفاده شود، روح انسان تعالی بیشتری می‌یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر قرائت همراه با تدبّر قرآن به منظور عمق‌بخشیدن به معارف دینی و همچنین توجه به مضامین والا و ارزشمند دعاهای ماه مبارک رمضان از جمله دعای افتتاح، دعای ابوحمزه ثمالی و دعاهای صحیفه‌ی سجادیه، مسئولان و به‌ویژه اعضای هیأت دولت را به استمداد از خداوند جهت انجام وظایف سنگین خود و تقویت روحیه‌ی خستگی‌ناپذیری در خدمت به مردم و حل مشکلات توصیه کردند.
ایشان همچنین با تأکید بر این‌که مسئولان نباید هیچ‌گاه خود را مصون از انحراف بدانند، لزوم مراقبت دائم را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از انحراف، نرنجیدن از تذکرهای افراد خیرخواه و حتی سخنان درشت آنان است.
 
در ابتدای این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت روزه‌ی خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی افطار کردند.

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای