news/content
نسخه قابل چاپ
1397/10/08
نگاهی گذرا به نقش دشمن در فتنه‌ی ۸۸

کودتای رنگی ناموفق

«فتنه‌ی ۸۸» از نگاه رهبر انقلاب اسلامی حادثه‌ای بود که کشور را تا «لب پرتگاه جنگ داخلی» پیش برد؛ فتنه‌ای که دشمن در آن امیدوار به «براندازیِ نظام اسلامی» شده بود و در نهایت با «بصیرت ملت» ناکام ماند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز حماسه‌ی نهم دی، ۱۰ جمله‌ی برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون نقش و توطئه‌های دشمن در فتنه‌ی ۸۸ را بازخوانی می‌کند.


https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif این کارهایی که در سال ۸۸ کردند، از ابتکارات جدید بود که ابتکار آمریکایی‌ها بود... انقلاب رنگی بود؛ درواقع کودتای رنگی، یک کودتای رنگی ناموفّق.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif هدفهایی که آنها دنبال میکردند... این بود که اگر براندازی نظام جمهوری اسلامی تحقّق پیدا نکند، انقلاب را استحاله کنند؛ یعنی صورت انقلاب باقی بماند، امّا باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود. در این زمینه خیلی تلاش کردند؛ که آخرین نمایشنامه‌ی آنها که روی صحنه آمد، همین فتنه‌ی ۸۸ بود.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif من در همین فتنه‌ی ۸۸ به بعضی دوستان، قرائن و شواهد را نشان دادم؛ حدّاقل از ده سال، پانزده سال قبل از آن، برنامه‌ریزی وجود داشت. از بعد از رحلت امام برنامه‌ریزی وجود داشت؛ اثر آن برنامه‌ریزی در سال ۷۸ ظاهر شد... [قضایای سال ۸۸] یک تجدید حیاتی بود برای آن برنامه‌ریزی‌ها. البتّه سعی کردند با ملاحظه‌ی وقت و جوانب گوناگون، این کار را انجام دهند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif هم در سال ۷۸، هم در سال ۸۸ -با فاصله‌ی ده سال- نقشه و توطئه‌ی دشمن یک جور بود. در هر دو مورد سعی‌شان این بود که بتوانند ثبات سیاسی را در کشور به هم بزنند؛ سعی‌شان این بود که تلاطم ایجاد کنند؛ این آرامش عمومی را، این ثبات را از این ملّت بگیرند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جنگ امنیّتی ـ سیاسی [آمریکایی‌ها]، سال ۸۸ و حوادث سال ۸۸ بود. برای آن حوادث سالها زحمت کشیده بودند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif یک رفراندوم چهل میلیونی به نفع نظام جمهوری اسلامی و به نفع انتخابات انجام گرفت؛ همین بود که دشمن را عصبانی کرد. خواستند با فتنه اثر آن را از بین ببرند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif این وحدت کلمه، خاری در چشم دشمنان است. سعی‌شان این است که وحدت کلمه‌ی ملّت را به هم بزنند. به گمان من مهم‌ترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ی بعد از انتخابات [سال۸۸] این بود که بین آحاد ملّت شکاف بیندازند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif در فتنه‌ی ۸۸ یکی از این شبکه‌های اجتماعی -که میتوانست عامل فتنه و فتنه‌گران قرار بگیرد- احتیاج به تعمیر داشت؛ دولت آمریکا از او خواست تعمیراتش را عقب بیندازد؛ امیدوار بودند که بتوانند با این کارهای رسانه‌ای و شبکه‌ی فِیسبوک و توییتر و امثال اینها، نظام جمهوری اسلامی را براندازند؛ خیالهای احمقانه‌ی خام!.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif در قضایای سال ۸۸ که دشمن تصوّر میکرد طرّاحی ده‌ساله‌ی او بر ضدّ جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملّت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین‌المللی زد.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif فتنه‌ای به وجود آمد، کارهایی شد، تلاشهایی شد، آمریکا از فتنه‌گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرتهای غربی دفاع  کردند، منافقین دفاع کردند، سلطنت‌طلب‌ها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همه‌ی این اتّحاد و اتّفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملّت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بیست‌ودوّم بهمن، آن‌چنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی