Khamenei.ir

1384/02/18

حضور رهبر انقلاب در جمع هزاران نفر از کارکنان مجتمع مس سرچشمه

رهبر انقلاب اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه صنعت و معدن، در جمع هزاران نفر از کارکنان مجتمع مس سرچشمه و خانواده‌های آنان اعلام کردند: سرپنجه‌ی کارگر مؤمن ایرانی و فکر و ابتکار مدیران و دانشمندان این سرزمین، گنجینه‌های نهفته در خاک ایران را در خدمت پیشرفت و رفاه ملت قرار خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خشنودی از بازدید از مجموعه‌ی عظیم مس سرچشمه، پیشرفت و توسعه‌ی این مجتمع را مرهون تلاش‌های کارگران، مدیران و مهندسان آن خواندند و افزودند: همت بلند، نگاه امیدوارانه و کار تحسین‌برانگیز همه‌ی کارکنان این مجموعه، روند توسعه‌ی مس سرچشمه را به یکی از افتخارات کشور تبدیل کرده است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به دستور دین مبین اسلام مبنی بر استفاده از ثروت‌های نهفته در زمین افزودند: سلطه‌جویی قدرت‌ها و غفلت برخی ملت‌ها‌ باعث شده که آن‌ها نتوانند از منابع خدادادی استفاده مطلوب کنند، اما ملت ایران با پایداری در مقابل دشمنان اسلام و ایران، منابع طبیعی سرزمین غنی خویش را برای ایجاد حیات طیبه‌ی اسلامی به کار می‌گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اداره‌ی مجتمع مس سرچشمه به دست انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها را در دوران قبل از انقلاب، تحقیر ملت ایران دانستند و افزودند: نظام اسلامی به این بی‌حرمتی پایان داده و ملت شریف و با‌استعداد ایران با تلاش و ابتکار و پیشرفت علمی خود، اسلام را سرافراز و ایران را عزتمند ساخته است.
ایشان تلاش و نوآوری را اساس پیشرفت انسان برشمردند و با تأکید به همه‌ی جوانان، دانشمندان و محققان کشور مبنی بر افزایش روح خلاقیت و ابتکار افزودند: هر ملتی که با‌جدیت کار کند و در روند پیشرفت مادی، معنویت را فراموش نکند، بر اساس وعده‌ی تخلف‌ناپذیر الهی از نعمات پروردگار به طور کامل برخوردار خواهد شد.
ایشان فراگرفتن دانش از هر نقطه‌ی جهان را دستور اسلام خواندند و افزودند: ما علم را از دیگران فرا‌می‌گیریم، اما به شاگردی بسنده نمی‌کنیم، بلکه بر سطح کنونی علم و دانش جهانی می‌افزاییم و این افق کار علمی در کشور ماست.
رهبر انقلاب معنای حقیقی شعار «مرگ بر آمریکا» را کار و تلاش بی‌وقفه برای پیشرفت و توسعه‌ی حقیقی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ما با هیچ ملتی دشمنی ندارد و هنگامی که فریاد مرگ بر امریکا سرمی‌دهد، عزم راسخ و ایمان عمیق خود را برای محو هرگونه عقب‌ماندگی از کشور، مورد تأکید قرار می‌دهد.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقای جهانگیری -وزیر صنایع و معادن- در گزارشی از پیشرفت‌های صنعتی و معدنی کشور اعلام کرد: تعداد معادن فعال کشور از ۲۰۰ معدن به ۳۸۰۰ معدن و میزان استخراج مواد معدنی از ۲۰ میلیون تن به ۱۵۰ میلیون تن افزایش یافته است.
آقای مرادعلی زاده -مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه- نیز گزارشی از پیشرفت‌های این مجتمع بیان کرد.

پیوندهای مرتبط:

در این رابطه ببینید:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای