• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/11/19

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری با حضور فرمانده کل قوا

هم‌زمان با نوزدهم بهمن، روز نیروی هوایی، مراسم نهمین دوره فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان و سیزدهمین دوره اعطای سردوشی به دانشجویان جدید دانشگاه هوایی شهید ستاری امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا انجام شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، از نوزدهم بهمن به عنوان یاد بود بزرگی برای نیروی هوایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و ضرورت حفظ طهارت، قداست و نورانیت نیروهای مسلح را به فرماندهان نظامی و انتظامی یادآور شدند.

فرمانده کل قوا، ارتش جمهوری اسلامی ایران را صالح و اهل تحقیق، نوآوری، ساخت و تولید دانستند و فرمودند: نیروهای مسلح ایران اسلامی اعم از ارتش و سپاه در طول بیست سال گذشته امتحان موفقی دادند و امروز ملت ایران در مقابل تاریخ رو سفید است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت ایران را از نظر شجاعت، هوشیاری، آگاهی، آرمانگرایی و دفاع از آرمانها و اهداف خود یک ملت نمونه و بی‌نظیر توصیف کردند و فرمودند: هر انسانی که از حوادث و انقلابهای قرن بیستم مطلع باشد شهادت خواهد داد که ملت ایران، ملتی بزرگ، شجاع، شایسته رشد، پیشرفت و به خود بالیدن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از بسته بودن راه علم و پیشرفت، فن‌آوری، ساخت و تولید به روی نیروهای مسلح در دوران حاکمیت رژیم مستبد و سرسپرده پهلوی سخن گفتند و فرمودند: ارتش در نوزدهم بهمن 1357، خود را در صفوف مقدم ملت ایران قرار داد و نیروی هوایی در این روز با شکستن پوسته ظاهری و تشریفاتی تحمیل شده از سوی بیگانگان، راه خود را به سوی پیشرفت، تحقیق و پژوهش، خلاقیت، ابتکار، نوآوری، تولید و خود اتکایی روزافزون باز کرد و نشان داد که یک موجود فعال، زنده و با نشاط است.

فرمانده کل قوا، رفتار دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی را سبعانه و به دور از تمامی معیارهای اخلاقی و انسانی دانستند و تصریح کردند که باز شدن گره از مشکلات ملت ایران و دستیابی به هدفهای بزرگ، تنها در سایه استقامت، صبر، جدیت، توجه و توسل به خداوند متعال ممکن خواهد بود.

مقام معظم رهبری از روند پیشرفتهای روزافزون نیروی هوایی اظهار خرسندی کردند و فرمودند: امروز بسیاری از آرزوهای ملت ایران را در نیروی هوایی، برآورده شده میبینم، اما لازم است این نیرو برای برآوردن دیگر آرزوهای مردم و نظام اسلامی بر تلاش و مجاهدت خود بیفزاید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان از مقام شامخ شهدای نیروی هوایی و بویژه شهیدان ستاری و بابایی تجلیل کردند و از آنان به عنوان ستارگانی در آسمان خاطرات کشور و تاریخ ملت ایران نام بردند.

بر پایه همین گزارش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان از مرکز عملیات و فرماندهی و کنترل هوایی و نمایشگاه دستاوردهای فرماندهی، آماد و پشتیبانی نیروی هوایی در بهبود، بازسازی، نگهداری و تولید، همچنین از مرکز تحقیقات صنایع هوایی بازدید کردند.

این گزارش حاکیست رهبر انقلاب پس از ورود به میدان صبحگاه دانشگاه هوایی شهید ستاری در برابر یادواره شهدا با قرائت فاتحه، یاد شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی را گرامی داشتند و سپس از یگانهای نظامی مستقر در میدان سان دیدند.

در این مراسم سرتیپ بقایی فرمانده نیروی هوایی ضمن سخنانی مقدم فرمانده کل قوا را به این دانشگاه نظامی گرامی داشت و طی آن تصریح کرد که این نیرو در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش خود در اجرای برنامه‌ریزی همه‌جانبه در جهت نیل به خودکفایی و ارتقاء توان رزمی و دفاعی متمرکز کرده است.

آنگاه سرود مژده رحمت در مدح مقام و منزلت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سرور آزادگان جهان اجرا شد و در ادامه مراسم سرتیپ شوقی فرمانده دانشگاه هوایی گزارش تحصیلی این دانشگاه را به استحضار رساند و اعلام کرد تا سال 1380،اولین هواپیمای شکاری محصول مطالعات و تحقیقات این دانشگاه به ثمر خواهد نشست.

در این مراسم همچنین دانشجویان جدید، سوگندنامه وفاداری به آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران را قرائت کردند و سپس خلبانان قهرمان تیراندازی در عملیات رزمایش حیدر کرار و چند تن از استادان و دانش آموختگان جوایزی را از دست رهبر معظم انقلاب دریافت کردند و نماینده دانشجویان جدید نیز به افتخار دریافت سردوشی نایل شد.