Khamenei.ir

1389/11/24

ذلّتِ نامبارک


در پی قیام ملت مسلمان مصر، سرنگونی دیکتاتور این کشور و تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه، پادکست «ذلّتِ نامبارک» از سری مطالب ویژه‌نامه‌ی «خاورمیانه‌ی اسلام» منتشر شد.
در این پادکست از بیانات ولی‌امر مسلمین در خطبه‌های نماز جمعه‌ی پانزدهم پهمن‌ماه استفاده شده است. آنجا که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اطاعت محض و طرفداری حسنی مبارک و دولت مصر از اسرائیل و آمریکا را مایه‌ی ذلّت و تحقیر ملت مصر دانستند و تاکید کردند: «اسرائیلی‌ها و دشمنان صهیونیستی در همه‌ی فعالیتهائی که علیه فلسطینی‌ها خواستند بکنند، متکی شدند به کمک این نامبارک؛ کمکشان کرد. در قضیه‌ی غزه اگر حسنی مبارک به اسرائیلی‌ها کمک نمیکرد، نمیتوانستند غزه را محاصره کنند...این مردم را به ستوه آورد. مردم مصر به خاطر طرفداری رژیم کنونی مصر از اسرائیل، به خاطر دنباله‌روی و اطاعت محضش از آمریکا، احساس ذلت میکنند، احساس تحقیرشدگی میکنند».
ایشان هم‌چنین در بخش پایانی خطبه‌ها که به زبان عربی و خطاب به امت مسلمان قرائت شد، حرکت و قیام ملت مصر را، دفاع از عزت و کرامت خود دانستند و فرمودند: «کل من یعرف مصر یفهم بوضوح أن مصر تدافع الیوم عن عزتها و کرامتها؛ هرکس مصر را بشناسد به روشنی خواهد دانست که مصر در حال دفاع از کرامت و عزت خویش است».

ذلت نامبارك
باتوجه به سرعت اینترنت خود، یکی از دو فایل زیر را دریافت نمایید:

در این رابطه ببینید:

ارسال پیوند با پیامک
بالای صفحه

دفتر حفط و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای