news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/26

منشور وحدت/ یادداشت

منشور وحدت

اسدالله بادمچیان*
 
سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان، علیرغم تبلیغات منفی استکبار و سوء‌استفاده برخی از سایت‌های ضدانقلاب و متأسفانه بعضی از دنباله‌روهای داخلی آنان از فضای خاص انتخابات، خیرات و برکات بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

برخی تلاش می‌کنند با تبلیغ قومیت‌گرایی و مسائل حاشیه‌ای آن و به جای پرداختن به مبانی الهی و اسلامی مشترک میان مذاهب مختلف و ایرانی بودن همه اقوام کشور، استان کردستان را ناامن جلوه داده و این استان را از بدنه کشور اسلامی ما جدا کنند. در این شرایط، استقبال عظیم مردم کردستان از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تمام پندارهای خام استکبار را از بین برد و با از بین بردن دیدهای منفی علیه مردم شریف این استان که از سوی برخی مغرضین در سطح جامعه شکل گرفته بود، همبستگی ملی و اسلامی ما را تقویت کرد. از سویی دیگر حضور صمیمانه مردم در استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور ایشان در اجتماعات مختلف مردم نشان داد که مردم، مقام معظم رهبری را از خود می‌دانند.

سفر مقام معظم رهبری به کردستان آن هم در این شرایط تغییرات بسیار زیادی را در عرصه بین‌المللی بر جای خواهد گذاشت و راهبرد دشمنان را در قبال جمهوری اسلامی تا اندازه زیادی دستخوش تغییر خواهد کرد.

مهمترین پیام رهبر معظم انقلاب در این سفر، وحدت و همبستگی ملی بود. اقوام و مذاهب مختلف، از شیعه و سنی قرن‌هاست که در ایران، کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این از ویژگی‌های مثبت نظام اسلامی است. اگرچه بعضی، در مقاطع مختلف سعی کردند که این نکات مثبت را منفی جلوه داده و زیر سئوال ببرند اما رهبر معظم انقلاب با تدبیر همه‌جانبه خود، دست این توطئه را از دامن کشور دور نگاه داشته‌اند.

 علاوه بر این رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم سنندج، منشور برادری نظام اسلامی را به اطلاع همه مردم رساندند و فرمودند: «ما به منطقه‏ی کُردی - استان کردستان - و مناطق اقوام دیگر، با نگاه اسلامی نگاه می‌کنیم؛ نگاه اسلامی، برادری و اتحاد و همدلی و صمیمیت است؛ هر کسی که با این نگاه مخالفت کند و شیوه‏ی دیگری را انتخاب بکند، برخلاف سیاست نظام اسلامی رفتار کرده است.»

*نماینده تهران

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی