• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/03/14

مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌(ره)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی از اسلام و مستضعفان و پابرهنگان و بویژه قشر جوان کشور به عنوان سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و امام یاد کردند و پایداری و ماندگاری راه و افکار امام و وفاداری ملت بزرگ ایران به انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری وجود گهربار امام خمینی (رض) و رهنمودهای ایشان را به مثابه خورشیدی فروزان و گرمابخش برای نظام اسلامی دانستند و فرمودند: به فضل الهی، خدای متعال نعمت خود را بر امام عزیز، منحصر به دوران حیات او نکرد و پس از ارتحال ملکوتی امام برکات الهی جریان یافت و سرچشمه‌ای که با ایمان عظیم و اخلاص و توکل او به جوشش در آمده بود همچنان جاری ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر وابسته نبودن انقلاب کبیر اسلامی به افراد و شخصیتهای گوناگون تأکید کردند و فرمودند: 9 سال پس از رحلت امام بزرگوار، آثار حضور بنیانگذار جمهوری اسلامی در میان ما نمایان است، افکار او زنده و راه او ماندگار است و ملت ایران با همه وجود وفاداری خود را به امام عزیز و پایداری در راه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد.

رهبر معظم انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون مجاهدت و ایثارگریهای پابرهنگان و نیز جوانان کشور دانستند و فرمودند: جنگ طولانی و تحمیل شده از سوی دشمنان اسلام را جوانان این کشور به نتیجه رساندند و امروز هم اگر خطری این انقلاب را تهدید کند، جوانان با ایمان و انقلابی ما از حوزه‌ها و دانشگاهها و جوانان قشرهای مختلف جامعه وارد میدان خواهند شد، بنا بر این تردیدی نیست که جوانان برومند ایران اسلامی در راه خدا و اسلام قرار دارند.

مقام معظم رهبری بیانات و آثار حضرت امام خمینی (رض) را در زمره محکمات، واضحات و بینات انقلاب اسلامی برشمردند و فرمودند: سخنان امام همچنان در فضای میهن اسلامی طنین‌افکن است و وصیتنامه آن حضرت میثاق همیشگی امام با امت محسوب می‌شود، بنا بر این آحاد جامعه باید کلمات امام را درست بفهمند و در آن تدبر کنند تا در شناخت راه امام دچار اشتباه نشوند و در این میان کسانی هستند که دم از امام می‌زنند اما حاضر نیستند فکر و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، بدون تردید چنین افرادی در اشتباه بسر می‌برند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امروز دولت و ملت، رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دست‌اندرکاران قوه قضاییه، مسؤولان بلندپایه نظام و دانشگاهها و حوزه‌ها، دلشان برای اسلام می‌تپد و توده‌های عظیم میلیونی هم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و این همه سبب شده است که دنیا برای نظام اسلامی ارزش و جایگاهی ممتاز قائل شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کارامدی اسلام در به وجود آوردن انقلاب، دفاع از کشور در برابر دشمنان متجاوز و نیز ساختن ویرانه‌ها در دوران سازندگی تأکید کردند و فرمودند: ملت بزرگ ایران دست از اسلام بر نخواهد داشت، و مسؤولین کشور نیز در خدمت اسلام، کمر همت بسته‌اند و بدون تردید اسلام در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی کارایی و کارامدی خود را نشان خواهد داد.

مقام معظم رهبری اسلام را تأمین‌کننده دنیا و آخرت ملت ایران دانستند و فرمودند: خیل عظیم میلیونی مردم بویژه جوانان عزیز، سربازان اسلام‌اند و این کشور با پشتوانه عظیمی که از آن برخوردار است به راه مقدس خود ادامه خواهد داد و مادامی که اسلام و وحدت کلمه در جامعه اسلامی حاکم باشد، آمریکا، صهیونیسم و دشمنان شکست‌خورده نخواهند توانست به این ملت خسارت بزنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان برای پیروزی کامل ملتهای اسلامی و خنثی شدن توطئه‌های منافقین و دشمنان آشکار امت اسلام دعا کردند.