• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/11/27

دیدار اعضای‌ مجلس‌ خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، امروز در دیدار اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ تقویت‌ و تعمیق‌ آرامش‌ در جامعه‌، تأکید کردند: ـ دشمن‌ با توجه‌ به‌ نزدیک‌ شدن‌ ایام‌ انتخابات‌، ایجاد التهاب‌ سیاسی‌ و تب‌آلود کردن‌ فضای‌ جامعه‌ را مهمترین‌ هدف‌ خود قرار داده‌ است‌ و تنها راه‌ مبارزه‌ با این‌ هدف‌ دشمن‌، آرام‌ نگاه‌ داشتن‌ فضای‌ کشور و میدان‌ ندادن‌ به‌ حرکات‌ و اظهارات‌ التهاب‌آفرین‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، غفلت‌، ناآگاهی‌ و بازی‌خوردن‌ برخی‌ را زمینه‌ساز سوء استفاده‌ دشمنان‌ انقلاب‌ برای‌ ملتهب‌ ساختن‌ جامعه‌ و نگران‌ کردن‌ مردم‌ خواندند و افزودند: بزرگ‌ کردن‌ مسائل‌ کوچک‌، ایجاد تشنج‌ و درگیری‌ میان‌ جناحها و دامن‌ زدن‌ به‌ اختلافات‌ از جمله‌ روشهای‌ ایجاد التهاب‌ سیاسی‌ در جامعه‌ است‌، بنا بر این‌ هیچ‌ کس‌ و هیچ‌ مجموعه‌ای‌ بخصوص‌ مطبوعات‌ نباید به‌ سخنان‌ و حرکات‌ التهاب‌آفرین‌ میدان‌ دهند و دستگاههای‌ مختلف‌ و قوای‌ سه‌ گانه‌ نیز باید ضمن‌ پایبندی‌ به‌ حدود قانونی‌ خود، از تضعیف‌ یکدیگر کاملا پرهیز کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، جامع‌ نگری‌ در بررسی‌ و شناخت‌ اوضاع‌ کشور را ضروری‌ خواندند و تصریح‌ کردند: حرف‌ نو و کاملابدیع‌ این‌ انقلاب‌ که‌ همچنان‌ ملتها را بخود جذب‌ می‌کند و صاحبان‌ قدرت‌ را به‌ وحشت‌ می‌افکند این‌ است‌ که‌ شرط اقتدارسیاسی‌ پرهیزکاری‌ و عدالت‌ است‌ و قدرت‌ باید تنها در دست‌ انسانهای‌ با تقوا و عادل‌ باشد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ بی‌وقفه‌ قدرتمندان‌ سیاسی‌ دنیا برای‌ منحرف‌ کردن‌ اذهان‌ ملتها از پیام‌ اصلی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ افزودند: حرف‌ نو انقلاب‌ اسلامی‌، مشروعیت‌ حکومتهای‌ موروثی‌، نظامهای‌ مبتنی‌ بر کودتا و حتی‌ حکومتهای‌ ظالم‌ و استعمارگر به‌ ظاهر مبتنی‌ بر آراء مردم‌ را در افکار عمومی‌ ملتها، زیر سؤال‌ می‌برد چرا که‌ در این‌ حرف‌ تازه‌ عدالت‌ و پرهیزکاری‌ اصل‌ قرار گرفته‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ و انتظار دشمنان‌ انقلاب‌ برای‌ کنار رفتن‌ اهل‌ دین‌ از روند اداره‌ امور و حرکت‌ نظام‌ اسلامی‌ خاطر نشان‌ کردند: این‌ تفکر از ابتدای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ وجود داشته‌ است‌ اما عزم‌ راسخ‌ اهل‌ دین‌ و حضور با معرفت‌ و آگاهانه‌ مردم‌ در صحنه‌های‌ مختلف‌ این‌ توطئه‌ را خنثی‌ کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، با تأکید بر نگاه‌ همه‌جانبه‌ و بررسی‌ و شناخت‌ نقاط ضعف‌ و قوت‌ جامعه‌ و نظام‌ را ضروری‌ دانستند و با تأکید بر لزوم‌ تلاش‌ هوشیارانه‌ و آگاهانه‌ برای‌ رفع‌ تدریجی‌ نقاط ضعف‌ افزودند: در خصوص‌ جوانان‌ نباید تنها حرکات‌ معدودی‌ را ملاک‌ قرار داد چرا که‌ امروز نسل‌ عظیم‌ جوانان‌ کشور تشنه‌ حقایق‌ اسلامی‌ است‌ و انبوه‌ جوانان‌ با الهام‌ از دین‌ و معنویت‌ در سراسر کشور به‌ کار و فعالیت‌ فرهنگی‌، اجتماعی‌، انقلابی‌ و علمی‌ مشغولند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مبنا قرار گرفتن‌ اسلام‌ در تمامی‌ زمینه‌ها را از مسایل‌ بنیادی‌ قانون‌ اساسی‌ و از جمله‌ نقاط قوت‌ و قابل‌ تکیه‌ نظام‌ اسلامی‌ برشمردند و افزودند: برای‌ تقویت‌ این‌ مهم‌ باید علمای‌ بزرگ‌، خبرگان‌ دینی‌ و اندیشمندان‌ اسلامی‌ با اجتهاد عالمانه‌ و دقیق‌، نظر اسلام‌ را در همه‌ عرصه‌ها در اختیار مردم‌ بویژه‌ جوانان‌ قرار دهند.

ایشان‌ ایمان‌ عمیق‌ و همراه‌ با عواطف‌ و احساسات‌ پرشور مردم‌ را از مبانی‌ استحکام‌ نظام‌ و از جمله‌ نقاط قوت‌ جامعه‌ ارزیابی‌ کردند و خاطر نشان‌ ساختند: این‌ ایمان‌ هر قدر آگاهانه‌تر شود و هر اندازه‌ با مشاهده‌ گفتار و عمل‌ روحانیون‌ و مسؤولان‌ مستحکم‌تر گردد ، پشتوانه‌ حرکت‌ نظام‌ را تقویت‌ می‌کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ علاج‌ برخی‌ نگرانیهای‌ فرهنگی‌ را مبارزه‌ شایسته‌ و عمیق‌ فکری‌ و استفاده‌ از همه‌ ابزارها، امکانات‌ و روشهای‌ صحیح‌ دانستند.

در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آیت‌الله‌ مشکینی‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ در سخنانی‌ تصریح‌ کرد: نظام‌ اسلامی‌، دولتی‌ الهی‌ است‌ و همانگونه‌ که‌ در قانون‌ اساسی‌ تأکید شده‌، روح‌ کلی‌ این‌ نظام‌، پایبندی‌ به‌ اسلام‌ در کلیه‌ قوانین‌ و امور اجتماعی‌ ـ فرهنگی‌ ـ سیاسی‌ و اقتصادی‌ است‌.

آیت‌الله‌ امینی‌ نایب‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ نیز در این‌ دیدار در گزارشی‌ از پنجمین‌ نشست‌ دوره‌ سوم‌ مجلس‌ خبرگان‌ گفت‌: انتخاب‌ هیأت‌ رئیسه‌، بررسی‌ فعالیتهای‌ دبیرخانه‌ و کمیسیونهای‌ مختلف‌ و رسیدگی‌ به‌ آیین‌ نامه‌ داخلی‌ از جمله‌ محورهای‌ کاری‌ این‌ اجلاس‌ بود.

آیت‌الله‌ امینی‌ همچنین‌ در مورد دیدگاههای‌ نمایندگان‌ خبرگان‌ در زمینه‌های‌ فرهنگی‌ ـ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌ و سیاسی‌ مطالبی‌ بیان‌ کرد.