• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1380/01/28

دیدار فرماندهان‌ و جمعی از پرسنل ارتش‌ با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به زمینه های مختلف اقتدار ملی، یکی از پایه های آنرا، نیروهای مسلح دانستند و تصریح کردند. نیروهای مسلح باید با تأسی عملی به سیره حضرت علی (ع) بعنوان انسانی فداکار و سرداری شجاع و با اخلاص و هماهنگی و همدلی بیش از پیش مظهر اقتدار ملی باشند. در این دیدار که در آستانه بیست و نهم فروردین روز ارتش برگزار شد مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت این روز ، از آن بعنوان نقطه عطفی در تاریخ ارتش کشور یاد کردند و افزوند: روز بیست و نهم فروردین بعنوان یکی از روزهای پر مضمون و معنادار در تاریخ انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند.

ایشان با اشاره به تلاشهای گسترده در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برای از بین بردن سرمایه‌های ملی از جمله سازمان ارتش و هوشیاری امام بزرگوار (ره) در مقابل این توطئه خاطر نشان کردند: نقش آفرینی عناصر مؤمن، آگاه و انقلابی داخل ارتش در آن زمان توانست سازمان ارتش را از دست بیگانه پرستان خارج کند و نسل جوان ارتش همواره مدیون زحمات و فداکاری آن عناصر ارزنده است. فرمانده کل‌قوا دفاع از ملت و کشور و کارائی در میدانهای خطر را بعنوان دو ویژگی افتخار آفرین ارتش برشمردند و با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال رفتار علوی افزودند: نسل جوان ارتش با الگو قرار دادن حضرت علی (ع) بعنوان انسانی فداکار و با اخلاص و تلاش مخلصانه و خستگی ناپذیر برای رشد علمی و عملی و فرماندهان ارتش با تأسی عملی به حضرت امیرالمؤمنین (ع) بعنوان سرداری شجاع و پاکدامن و رعایت پاکدامنی و صداقت و برخورد غیرمتکبرانه با زیردستان ، می‌توانند در جهت تعالی بیش از پیش ارتش جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از پایه‌های اقتدار ملی نیروهای مسلح هستند، افزودند: اقتدار ملی در یک مجموعه نظامی با کارائی نظامی و رشد خلقیات جوانمردانه نمود می‌یابد و نیروهای مسلح باید با وحدت ، همدلی و هماهنگی، مظهر اقتدار ملی باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی اقتدار ملی تصریح کردند : اقتدار ملی یک مفهوم و مقوله کاملاً پیچیده و مرکب است که نه به معنای نظامی‌گری و نه بهانه‌ای برای منزوی کردن کار نظامی است.

ایشان با تأکید بر اینکه اقتدار یک ملت و کشور در عملکرد درست مسؤولان در بخشهای مختلف ظهور می‌یابد خاطر نشان کردند: اگر عملکرد مسؤولان در قانونگذاری و اجرای آن، در صداقت و تلاش خستگی ناپذیر ، در حمایت از ابتکارهای خلاق و در الگو قرار دادن انسانهای برجسته و دوری از انسانهای فاسد، عملکرد خوبی باشد، زمینه‌های اقتدار ملی در یک کشور بوجود می‌آید.

مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش قدرتهای بین‌المللی برای سلطه اقتصادی، نظامی و امنیتی بر ملت‌ها تصریح کردند: بفضل پروردگار و بواسطه هوشیاری و همت ملت ایران، تلاش استکبار جهانی برای سلطه بر کشور عظیم الشأن ایران تاکنون ناکام مانده و ناکام خواهد ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با انتقاد از سازمانهای باصطلاح مدافع صلح و حقوق بشر و سکوت آنها در قبال اقدامات قدرتهای جهانی افزودند: چرا سازمانهای مدعی دفاع از صلح و حقوق بشر، حمله یک رژیم متجاوز به کشور دیگر را محکوم نمی‌کنند و چرا در قبال پایمال شدن حقوق مردم مظلوم فلسطین سکوت اختیار کرده‌اند؟

در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری ، سردار سرلشکر سلیمی فرمانده کل ارتش در سخنانی ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای نیروهای سه گانه ارتش در حراست از مرزهای کشور، پاکسازی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس ، تداوم و تعمیم آموزش در یگانهای مختلف، برگزاری رزمایشهای گسترده و مشترک، ادامه ساخت و تکمیل طرحهای خودکفائی و همکاری در جهت اجرای طرحهای سازندگی، برآمادگی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای فرامین فرمانده کل قوا تأکید کرد.