• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1389/01/29

تضعیف اعتماد به نفس ملی خیانت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر اخیرشان به استان یزد با تأکید بر این مطلب که جمهوری اسلامی باید در پایان مدت اجرای سند چشم انداز 20 ساله در ابعاد مختلف حرف اول را در منطقه بزند، تصریح کردند که رسیدن به این هدف نیازمند تقویت اعتماد به نفس ملی است. این مقاله کوتاه با رویکردی تاریخی به تبیین مسئله اعتماد به نفس ملی پرداخته است که با هم می خوانیم:

1- حضرت امام (ره) زمانی قیام و مبارزه علیه حکومت ظالم و دست نشانده پهلوی را آغاز کرد که در ظاهر روزنه‌ای برای پیروزی وجود نداشت و در رأس حکومت یک فرد مستبد و فاسد بود که برای بقای در قدرت حاضر به انجام هرگونه جنایتی بود. ساواک در سراسر کشور کلیه فعالیت‌های سیاسی اجتماعی را کنترل می‌کرد و کوچک‌ترین اقدام سیاسی منجر به دستگیری و شکنجه شدن بود. بسیاری از یاران نزدیک امام (ره) هم که در متن مبارزه بودند، امیدی به پیروزی نداشتند، حتی برخی از متدینین هم از مبارزه با شاه ناامید بودند. اما حضرت امام (ره) با توکل به خدا و امید به وعده الهی و عمل به تکلیف خود کار را شروع کرد و در کمال ناباوری در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

2- از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، کسانی که منافع خود را در منطقه و این سرزمین بزرگ از دست رفته می‌دیدند، به تکاپو افتادند و برای سرنگونی این نظام نوپا از هیچ‌گونه اقدامی دریغ نکردند. از طراحی کودتا گرفته تا تحریم اقتصادی، بلوکه کردن اموال و دارایی‌های مردم ایران و تبلیغات گسترده علیه مردم ایران، بمب‌گذاری در شهر و ترور مسئولین طراز اول کشور و جاسوسی از طریق سفارتخانه خود، خلاصه هر آنچه برای فروپاشی جمهوری اسلامی لازم بود انجام دادند ولی هرچه پیش رفتند کمتر نتیجه گرفتند و در نهایت صدام را تحریک به حمله علیه جمهوری اسلامی ایران کردند و یک جنگ 8 ساله هم به ملت ایران تحمیل شد. اما ملت ایران ایستاد و مقاومت کرد.

3- ملت ایران در نهایت مظلومیت، بدون هیچ‌گونه آمادگی قبلی در مقابل یک لشکرکشی گسترده قرار گرفت، در حالی که تمام دنیا از دشمن ما حمایت می‌کرد، حتی از دادن سیم خاردار هم به ما دریغ می کردند. شهرهای ما توسط موشک‌های روسی مورد حمله قرار می‌گرفت و مواد شیمیایی که توسط شرکت‌های آلمانی و انگلیسی در اختیار صدام قرار گرفته بود به جان رزمندگان عزیز ما افتاده بود. شرق و غرب در کنار دشمن ما بود و مردم ایران به تنهایی در مقابل کوهی از توطئه‌ها و دشمنی‌ها قرار گرفت ولی خود را نباخت. امروز دشمن ملت ایران یعنی صدام در کجاست و ملت ایران در چه وضعی است؟!

4- دوران سازندگی را ملت ایران بر سر مخروبه‌ای ناشی از جنگ شروع کرد. تمام زیرساخت‌ها برای شکوفا شدن کشور از بین رفته بود، اما ملت ایران علیرغم همه دشمنی‌ها و با کمترین امکانات توانست اقدامات بسیار گسترده اقتصادی را انجام دهد. تحریم‌ها و تبلیغات منفی علیه مردم ایران کماکان ادامه پیدا کرد. دوم خرداد سال76 در شرایطی به وجود آمد که دشمن سعی می‌کرد با تحلیل‌های مأیوسانه خود، ملت ایران را از ادامه راهی که شروع کرده بود پشیمان کند. اما ملت ایران سرزنده‌تر و شاداب‌تر ادامه و خرداد 84 باز هم حماسه‌ای دیگر به وجود آمد. در جو ارعاب و تهدید دشمن مردم ایران دست به انتخابی زدند که اتفاقاً دشمنانشان از این انتخاب ناراحت بودند. اما ملت ایران تصمیم گرفت و با اعتماد به نفس کامل در مقابل دشمن ایستاد.

5- امروزه ملت ایران با این حماسه‌ها و مقاومت علی‌رغم میل دشمن در بعد علمی در علوم استراتژیک مانند دانش هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، هوافضا و نانو تکنولوژی جزء رده اول تا دهم جهان قرار دارد. بنابراین دشمن از شکست مردم ایران کاملاً ناامید شده است. پس از سال‌ها تبلیغات منفی علیه موضوع هسته‌ای؟! تازه اعتراف می‌کنند که به دنیا دروغ گفته‌اند. وضعیت اقتصادی علی‌رغم همه جوسازی‌های داخلی و خارجی امیدوارکننده است، قیمت نفت و ساخت و ساز در کشور مثال زدنی است. پس دشمن چه می‌خواهد؟ دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی ملت ایران است. دشمن به دنبال سلب اعتماد به نفس مردم ایران است. یعنی همان چیزی که رهبر معظم انقلاب بارها در صحبت‌هایش با مردم به آن اشاره کرد.

آری توکل به خدا و اعتماد به نفس ملی بود که توانست یک حکومت 2500 ساله را سرنگون کند و از همان روزهای اول انقلاب تمام توطئه‌ها را خنثی کند، جنگ را به تنهایی به سرانجام برساند و کشورش را بسازد و موفقیت‌های بسیاری در صحنه‌های علمی، نظامی و سیاسی را به دست آورد و اتفاقاً دشمن همین نقطه را هدف قرار داده است. بنابراین هر کس با سخنش، یا با نوشته‌اش باعث ناامیدی مردم شود با هر نیتی که باشد آب در آسیاب دشمن ریخته است! پس دقت شود خدای ناکرده به خاطر رقابت‌های حزبی و گروهی عامل سلب اعتماد ملی از مردم نشویم و سعی کنیم اعتماد به نفس ملی را تقویت کنیم که تضعیف آن خیانت است.