news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/23

المحیط: رهبر ایران به شدت از وهابی‌ها انتقاد کرد/ بازتاب

المحیط: رهبر ایران به شدت از وهابی‌ها انتقاد کرد

پایگاه اطلاع رسانی المحیط روز چهارشنبه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران در جمع مردم کردستان، با حمله شدید به وهابی‌ها، آنان را به تفرقه اندازی بین مسلمانان متهم کرد.

المحیط افزود: دلیل این حمله لفظی به شیخ عادل الکبائی امام جماعت مکه این بود که وی در گفت و گویی با تلویزیون بی بی سی گفته بود: نسبت به شیعیان عادی شاید بتوان تجدید نظر کرد ولی در مورد عالمان و روحانیون آنها معتقدم که آنان بدون اینکه بینشان فرقی باشد، همه کافر هستند.

رهبر ایران گفت که وهابی ها دانسته و یا ندانسته موجب تفرقه بین مسلمانان می‌شوند.

المحیط ادامه داد: آیت الله حسین نوری همدانی یکی از مراجع دینی شیعیان در قم نیز دوشنبه گذشته به شدت به روحانیون سعودی حمله کرد و از دولت ایران خواست، مقامات سعودی را در این زمینه هوشیار کنند تا اظهارات تفرقه آمیز بین مسلمانان بیان نشود .

این منبع در پایان افزود: بر اساس برخی گزارشهای غیررسمی، شیعیان سعودی 10تا 15 درصد از ساکنان عربستان را تشکیل می دهند و تعداد آنها 18 میلیون نفر است که بیشتر در مناطق شرق عربستان که منطقه ای نفت خیز و به موازات کویت و جنوب عراق قرار دارد، ساکن هستند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی