• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/06/26

دیدار فرماندهان سپاه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان طی سخنانی از سپاه پاسداران به عنوان فرزند انقلاب و نهادی ارزشمند و دارای شأن و معنوی و انقلابی یاد کردند و ضرورت رعایت تقوا در عمل فردی و جمعی و تقوای سازمانی، کاری، مالی و سیاسی را در تمامی زوایای سپاه پاسداران مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری تقوا و پیمودن بی قید و شرط راه خدا را منشاء قدرت جمهوری اسلامی ایران دانستند و فرمودند: راه خدا راه افتخار و عزت است و اگر درست پیموده شود، آسایش و سعادت انسانها تأمین خواهد شد. ملتها تنها در سایه پیمودن راه خداست که به رفاه، امنیت، آرامش، آگاهی و معرفت حقیقی میرسند و مردان حق که برادران پاسدار و سرداران دلاور سپاه در زمره آنان محسوب میشوند، برای تثبیت راه خدا باید سختیها را بر خود هموار کنند تا درهای فرج الهی بر روی ملتهای مظلوم و مستضعف گشوده شود.

فرمانده کل قوا در ادامه سخنانشان تهمتهای تکراری آمریکا مبنی بر تلاش ایران اسلامی برای دستیابی به سلاح اتمی و شیمیایی را در نزد افکار عمومی جهان بیارزش و فاقد اعتبار خواندند و فرمودند: آنچه که همه عوامل فعال در نظام مقدس اسلامی را قدرت و اقتدار میبخشد، تقوای خدا و پیمودن راهی است که امام عظیم‌الشأن آغازگر آن بود. اقتدار جمهوری اسلامی ایران به موشکهای بالستیک، قاره پیما، دوربرد و اتمی نیست، زیرا اگر اینها مایه قدرت حقیقی بود، همه دولتهایی که سالها پیش خود را به اینگونه سلاحها مجهز کرده‌اند، اکنون باید خواسته‌های خود را در دنیا تحقق بخشیده باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چرا آمریکا بر خلاف میل خود در اغلب مسائل جهانی ناکام شده است ؟ چرا قدرتهای استکباری نتوانستند بیداری اسلامی را که اینقدر از آن میترسند در کشورهای مسلمان سرکوب کنند؟ چرا در خیانت به ملت فلسطین ناکام مانده‌اند ؟ چرا با وجود اینهمه تبلیغات و پولی که خرج میکنند، نمیتوانند جمهوری اسلامی ایران را از رشد و بالندگی در سطح جهان باز بدارند و آن را متوقف کنند ؟ اگر بمب و موشک اتمی و انواع سلاحهای فوق مدرن برای کامیابی و اقتدار حقیقی کافی بود، اکنون آمریکا باید همه مقاصد خود را عملی کرده باشد، اما پیداست که در عالم تکوین و فطرت خلق الله چنین چیزهایی عامل مؤثر نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را بسیار سفاهت‌آمیز توصیف کردند و فرمودند: دولت غاصب فلسطین و پشتیبان بی قید و شرط سعی دارند نام فلسطین را از صفحه تاریخ پاک کنند، اما با وجود گذشت پنجاه سال از اشغال فلسطین، در این هدف خود ناکام مانده‌اند و یقینا قادر به محو نام فلسطین نخواهند بود. ملت فلسطین موجودیت دارد و پرچم فلسطین به همت جوانان مسلمان فلسطین در اهتزاز باقی خواهد ماند، ولی دولت صهیونیستی و حامیانش از صحنه روزگار و حافظه تاریخ محو خواهند شد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان حوادث 250ساله اول اسلام را آکنده از درس و عبرت و خزانه‌ای بیپایان از معارف الهی دانستند و فرمودند: همه افتخارات، مقامات عالیه معنوی، صبر و بردباری ایستادگیها، موقع شناسیها و کلمات پربار صدیقه طاهره (س) و سیده زنان عالم در دوران کوتاه جوانی آن حضرت اتفاق افتاده است و ما باید آن را مسئله‌ای قابل تدبر و یک درس با اهمیت بدانیم، دوران جوانی جواهر ذی قیمتی است که با آن میتوان به آسانی صفا، نورانیت، سلوک، عروج و خدایی شدن را به دست آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه برادران پاسدار را به مقامات معنوی کسب شده در جبهه‌های جنگ جلب کردند و در پایان سخنانشان خطاب به برادران پاسدار فرمودند: یکایک شما باید به طور دایم مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود باشید، زیرا انسان به برکت تقوا میتواند خود را در صراط مستقیم الهی حفظ کند و در هر میدانی که وارد میشود، سربلند بیرون بیاید و بدون تردید عاقبت سیر عظیم تاریخ و جهان متعلق به متقین است.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان فرمانده کل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران هر یک در سخنان کوتاهی بر آمادگی نیروهای پاسدار و بسیجی برای اجرای منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند.