• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/11/21

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب

در طلیعه عید سعید فطر، با حضور جمعیت میلیونی امت مسلمان تهران، (امروز) صبح یکشنبه نماز باشکوه فطر به امامت، امام‌المسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

مردم مسلمان تهران در پایان ماه مبارک رمضان با رویت هلال اول ماه شوال در ساعات اول بامداد امروز خود را جهت نماز عید فطر به مصلای بزرگ امام خمینی رساندند.

اجتماع باشکوه نماز با حضور چند میلیون از مؤمنین و نماز گزاران در یک هوای نسبتا سرد با صفوف بهم پیوسته و با نظم و روحیه‌ای الهی با ندای تکبیر و دعای ویژه روز فطر برگزار شد .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز عید سعید فطر از این روز به عنوان روز طهارت و تزکیه نفس از آلودگیهای گوناگون یاد کردند و ضرورت اجتناب از آلودگیهای ناشی از شهوت، غضب، حرص، بخل و اخلاق پلید و ضد انسانی را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری عید سعید فطر را به مسلمانان جهان و بویژه ملت مؤمن و مجاهد ایران تبریک و تهنیت گفتند و فرمودند: کسی که بتواند جان و روح خود را تزکیه و پاکسازی کند به فلاح و رستگاری دست خواهد یافت و ادای زکات فطر نیز موجب طهارت انسان از دنائت، لئامت، حرص و بخل می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آلودگیهای اخلاقی را موجب گرفتار شدن انسان در دنیای تیره و تار دانستند و فرمودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران که نظام الهی و حکومت قرآنی است انسانها بهتر می‌توانند طهارت خود را تأمین کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نیازمندی جهان بشریت به پیام تطهیر ملت ایران تأکید کردند و فرمودند: امروز مردم دنیا در معرض ظلم، زورگویی و تبعیض قرار دارند و در بسیاری از کشورها آلودگیهای شهوانی، سیاسی و مالی گریبان ملتها را گرفته است که این همه از عدم تزکیه و تطهیر انسانها ناشی می‌شود.

مقام معظم رهبری زکات، روزه گرفتن و عید سعید فطر را عامل تطهیر و تزکیه مسلمانان خواندند و فرمودند: به برکت همین طهارت ایران اسلامی آباد و آزاد خواهد شد، توسعه پیدا خواهد کرد و به فضل پروردگار فقر، تبعیض، بدبختی و ناملایمات گوناگون زندگی از بین خواهد رفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان خطبه اول نماز عید فطر به دست‌اندرکاران امور مالی، سیاسی و اجتماعی هشدار دادند مراقب خطرات ناشی از آلودگیهایی که در معرض آن قرار دارند باشند و به این ترتیب تقوای خدا را پیشه کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز عید فطر از عمیق‌تر شدن بیداری اسلامی در سطح جهان به عنوان یکی از معجزات اسلام و انقلاب نام بردند و نقش اول در این گرایش و توجه عمومی به سوی اسلام و انقلاب اسلامی را متوجه ملت بزرگ ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور صریح، کوبنده و قاطعانه مردم ایران را در صحنه انقلاب پاسخی روشن به تلاشهای خیانت‌آمیز دشمنان اسلام توصیف کردند و فرمودند: اجتماع عظیم ملت مسلمان ایران در عرصه‌های عبادت در روز عید فطر در هیچ جای دنیای اسلام تشکیل نمی‌شود و می‌توان گفت که در هیچ نقطه‌ای از جهان این همه جوان در یک مراسم مذهبی و اسلامی با این همه تراکم و شور و شوق شرکت نمی‌کنند.

مقام معظم رهبری اخبار دروغ برخی از خبرگزاریهای وابسته به قدرتهای استکباری را عکس‌العمل خشم و کینه آنها از ملت ایران خواندند و فرمودند: به فضل پروردگار و با کمک دست قدرتمند خداوند در روز 22 بهمن یکبار دیگر چشمهای پربغض دشمنان اسلام متحیر خواهد شد و دلهای پرکینه آنان خواهد لرزید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر بی‌ثمر بودن توطئه‌های دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران تأکید کردند و فرمودند: به موازات بیداری و عشق عمومی ملتها به اسلام و ملت انقلابی ایران، توطئه دشمنان اسلام نیز روز به روز بیشتر شده است.

ایجاد اختلاف بین کشورها و ملتهای مسلمان، سرگرم کردن دولتهای اسلامی به امور حقیر و کوچک و غافل کردن آنان از پرداختن به امور مهم یکی از توطئه‌های حساب شده دشمنان اسلام است.

آنان سعی دارند با ایجاد بهانه‌هایی برای اختلاف و تفرقه میان کشورهای اسلامی، توجه جهان اسلام را از دشمن حقیقی خود یعنی صهیونیستها منحرف کنند و این مسأله در منطقه ما شدت بیشتری دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد ترس و هراس در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نسبت به جمهوری اسلامی ایران را یکی از تلاشهای تبلیغاتی و ترفندهای سیاست‌بازانه استکبار برشمردند و فرمودند: هدف از این تلاش استکبار، فروش هر چه بیشتر سلاح و تأمین حضور نظامی خود در منطقه است و این سؤال باقی است که این کشورها چه وقت به خود می‌آیند و می‌فهمند که آمریکا خیر آنها را نمی خواهد و تنها در صدد تأمین منافع نامشروع خود است.

مقام معظم رهبری با تأکید بر اجتناب جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تعرضی به کشورهای همسایه طی 18 سال پس از پیروزی انقلاب فرمودند: دولت، ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که نسبت به کشورهای همسایه خود، هیچگونه نظر تعرض‌آمیزی ندارد و تا کنون هیچ تیری را به طرف مرزهای همسایه پرتاب نکرده است و ما تنها در برابر تیرهایی که به طرف ما پرتاب شد هیچ کاری جز دفاع از خود انجام نداده‌ایم .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناتوانی کشورهای همسایه را برای تحت فشار قرار دادن کشور پهناور و ملت نیرومند ایران مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هرگز مقاصد توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانه نداشته و ندارد و در آینده نیز نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ امنیت منطقه خلیج فارس را برای ملت ایران حائز اهمیت بسیار دانستند و فرمودند: خلیج فارس، منطقه حساسی است و دشمنانی که از بیرون منطقه به عنوان دوستی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به این منطقه می‌آیند باید مراقب رفتار خود برای حفظ امنیت آن باشند زیرا بیشترین ضربه از هرگونه نا امنی را کسانی خواهند خورد که زمینه آن را فراهم کرده‌اند و بیشترین خسارت بر کشورهایی وارد خواهد آمد که ثروتشان، کشورشان و سرزمین خود را در اختیار متجاوزین بیگانه قرار داده‌اند .

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان به جدیت ملت ایران در عرصه سازندگی اشاره کردند و فرمودند: دولت و ملت ایران، قوای مقننه، مجریه و قضاییه با برنامه‌ریزیهای میان مدت و بلند مدت خود در تلاش هستند که امور خود را هر چه بهتر و بیشتر سامان بخشند و به فضل پروردگار در این راه موفق خواهند شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان خطبه دوم نماز عید سعید فطر ضرورت حفظ وحدت کلمه ملت ایران را مورد تأکید قرار دادند و آن را موجب عزت، اقتدار، آبرو، حیثیت و تأثیرگذاری ملت ایران بر ملتهای دیگر جهان دانستند.