• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/02/10

دیدار جمعی از کارگران و معلمان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران تن از کارگران و معلمان کشور با ایشان که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و روز معلم انجام شد طی سخنان بسیار مهمی، اظهارات و مواضع اخیر وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا را علیه جمهوری اسلامی ایران، وقیحانه، غیرصحیح و بی‌ادبانه خواندند و بر شدت مواضع ملت و دولت ایران در مقابل دولتهای زورگو، مستکبر و بد طینت تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار «وقاحت» را مناسب‌ترین کلمه برای موضعگیری اتحادیه اروپا در فراخوانی ایران اسلامی به رعایت موازین حقوق بشر دانستند و فرمودند: دولتهای اروپایی در یکصد سال اخیر بیشترین نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند . دو جنگ جهانی پر از مفسده را آنها به وجود آوردند و دهها کشور جهان را استعمار کردند. در عصر حاضر نیز همین دولتها و سردمداران اروپایی، کارخانه‌های تولید سلاحهای شیمیایی را در عراق به کار انداختند که به آن همه فاجعه انجامید و تأسیسات اتمی عراق را که تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شد، ایجاد کردند و اکنون نیز همین دولتمردان اروپایی برای جنایات اسرائیل زمینه‌سازی می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گناه استعمار و تضییع حقوق ملتها را فقط متوجه دولتهای عضو اتحادیه اروپا دانستند و فرمودند: وجود دولتهای اروپایی آمیخته با نقض حقوق بشر است. آنها در برابر جنایات روزانه صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی، بمباران خانه‌های مردم عادی لبنان و آدم‌ربایی اسرائیل از روستاهای این کشور، سکوت کرده‌اند و خم به ابرو نمی‌آورند! جنایتکارانی که در بوسنی و هرزگوین هزاران انسان بی‌گناه را کشتند و یا آنها را زنده به گور کردند، اکنون در خیابانهای اروپا آزادانه راه می‌روند و کسی نیز متعرض آنها نیست! بنا بر این دولتهای اروپایی با این همه جنایاتی که خود انجام داده‌اند و یا در برابر چشم آنها انجام شده است، با متهم کردن نظام مردمی ایران به نقض حقوق بشر، وقاحت و پر رویی به خرج داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از قطع مذاکرات انتقادی اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند و فرمودند: استفاده از عنوان انتقادی برای گفتگوهای اروپا با ایران، از آغاز اشتباه بوده است. انتقاد آنها در این است که چرا ملت و دولت ایران پایبند به اصول اسلامی است! اگر بحث بر سر انتقاد باشد، انتقاد ما از اروپاییها بیشتر است. آنها دولت ایران را به قطع گفتگوهای انتقادی تهدید کرده‌اند، در حالی که این گفتگوها برای ایران اسلامی اهمیتی ندارد و ما طالب آن نبوده‌ایم .

مقام معظم رهبری از دشمنان ملت ایران با عناوینی چون وقیح، ظالم، غیر منصف، پررو و بد دل یاد کردند و فرمودند: ملت ایران همچون کوهی استوار بر سر مواضع اصولی خود ایستاده است و به اظهارات وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز هیچ اهمیتی نمی‌دهد و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید همچنان با کمال قدرت، در مقابل حرکتهای زشت بایستد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اتحادیه اروپا فرمودند: به سفیر آلمان در تهران تا مدتی نباید اجازه ورود به ایران داده شود. همچنین از نظر ما مراجعت بقیه سفرای کشورهای اروپایی که به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتی جویانه خواهان بازگشت به ایران هستند، بلامانع است،. اما برای رفتن سفرای جمهوری اسلامی ایران به آن کشورها هیچ عجله‌ای نخواهد بود و باید با صبر و بهره گرفتن از فرصت، تصمیمی که مصلحت و عزت اسلامی اقتضا می‌کند، اتخاذ شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بی‌نیاز بودن ایران اسلامی به اروپا تأکید کردند و فرمودند: ملت ایران قادر است کشور خود را بدون اروپا نیز اداره کند، آنچه که مورد نیاز ملت ایران است، در داخل کشور تولید می‌شود و اگر چیزی لازم داشته باشیم، بسیاری از کشورها برای فروختن آن صف کشیده‌اند، بنا بر این کشورهای اروپایی نباید تصور کنند که صاحب دنیا هستند.

مقام معظم رهبری، اتحادیه اروپا را در ماجرای اخیر خود با ایران بازیچه دست صهیونیستها توصیف کردند و فرمودند: دولتهای اروپایی نفهمیدند که با چه کسی طرف هستند و هنوز نمی‌دانند که با اینگونه اظهارات، ایران اسلامی وادار به تسلیم در برابر هیچ قدرتی نخواهد شد، بنا بر این همه باید بفهمند که ملت ایران زنده، بیدار، بانشاط و با عزت، قدرت و صلابت است و به هیچکس احتیاج ندارد و کسانی که می‌خواهند با ایران اسلامی ارتباط داشته باشند باید بدانند که اگر از موضع استکباری برخورد کنند ملت ایران آنها را پس خواهد زد.

بر پایه همین گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان معلم را مظهر علم و کارگر را مظهر عمل دانستند و فرمودند: قوام جامعه به علم و عمل است و با توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت و کار و ابتکار، حرکت کشور به سمت هدفها سریع خواهد شد و مشکلات نیز برطرف می‌شود. بنا بر این جامعه معلمان و مجموعه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و نیز جامعه کارگری و مجموعه کار و ابتکار و تولید در بخشهای صنعتی و کشاورزی برای کشور حایز اهمیت بسیار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی شدن تلاشهای خباثت‌آمیز دشمنان اسلام برای جدا کردن جامعه کارگری و معلم کشور از متن مردم و انقلاب را ثمره ایمان و نورانیت قلب در این دو قشر عظیم خواندند و ضمن تأکید بر اهمیت بهبود بخشیدن به کیفیت کار در هر دو بخش فرمودند: کار در اسلام، عبادت و ارزش شمرده شده است و لازمه آن نیز در این است که هر کس کاری را قبول کرد آن را به بهترین وجه انجام دهد.

مضمون و مفهوم وجدان کاری در احساس مسؤولیتی است که هر کس باید در قبال آن کار احساس کند و کلید حل مشکلات کشور نیز در این است که‌کننده هر کاری وجدان کاری داشته باشد.

مقام معظم رهبری دقت و محکم کاری در انجام کارها را موجب پدیدار شدن یک جامعه سرافراز و آباد و برخوردار از انسانهای قوی، مستحکم و تسلیم ناپذیر در برابر دشمن دانستند و خطاب به مسئولان کشور فرمودند: ملت ایران دارای استعداد برجسته‌ای است و خوشبختانه طی چند سال اخیر در این زمینه اخبار و گزارشهای مستندی در اختیار مردم قرار گرفت و بسیاری از جوانان ما توانستند در مسابقات جهانی و هماوردهای علمی در قبول بعضی از کارهای بزرگ و پیچیده و صنایع دقیق و ریز بر دیگران فایق بیایند و این همان استعداد برجسته و شکوفا شده ایرانی است. بنا بر این مسئولان کشور باید بر تلاشهای خود برای شکوفا کردن استعدادها و ابتکارها در محیطهای کارگری و محیط آموزش و پرورش بیافزایند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولیت سنگین معلمان و کارگران را در حفظ قوام کار و استقلال کشور خاطر نشان کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: ملت ایران در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی گامهای بلندی را به سوی توسعه کشور به پیش برداشته است و از لحاظ مواضع سیاسی در مسایل بین‌المللی نیز مواضع خود را روز به روز صریحتر و روشن‌تر و قاطع‌تر کرده است.

به موجب این گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقایان کمالی و نجفی وزرای کار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش، هر یک طی سخنانی بر نقش کارگران و معلمان در رشد و توسعه کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام تأکید کردند و روز معلم و روز کارگر را به جامعه فرهنگیان و نیز جامعه کارگری کشور تبریک گفتند.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار معلمان و مدیران نمونه سراسر کشور،دانشجویان مراکز تربیت معلم، جمعی از معلمان و مربیان تربیتی و پرورشی شهرهای کرمان، یزد، چهار محال و بختیاری، همدان، فلاورجان و جیرفت، اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد استاد شهید آیت‌الله مطهری، اعضای جامعه اسلامی کارگران، جمعی از کارگران نمونه و منتخب سال خانه کارگر، جمعی از کارگران کارخانجات مختلف و بسیجیان کارخانجات تهران، ورامین، رودسر و قهدریجان، دبیر اتحادیه جهانی کارگران، چند تن از اعضای اتحادیه کارگران سوریه و سودان و خانواده‌های شهدای منطقه قانای لبنان حضور داشتند.