• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/06/09
دکتر روح‌الأمینی:

حاضرم برای دلجویی از آسیب‌دیدگان اقدام کنم

دکتر روح‌الأمینی در گفت‌وگوی اختصاصی با بخش "دیگران" پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir درباره‌ی پیگیری‌های رهبر انقلاب درباره‌ی حوادث اخیر گفت: حسب اطلاع ما، رهبر معظم انقلاب وقتی از حوادث اخیر مطلع شدند، دستور پیگیری‌های ویژه‌ای را دادند. از جمله تشکیل جلسه‌ی شورای عالی امنیت ملی در حضور ایشان بود که منجر به تشکیل کمیته‌ی ویژه‌ای در شورا برای رسیدگی به این حوادث شد. ضمن این‌که همزمان دستور بستن بازداشتگاه کهریزک را صادر کردند.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل وقتی خیلی از دوستان از بنده سؤال می‌کردند که آیا شکایت کرده‌ام یا نه؟ در جواب می‌گفتم که ما برای شکایت فرصت داریم، اما از ما جلوتر رهبری هستند که از همان اولین ساعات دستور رسیدگی دادند و از ما هم در رسیدگی به این حوادث پیشگام‌تر و پیشروتر بودند. البته این امر تنها مختص محسن ما نبود بلکه وقتی با خانواده‌های دیگر آسیب‌دیده صحبت کردم، متوجه این مطلب شدم که در رابطه با خانواده‌های دیگر هم دستوراتی جهت رسیدگی توسط ایشان صادر شده است. به همین جهت ما خاطرجمع و مطمین شدیم که خون این جوان پایمال نمی‌شود و در صف اول خون‌خواهی مقتولین مظلوم حوادث اخیر، شخص رهبر انقلاب هستند.

این استاد دانشگاه درباره‌ی سخنان روز یک‌شنبه‌ی رهبر انقلاب گفت: متأسفانه عده‌ای در خارج و عده‌ای بدخواه در داخل کشور نمی‌خواهند روند جدی پیگیری درباره‌ی این حوادث ادامه یابد؛ چون برنامه‌های آن‌ها برای ضربه به نظام نقش بر آب می‌شود.  صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب مبنی بر این‌که نظام در برخورد با متخلفان اهل مجامله نیست و از موضع حق و قانون برخورد می‌شود، تعیین‌کننده و نیز برای خانواده‌های آسیب‌دیده آرامش‌بخش است. ضمن این‌که نفس این موضوع که شخص رهبری نظام در رسیدگی به این حوادث جدی هستند، به بازآفرینی اعتماد مردم کمک می‌کند.

وی با اشاره به سخنان دیروز خود بیان داشت: این‌که بنده در دیدار با رهبر انقلاب آیه‌ی "الیَوْم یَیِس الّذین کَفروا مِن دینِکُم" را خواندم، ناظر به همین بود که این موضوع، دشمنان و کسانی را که می‌خواهند در این فتنه، ماهی مقصود خودشان را صید کنند- در حالی‌که دایه‌های دلسوزتر از مادر برای ما شده‌اند و نمی‌گذارند که جامعه به سمت آرامش حرکت کند- مأیوس می‌کند.

روح‌الأمینی با اشاره به صحبت خود با رهبر انقلاب پس از پایان دیدار گفت: نکته‌ی دیگری که من جداگانه خدمت آقا عرض کردم این بود که خانواده‌ی بنده حاضر است تا به همراه جمع دیگری از دلسوزان نظام، حضوراً برای دلجویی از سایر آسیب‌دیدگان اقدام کند.