• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/01/25

دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش با فرمانده کل قوا

در آستانه فرارسیدن روز ارتش، جمع زیادی از فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار کردند.

در این دیدار که با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود وحدت همراه بود، مقام معظم رهبری ضمن سخنانی روز ارتش را به نیروهای مسلح تبریک گفتند و اظهار امیدواری کردند که شهادت مظلومانه سپهبد صیاد شیرازی به استحکام ارزشها و رسوخ هر چه بیشتر ایمان و عزم و اراده در یکایک نیروهای مسلح بیانجامد.

فرمانده کل قوا با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوریهای شهید صیاد شیرازی فرمودند: جشن و شادمانی روز ارتش امسال با غم و اندوه و تأثر فقدان یکی از بهترین عناصر ارتش جمهوری اسلامی ایران آمیخته شد و در این میان آنچه ضرورت دارد این است که با هوشیاری و مراقبت از راه و تصمیم و عزم قاطع خود برای رسیدن به هدف منحرف نشویم و آمادگی لازم را برای مواجه شدن با مشکلات و دردسرهای راه پر پیچ و خمی که باید بپیماییم، در خود حفظ کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اجتماع عظیم مردم برای تشییع پیکر شهید علی صیاد شیرازی را در دوران انقلاب، کم‌نظیر توصیف کردند و فرمودند: تشکیل اجتماع عظیم مردم اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ و امروزی و دیروزی برای ابراز احترام به پیکر شهید صیاد شیرازی به خاطر اخلاص و صفایی بود که مردم در طول سالهای پس از انقلاب در وجود او احساس کرده بودند و به لطف خداوند متعال نظام اسلامی و ارتش ما به وجود چنین افرادی زیبنده است.

فرمانده کل قوا بر ضرورت هوشیاری و مراقبت در برابر حمله دشمن به بنیانهای درونی یکایک نیروهای ارتش اسلام تأکید کردند و فرمودند: دشمن حقیقی در صدد است به درون ما حمله کند و تنها هدف او نیز تضعیف اراده، ایمان و عزم قاطع ما برای کار کردن است بنا بر این ما هنگامی میتوانیم با دست پر در برابر دشمن بیرونی بایستیم که پیش از آن بینی دشمن درونی را به خاک مالیده باشیم و اگر در درون خود دچار هزیمت نشویم، در بیرون هم هیچ دشمنی نمیتواند ما را دچار هزیمت کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: عزم قوی، ایمان راسخ، هدف مشترک، خویشتنداری قابل قبول و اعتماد به آینده میتواند هر ارتشی را در جهان، مقتدر و قوی پنجه سازد و هنگامی که این همه، با ایمان به خدا توأم شود، هیچ دشمنی و در هیچ میدانی نمیتواند او را به هزیمت دچار کند.

حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای مراقبت از دشمن در مواجهه با شیرین‌ترین لبخندهای دیپلماسی و مبادله گرم‌ترین درودها و سلامهای رؤسای دیپلماسی را ضروری دانستند و فرمودند: عالم دیپلماسی و روابط بین‌المللی محل صفا و صداقت نیست و دشمن، همان عنصری است که همواره در صدد است تا ملت و کشور ما را از در اختیار داشتن ابزارهای اقتدار، یعنی ایمان، تقوا و عزم راسخ، غیرت دینی و احساس سربازی برای دین خدا تهی دست کنند زیرا میداند که همین ابزارها ملت ما را در جهان عزیز کرده و انسانهای پولادین‌ی را به وجود آورده است.

فرمانده کل قوا فرمودند: بعضیها که ممکن است دشمن هم نباشند، از روی غفلت و ناآگاهی کارهایی میکنند که نتیجه آن ترویج نا امیدی، تردید و تزلزل روحی در مردم است و نیروهای مسلح ما باید خود و خانواده‌هایشان و عناصر مرتبط با خود را در این زمینه مصونیت ببخشند و اگر یک ملت و سازمان مسلحی بتواند با تلاش مستمر و دائمی، مرز این دشمن را در درون خود ببندد، هیچ نیرویی قادر نیست بر آن غلبه کند.

مقام معظم رهبری روند بهبود روزافزون ارتش و افزایش کارآیی آن را مورد تأیید قرار دادند و در پایان سخنانشان بر ضرورت اهتمام هر چه بیشتر نیروهای مسلح به اموری مانند آموزش، انضباط، تحقیقات، سازندگی و سازماندهی، تأکید کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرلشکر شهبازی فرمانده کل ارتش، گزارشی از تلاشهای به عمل آمده در جهت پیشرفت همه‌جانبه ارتش و نهادینه شدن ارزشهای والای اسلام در نیروهای سه گانه آن به استحضار رساند و طی آن یاد شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، بویژه سردار شهید سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت.