• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1380/08/20

دیدار جمعی از خانواده‌های‌ شهدای‌ کاشان‌ و آران‌ و بیدگل با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در جمع‌ خانواده‌های‌ شهدای‌ کاشان‌، آران‌ و بیدگل‌ از شهدا بعنوان‌ مظهر عقلانیت‌ دینی‌ و مدافع‌ حقانیت‌ و عدالت‌ یاد و تصریح‌ کردند: همانگونه‌ که‌ جوانان‌ پرافتخار ایران‌ در دهه‌ 60 توانستند نام‌ اسلام‌ را عزیز و بلند مرتبه‌ نمایند، نسل‌ جوان‌ امروز نیز با آگاهی‌ روشن‌ بینی‌ و صفای‌ خود خواهد توانست‌ پرچم‌ اسلام‌، عدالت‌ و حقانیت‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را در جهان‌ به‌ اهتزاز درآورد.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ احساسات‌ و عواطف‌ همراه‌ با عقل‌، منطق‌ و استدلال‌، در حرکت‌ عظیم‌ شهادت‌ و ایثار در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و گسترش‌ این‌ روحیه‌ در میان‌ اقشار مختلف‌ جامعه‌ افزودند: جوانان‌ دلاور و انقلابی‌ کشور که‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ با فهم‌ و درک بالا و همراه‌ با احساسات‌ معنوی‌ و اسلامی‌، توان‌ یافتن‌ حق‌ را در میان‌ ظلمت‌های‌ متراکم‌ دنیا بدست‌ آوردند و با جرأت‌ بسوی‌ آن‌ شتافتند، انسانهای‌ برجسته‌ای‌ در همه‌ برهه‌ها و زمانها هستند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ایستادگی‌ نظام‌ اسلامی‌ در مقابل‌ مراکز قدرت‌ بین‌ المللی‌ و سلطه‌ جهانی‌ در طول‌ سالهای‌ گذشته‌، از شهیدان‌ انقلاب‌ بویژه‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ بعنوان‌ شهدای‌ دفاع‌ از جبهه‌ حق‌ و عدالت‌ در جهان‌ نام‌ بردند و با اشاره‌ به‌ وظیفه‌ مردم‌ و مسؤولان‌ برای‌ قدردانی‌ عملی‌ از شهدا و خانواده‌های‌ آنان‌ تأکید کردند: خانواده‌ها و فرزندان‌ شهیدان‌ نیز باید نام‌ و یاد شهدا را با عمل‌، گفتار و روحیه‌ خود همچنان‌ عزیز و ارجمند بدارند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر اینکه‌ اگرشهدا، جانبازان‌ و ایثارگریهای‌ آنان‌ نبود، امروز ملت‌ ایران‌ تیره‌روزترین‌ ملت‌ منطقه‌ بود خاطرنشان‌ کردند: هرکسی‌ که‌ بخواهد حرکت‌ عظیم‌ شهادت‌ را در کشور نادیده‌ بگیرد و یا تحقیر نماید، به‌ تاریخ‌ ملت‌ ایران‌ خیانت‌ کرده‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ سرافرازی‌ خانواده‌های‌ شهدا و اجر بالای‌ آنان‌ تأکید کردند: ملت‌ ایران‌ و خانواده‌های‌ شهدا باید همواره‌ به‌ شهدا و راه‌ شهدا افتخار کنند.

خاطرنشان‌ می‌شود در ابتدای‌ این‌ مراسم‌ فرزند شهید سیدعلی‌ حسینیان‌ به‌ بیان‌ احساسات‌ خود از دیدار با مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پرداخت‌.