Khamenei.ir

1378/06/09

دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تربت جام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز در جمع خانواده‌های معظم شهیدان و نیز جانبازان، آزادگان و ایثارگران شهرستان تربت جام حضور یافتند و ضمن سخنانی، از شهادت و فداکاری در راه آرمانهای اسلامی به عنوان برجسته‌ترین فضیلت دینی یاد کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که با ابراز احساسات وصف‌ناپذیر حاضرین توأم بود، دستاوردهای خون شهیدان را برشمردند و افزودند: عزت و عظمت امروز ملت ایران، برافراشته بودن پرچم اسلام در ایران، اتحاد ملی بر محور قرآن کریم و احکام مقدس اسلام، روشن بودن آفاق آینده نظام اسلامی، توفیق دولتمردان در خدمت به مردم و نیز امکان پیمودن راه آینده با گامهای استوار به برکت خون شهیدان و همت و ایثارگری جوانان این کشور، ممکن شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اسلام را عامل نجات ملت ایران از ظلم و جور رژیم ستمشاهی دانستند و فرمودند: اسلام، آحاد ملت را بیدار و آگاه کرد و اکنون این ملت، اراده کرده است به برکت اسلام، سرنوشت سرزمین پهناور و غنی خود را تعیین کند و با همین اراده مهم، نظام سعادتمند و عزت‌بخش اسلامی را در این کشور، مورد حمایت و حراست قرار خواهد داد.
مقام معظم رهبری، اسلامی‌بودن دولتهای طاغوتی و سرسپرده آمریکا را ادعایی بی‌اساس دانستند و فرمودند: کشورهایی که سرنوشت، نفت و ثروت مردم، اداره امور جامعه و نیز فرهنگ ملی آنها در دست آمریکاییهاست و سران این کشورها رفتار فرعونی دارند و میان دولتمردان و مردم هیچ ارتباط متقابلی وجود ندارد، چگونه می‌توانند خود را اسلامی بنامند. کشورهایی که اراده مردم در قانونگذاری، انتخاب مجریان و موضعگیریهای سیاسی آنها دخالت ندارد و گوش به فرمان اسرائیل و آمریکا عمل می‌کنند، نه تنها باطن اسلامی ندارند، بلکه باطنشان شیطانی، طاغوتی و آمریکایی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر نقش تعیین‌کننده اسلام در ایجاد پیوند مستحکم میان مردم و مسئولین فرمودند: اسلام خواهان عزت، سربلندی و بهره‌مندی مؤمنین و حاکمیت روح برادری و صمیمیت در روابط اجتماعی است و این دستاورد بزرگ را انقلاب اسلامی برای ملت ایران به ارمغان آورده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از رهبری انقلاب به عنوان خدمتگزار مردم یاد کردند و افزودند: ملت ایران به برکت اسلام دارای روابط و پیوندهای مستحکم عاطفی با مسؤولان کشور است و در هیچ نقطه‌ای از جهان نمی‌توان مردمی را یافت که مانند مردم تربت جام و سایر نقاط ایران تا این حد به خدمتگزاران خود محبت، صمیمیت، عشق و احترام ابراز کنند، بنابراین روابط متقابل و پیوند میان مردم و مسؤولان در دنیا کاملاً بی‌نظیر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش برخی از روشنفکر نمایان و قلم بدستان را برای محو کردن یاد شهدا و ایثارگران از خاطره ملت ایران تقبیح کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: از یاد بردن شهدا و شجاعت و شهامت ایثارگران بر خلاف سعادت و مصالح ملتی است که قصد دارد آرمانهای بزرگ را دنبال کند.
شادابی انقلاب به محفوظ ماندن عزت و احترام شهیدان و خانواده‌های معظم آنان است و بر همین اساس یاد شهیدان همیشه باید زنده بماند.

پیوندهای مرتبط:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای