• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1380/07/04

دیدار جمعی از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و ایثارگران‌ نیروهای‌ مسلح با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا، جانبازان‌ و ایثارگران‌ نیروهای‌ مسلح‌ در سخنان‌ بسیار مهمی‌ با تأکید بر لزوم‌ مبارزه‌ جدی‌ با تروریسم‌ اظهارات‌ متکبرانه‌ مقامات‌ آمریکا پس‌ از حوادث‌ اخیر شهرهای‌ نیویورک‌ و واشنگتن‌ را محکوم‌ و منطق‌ آمریکا را در تعریف‌ تروریسم‌ غلط و غیرقابل‌ قبول‌ دانستند و تصریح‌ کردند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ آمریکا را برای‌ هدایت‌ حرکتی‌ جهانی‌ بر ضد تروریسم‌ صادق‌ و صالح‌ نمی‌داند و در هیچگونه‌ حرکتی‌ به‌ رهبری‌ آمریکا برای‌ مبارزه‌ با تروریسم‌ شرکت‌ نخواهد کرد.

ایشان‌ رفتار دولت‌ و مسؤولین‌ آمریکا را بعد از حوادث‌ اخیر در نیویورک‌ و واشنگتن‌ بسیار متکبرانه‌، مغرورانه‌ و برخاسته‌ از روحیه‌ استکباری‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ لطمه‌ دیدن‌ حیثیت‌ آمریکا در این‌ حوادث‌ افزودند: تحقیر شدن‌ دولت‌ آمریکا، دلیلی‌ برای‌ اظهارات‌ خشمگینانه‌ و مستبکرانه‌ مسؤولان‌ آن‌ نمی‌شود و ملتها و دولتهای‌ مستقل‌ با اینگونه‌ اظهارات‌ از میدان‌ خارج‌ نخواهند شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با رد این‌ مطلب‌ که‌ کسانی‌ که‌ همراه‌ دولت‌ آمریکا نباشند با تروریستها خواهند بود، تأکید کردند: این‌ حرف‌ غلطی‌ است‌ زیرا اکنون‌ حکومتهایی‌ در کنار آمریکا هستند که‌ از همه‌ تروریستها خطرناکتر می‌باشند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: کسانی‌ که‌ در رأس‌ رژیم‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ قرار دارند در فاجعه‌بارترین‌ و وحشیانه‌ترین‌ حوادث‌ تروریستی‌ شرکت‌ داشته‌اند و همچنان‌ هم‌ به‌ اعمال‌ خود ادامه‌ می‌دهند. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تقسیم‌بندی‌ آمریکا را درخصوص‌ کشورهای‌ حامی‌ و مخالف‌ تروریسم‌ غیرقابل‌ قبول‌ خواندند و تصریح‌ کردند: ما با شما نیستیم‌ و با تروریستها هم‌ نیستیم‌.

ایشان‌ خاطرنشان‌ کردند: در منطق‌ غلط آمریکا، کشتار صبرا و شتیلا، قانا و تصویب‌ رسمی‌ ترور مسلمانان‌ فلسطینی‌ از مصادیق‌ تروریسم‌ نمی‌باشد اما دفاع‌ مشروع‌ مردم‌ فلسطین‌ از سرزمین‌ خود، تروریسم‌ عنوان‌ می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ اظهارات‌ مقامات‌ آمریکایی‌ مبنی‌ بر اینکه‌ تروریسم‌ خوب‌ و بد وجود ندارد افزودند: آمریکاییها، خود، عملا تروریسم‌ را به‌ خوب‌ و بد تقسیم‌ کرده‌اند زیرا در حادثه‌ هدف‌ قرار گرفتن‌ هواپیمای‌ مسافری‌ ایران‌ بر فراز خلیج‌ فارس‌ و کشته‌ شدن‌ صدها انسان‌ بی‌گناه‌، بجای‌ عذرخواهی‌ و مجازات‌ عاملان‌ آن‌، فرمانده‌ ناو آمریکایی‌ مورد تشویق‌ قرار می‌گیرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ امواج‌ تبلیغاتی‌ جهانی‌ درخصوص‌ حوادث‌ اخیر آمریکا را کاملا یکجانبه‌ و براساس‌ منافع‌ قدرتها دانستند و با اشاره‌ به‌ فضاسازی‌ مسؤولین‌ و دستگاههای‌ تبلیغاتی‌ آمریکا بر ضد مسلمانان‌ بعد از انفجارهای‌ نیویورک‌ و واشنگتن‌ از آن‌ بعنوان‌ کاری‌ بسیار زشت‌ و بد و دارای‌ آثار بلندمدت‌ یاد و خاطرنشان‌ کردند: چگونه‌ است‌ که‌ شما در ساعات‌ اولیه‌ این‌ حوادث‌، سریعا مسلمانان‌ را متهم‌ می‌کنید در حالیکه‌ اگر دستگاههای‌ اطلاعاتی‌ شما تا این‌ حد قوی‌ بودند چرا از کشف‌ عملیات‌ وسیع‌ در واشنگتن‌ و نیویورک‌ که‌ نیاز به‌ ماهها و حتی‌ سالها برنامه‌ریزی‌ دارد، عاجز ماندید؟ ایشان‌ با اشاره‌ به‌ اظهارات‌ رئیس‌ جمهور آمریکا که‌ این‌ حوادث‌ را جنگ‌ صلیبی‌ نامیده‌ بود، افزودند: اگر این‌ سخنان‌ با قصد و عمد نبوده‌ است‌ پس‌ این‌ سؤال‌ مطرح‌ می‌باشد که‌ چرا مسؤول‌ عالیرتبه‌ یک‌ کشور، باید اینگونه‌ بی‌تسلط، سخن‌ بر زبان‌ براند؟

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خاطرنشان‌ کردند: شما خود بر ضد اسلام‌ فضاسازی‌ می‌کنید و نامهای‌ متعدد عربی‌ و اسلامی‌ را به‌ عنوان‌ متهم‌ منتشر می‌کنید بدون‌ آنکه‌ نام‌ آمریکایی‌ها و غربی‌های‌ متهم‌ را منتشر نمایید و بعد هم‌ می‌گویید به‌ مسلمانان‌ حمله‌ نکنید؟

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، درخواست‌ آمریکاییها را از کشورهای‌ دنیا برای‌ همکاری‌ با آنها بدلیل‌ ضربه‌ خوردن‌ منافعشان‌، پرتوقعی‌ و زورگویی‌ خواندند و تأکید کردند: همین‌ زورگوییها است‌ که‌ آمریکا را منفور کرده‌ و هر روز شاهد به‌ آتش‌ کشیده‌ شدن‌ پرچم‌ آمریکا در نقاط مختلف‌ دنیا هستیم‌ و کنفرانس‌ اخیر ضدنژادپرستی‌ در آفریقای‌ جنوبی‌ نیز نمونه‌ بارزی‌ از احساسات‌ ضدآمریکایی‌ مردم‌ و دولتها بود.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ سخنان‌ و مواضع‌ خوب‌ مسؤولان‌ نظام‌ پس‌ از حوادث‌ اخیر آمریکا تصریح‌ کردند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در حمله‌ آمریکا و متحدانش‌ به‌ افغانستان‌ هیچگونه‌ کمکی‌ نخواهد کرد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ توطئه‌های‌ مختلف‌ آمریکا بر ضد جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در طول‌ 23 سال‌ گذشته‌ افزودند: شما که‌ همواره‌ به‌ منافع‌ ایران‌ ضربه‌ زده‌اید اکنون‌ با چه‌ رویی‌ درخواست‌ کمک‌ برای‌ حمله‌ به‌ کشور مسلمان‌، رنج‌ کشیده‌ و مظلوم‌ افغانستان‌ که‌ در همسایگی‌ ما قرار دارد، می‌کنید؟

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پشت‌ صحنه‌ مسائل‌ مربوط به‌ حمله‌ احتمالی‌ به‌ افغانستان‌ را براساس‌ شواهد و قرائن‌ متفاوت‌ از جنجالها و تبلیغات‌ ظاهری‌ کنونی‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: دولت‌ آمریکا درصدد است‌ به‌ بهانه‌ اقامت‌ چند متهم‌ در افغانستان‌ که‌ اتهام‌ آنها هم‌ ثابت‌ نشده‌ همچون‌ جنگ‌ خلیج‌ فارس‌، نفوذ خود را در منطقه‌ گسترش‌ دهد و در آسیای‌ مرکزی‌ و شبه‌ قاره‌ و در کنار مرزهای‌ شرقی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ حضور یابد.

ایشان‌ خاطرنشان‌ کردند: تصفیه‌ حساب‌ آمریکا با کسانی‌ که‌ از مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ حمایت‌ نموده‌اند از دیگر اهداف‌ آمریکا برای‌ لشگرکشی‌ به‌ منطقه‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مبارزه‌ جدی‌ با تروریسم‌ را لازم‌ و یک‌ جهاد دانستند و با تأکید بر لزوم‌ وجود رهبری‌ صالح‌ برای‌ این‌ حرکت‌ تصریح‌ کردند: آمریکا صلاحیت‌ برای‌ هدایت‌ حرکت‌ جهانی‌ مبارزه‌ با تروریسم‌ ندارد و جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در هیچ‌ حرکتی‌ که‌ رهبری‌ آن‌ با آمریکا باشد شرکت‌ نخواهد کرد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ لازمه‌ و شرط اصلی‌ هدایت‌ جهانی‌ مبارزه‌ با تروریسم‌ از جانب‌ سازمان‌ ملل‌ متحد را، عدم‌ نفوذ آمریکا و قدرتها در این‌ سازمان‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: وظیفه‌ دولتهای‌ اسلامی‌ و سازمان‌ کنفرانس‌ اسلامی‌ برای‌ مبارزه‌ با تروریسم‌ بسیار سنگین‌ است‌ و باید بصورت‌ مستقل‌ وارد این‌ عرصه‌ شوند.

ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ وظیفه‌ سازمان‌ کنفرانس‌ اسلامی‌ در قبال‌ مردم‌ مسلمان‌ و مظلوم‌ افغانستان‌، رنج‌ و محنت‌ مردم‌ این‌ کشور را در طول‌ سالهای‌ متمادی‌ نتیجه‌ دخالت‌ قدرتها در سرنوشت‌ آنان‌ دانستند و افزودند: مردم‌ آزاده‌ و شجاع‌ افغانستان‌ که‌ دارای‌ فرهنگ‌ غنی‌ و استعداد فراوان‌ نیز می‌باشند هیچ‌ تفاوتی‌ با مردم‌ سایر نقاط دنیا ندارند و نباید به‌ بهانه‌های‌ واهی‌ قربانی‌ اهداف‌ و سیاستهای‌ قدرتها قرار گیرند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود مسئله‌ شهادت‌ و شهید را یکی‌ از برجسته‌ترین‌ مسائل‌ در اسلام‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ ایثارگری‌ و فداکاری‌ رزمندگان‌ اسلام‌ بویژه‌ شهدا در حفظ استقلال‌ و تمامیت‌ ارضی‌ کشور در دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ خاطرنشان‌ کردند: رزمندگان‌ دفاع‌ مقدس‌ بخصوص‌ شهدا، حق‌ حیات‌ بر گردن‌ ملت‌ ایران‌ دارند و کسانی‌ که‌ بر ضد نیروهای‌ مسلح‌ و بسیج‌ سخن‌ می‌گویند، در واقع‌ بر خلاف‌ مصالح‌ ملت‌ و کشور عمل‌ می‌کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ تهاجم‌ فرهنگی‌ دشمن‌ برای‌ از میان‌ بردن‌ ایمان‌ و انگیزه‌ دینی‌ ملت‌ ایران‌ افزودند: باید با تلاش‌ دشمن‌ برای‌ بی‌اعتبار کردن‌ مقاومت‌ ملت‌ ایران‌ در هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، مقابله‌ شود و خانواده‌های‌ شهدا باید همواره‌ احساس‌ سربلندی‌ و افتخار نمایند.

ایشان‌ همچنین‌ ماه‌ مبارک‌ رجب‌ را فرصت‌ مغتنمی‌ برای‌ ارتباط با خدا و استحکام‌ آن‌ برشمردند و تأکید کردند: ماه‌ رجب‌ و سپس‌ ماه‌ شعبان‌ فرصت‌ مناسبی‌ برای‌ مسلمانان‌ بویژه‌ جوانان‌ است‌ تا با آمادگی‌ کامل‌ وارد ضیافت‌ الهی‌ و ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ شوند.