• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/03/05

بازدید رهبر انقلاب از یازدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید که سه ساعت به طول انجامید، مقام معظم رهبری ضمن آشنایی با تازه‌های بازار کتاب در مورد مسایل مختلف چاپ و نشر کتاب سؤالاتی مطرح کردند که مسؤولان نمایشگاه، مسؤولان غرفه‌ها و ناشران پاسخهای لازم را بیان نمودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه فلسطین حضور یافتند و با زیبا و غنی توصیف کردن نقاشیهای به نمایش گذاشته شده از هنرمندان فلسطینی، تأسیس موزه هنر فلسطین، برگزاری گردهمایی هنرمندان فلسطینی و گردآوری آثار هنرمندان دنیای اسلام که فلسطین را موضوع کار خود قرار داده‌اند را اقدامی مثبت توصیف کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از چند سالن دیگر از جمله سالن ناشران عرب و سالن شماره 27 که یکی از غرفه‌های ناشران داخلی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است بازدید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بازدید، درباره چگونگی فعالیتهای ناشران و نویسندگان و مسایل و مشکلات آنها سؤالاتی مطرح کردند که پاسخهای لازم به استحضار رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از تلاش ناشران داخلی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب، لزوم توجه به کیفیت چاپ و محتوی آن را خاطرنشان ساختند و تصریح کردند: هر چه قالب و محتوی زیباتر باشد کتاب جذاب‌تر و مفیدتر خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این بازدید آقایان مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسجد جامعی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب همراهی می‌کردند.