• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/08/12

دیدار هزاران تن از دانشجویان و دانش‌آموزان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران تن از دانشجویان و دانش‌آموزان پرشور و انقلابی طی سخنانی از بصیرت و صبر به عنوان صفت بارز و قابل تقلید مولای متقیان حضرت علی (ع) یاد کردند و آموختن درس بیداری و پایداری به ملتها را دلیل دشمنی قدرتهای استکباری با ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند.

در این دیدار که همزمان با ولادت با سعادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و در آستانه سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز انجام شد مقام معظم رهبری، تمامی مشکلات جوامع بشری و امکان غلبه زورگویان جهان بر ملتها را ناشی از عدم بصیرت و صبر دانستند و فرمودند: در نتیجه فقدان بیداری و پایداری است که ملتها دچار غفلت می‌شوند، واقعیتها را تشخیص نمی‌دهند، حقایق را نمی‌فهمند و یا با وجود درک حقایق نمی‌توانند پایداری و ایستادگی کنند و بر همین اساس تاریخ بشر آکنده از محنتهای بزرگ ملتهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجود حکومتهای ناباب، تربیتهای غلط و کم بودن بصیرت و صبر در میان مردم را موجب حاکم شدن انگلیس، روسیه و سپس آمریکا بر سرنوشت ملت ایران طی سالهای متمادی برشمردند و فرمودند: با پدیدار شدن آگاهان و دانایان و شخصیت بزرگواری مانند حضرت امام خمینی (رض) و دمیده شدن بصیرت در مردم و نیز رایج شدن صبر و پایداری در جامعه، این دریای خروشان به وجود آمد و توانست آن تاریخ سر تا پا ذلت و محنت را قطع کند و برای همیشه به تسلط بیگانگان بر این کشور پایان بخشد و امروز در افق سیاسی جهان به روشنی می‌توان دید، تنها ملتی که هیچ سلطه خارجی بر او وجود ندارد ملت ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت نقش بیداری و پایداری ملتها در حفظ استقلال و آزادگی آنان تأکید کردند و فرمودند: قدرتهای زورگو و مداخله‌گر دنیا و کسانی که در راس کمپانیهای اقتصادی و دستگاههای سرطان گونه تبلیغاتی قرار دارند، امروز با تأکید بر نبود دو خصوصیت بیداری و پایداری در برخی ملتهاست که می‌توانند بر آنها حکم برانند و شبکه‌های عظیم و سودجوی تبلیغاتی نیز برای در غفلت نگه داشتن ملتها و دور کردن آنان از صبر صحیح و کامل، میلیاردها دلار خرج می‌کنند و مخالفت و دشمنی قدرتهای استکباری و در راس آنها رژیم ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران نیز ناشی از این واقعیت است که انقلاب و نظام اسلامی توانسته است یک بیداری جهانی را طراحی و زمینه‌سازی کند.

مقام معظم رهبری با تصریح این نکته که بسیاری از جوانان در کشورهای مختلف جهان به سوی اسلام گرایش پیدا کرده‌اند فرمودند: انقلاب اسلامی ایران ابر یأس را از افق دید ملتها زدود و بسیاری از ملتها را بیدار و امیدوار کرد و در نتیجه همین بیداری اسلامی است که استکبار احساس خطر و ضرر می‌کند، زیرا اسلام با سلطه هر قدرت استکباری بر ملتهای مسلمان مخالف است و ملتها را به مبارزه با ظلم و ستم استکبار فرامی‌خواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان مواردی از سرسپردگی دودمان پهلوی به بیگانگان فرمودند: در تمام دوران تاریخ رژیم پهلوی، منافع ملت ایران تحت‌الشعاع منافع انگلیس و پس از آن تحت‌الشعاع منافع آمریکا بود، اما انقلاب اسلامی این معادله غلط، تحقیرآمیز و ذلت‌بار را بر هم زد و جوانان مسلمان این سرزمین با آموختن درس پایداری و استقامت، سد پولادین و به ظاهر خلل‌ناپذیر دشمن را فروریختند و در برابر این واقعیتهاست که آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمنی و مخالفت می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را عکس‌العمل دانشجویان در برابر توطئه‌ها و اقدامات خباثت‌آمیز و هر روزه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران دانستند و فرمودند: قدرت استکباری آمریکا از اولین روزهای قیام اسلامی مردم ایران علیه رژیم پهلوی، توطئه‌ها و دشمنیهای خود را علیه انقلاب شروع کرد و بر این باور بود که در مدت کوتاهی خواهد توانست انقلاب و نظام اسلامی را نابود کند، اما آمریکاییها دچار بدفهمی بودند، اسلام و انقلاب و ملت و مسئولین کشور را نشناخته بودند و امروز هم دچار همان بدفهمی هستند.

مقام معظم رهبری از تسلط بر منابع سیاسی و اقتصادی کشور به عنوان هدف باطنی آمریکا یاد کردند و فرمودند: لحن مسئولان آمریکا به ظاهر ملایم شده است، ولی باطن قضیه همان است. آنها می‌خواهند همان بساط قبل از انقلاب تکرار شود و اصل استقرار حاکمیت اسلام که موجب بیداری و پایداری ملتهاست، وجود نداشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادعای ضرر ملت ایران بر اثر قطع رابطه با آمریکا را یک حربه از اثر افتاده توصیف کردند و فرمودند: قطع ارتباط ایران با آمریکا صد در صد به نفع ملت ایران است و تجربه‌های موجود در نقاط مختلف دنیا نیز این واقعیت را ثابت کرده است. در کشور الجزایر، وانمود کردند که رابطه با آمریکا می‌تواند گره مشکلات اقتصادی را باز کند و نتیجه این ارتباط در پیش چشم ملت ایران قرار دارد، دولتهای منقطع از مردم، دولت نظامی ستمگر، سرکوب شدید حرکت مردمی و اسلام و تسلط باندهای جنایتکار در الجزایر، نتیجه همین ارتباط است و از سوی دیگر روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر جهان در سایه ارتباط با آمریکا دارای اقتصاد زیر صفر هستند و پول ملیشان بسیار بی‌ارزش است. این همه برای ملت ایران تجربه است و دشمن با تبلیغات خود نمی‌تواند او را فریب دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شاد شدن دلها در اعماق دنیای اسلام را بر اثر موفقیتهای ملت ایران خاطر نشان کردند و فرمودند: ملت ایران بدون تردید وضع مادی و اقتصادی خود را اصلاح خواهد کرد و این مهم به عزم و تصمیم به کار در همه طبقات جامعه، همکاری با دولت و حمایت از مسئولین کشور، شجاعت در اقدام و تأثیر نپذیرفتن از سیاستهای خارجی و تبلیغات بیگانه نیازمند است و نه ارتباط با آمریکا و رفتن زیر بار زورگویانی که سالها تجربه ارتباط با آنها را داریم.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان با تأکید بر عزت ملت ایران در جهان فرمودند: ایران اسلامی امروز در دنیا عزیز است و این عزت به برکت ایستادگی و نه گفتن به استکبار به دست آمده است و بدون تردید عوامل تحریک شده دشمن نخواهند توانست «نه گفتن» به استکبار را از ملت ایران بگیرند.