• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1389/05/18

دیدار رئیس جمهور گینه بیسائو با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار «مالام باسای سانها» رئیس جمهور گینه بیسائو و هیأت همراه، با اشاره به استقبال ایران از گسترش روابط با کشورهای اسلامی خاطرنشان کردند: امت اسلامی مجموعه ای عظیم و پراستعداد است و باید در هر نقطه ای که هستند دست دوستی و اتحاد به هم بدهند.
ایشان افزودند: اگر این همکاری بین دولتها و ملتهای مسلمان به نحو شایسته ای تحقق یابد، همه مسلمانان دنیا از آن بهره خواهند برد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت منطقه آفریقا خاطرنشان کردند: دستهای دخالت گر استعمار، در طول سالهای متمادی مشکلات فراوانی را برای آفریقا و غرب این قاره بوجود آورد اما امروز ملتها بیدار شده اند و در پی زمینه های همکاری با یکدیگر هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استقبال ایران از همکاری با کشورهای آفریقایی افزودند: ایران برخلاف استعمارگران می تواند به عنوان یک کشور دوست و برادر به توسعه کشور شما و منطبق با منافع ملی کمک کند.
ایشان به دستاوردهای علمی و صنعتی ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: این پیشرفتها به برکت روحیه اسلامی و خودباوری ملی که ارمغان امام خمینی (ره) بود، بوجود آمد و هر ملتی که خود را باور کند و وارد میدان کار و تلاش شود به چنین پیشرفتهایی خواهد رسید.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان بر اهمیت امنیت و آرامش در آفریقا و غرب این قاره و پیشرفت و آبادانی آن تأکید کردند.
در این دیدار که آقای احمدی نژاد هم حضور داشت، رئیس جمهور گینه بیسائو گفت: در مدت حضور خود در ایران از نزدیک با برخی پیشرفتها و توانمندیهای علمی و صنعتی ایران آشنا و شگفت زده شدم.
مالام باسای سانها افزود: این پیشرفتهای حیرت آور، و توانایی های ملت ایران، افتخاری برای ملتها به شمار می آید و ما از این فرصت، برای گسترش بیش از پیش روابط استفاده کردیم.