• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/09/24

دیدار فرماندهان و جمع کثیری از نیروهای سپاه با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار هزاران تن از فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان ضمن سخنان هشدار دهنده‌‌ای به قدرتهای فرامنطقه‌‌ای فرمودند: امنیت منطقه خلیج فارس از امنیت جمهوری اسلامی ایران تفکیک ناپذیر است و هرگونه تعرض و ایجاد ناامنی علیه ایران اسلامی، منطقه خلیج فارس را بر دشمنان ملت ایران و بویژه بر کسانی که در خانه‌‌های شیشه‌‌ای نشسته‌‌اند به مراتب ناامن‌‌تر خواهد کرد.

فرمانده کل قوا ملت ایران را حافظ امنیت منطقه خلیج فارس دانستند و فرمودند: ملت و دولت ایران حتی برای یکبار موجب ناامنی در منطقه خلیج فارس نبوده است اما برخی از قدرتهای داخل منطقه و قدرتهای فرامنطقه‌‌ای برای ما و دیگران ناامنیهای بسیار ایجاد کرده‌‌اند . قدرتهای فرامنطقه‌‌ای و متابعت کنندگان از آنها باید بدانند که امنیت ایران اسلامی را نمی‌‌توان از امنیت منطقه تفکیک کرد. ملت ایران ضربه هیچ کس را بی‌‌پاسخ نمی‌‌گذارد و به هر اقدام ناامن‌‌کننده شیاطین قاطعانه پاسخ خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که به مناسبت میلاد پربرکت سرور آزادگان جهان حسین بن علی(ع) و روز پاسدار انجام شد، سیاست خارجی دولت کنونی آمریکا را علیل و ناتوان توصیف کردند و با بی‌‌ارزش خواندن بهانه‌‌جوییهای دولت آمریکا فرمودند: بیشترین قوام منطقه حساس خلیج فارس به ایران اسلامی و ملت مسلمان این کشور است و آن روزی که ایران امنیت و آرامش داشته باشد، منطقه نیز روی آرامش خواهد دید.

مقام معظم رهبری با تأکید بر شجاعت و توکل ملت ایران به خداوند متعال فرمودند: فراهم آوردن یک نظام انسانی سالم، مرفه، آباد و امن برای آحاد مردم این کشور، راه روشنی است که ملت ایران در آن گام نهاده است و این راهی است که همانند دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی برای ملتهای مسلمان الگو و اسوه خواهد شد. اعتماد ملتها به دولت و ملت ایران یک تفضل الهی است و حضور ملت ایران در هر نقطه‌‌ای از جهان آرامش بخش و ضد تشنج بوده است.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در زمره شاخصترین اولیاء و فرشتگان مقرب الهی برشمردند و فرمودند: زیرک‌‌ترین انسانها کسانی هستند که بزرگان و انسانهای شجاع و مقتدر را الگو و اسوه خود قرار می‌‌دهند و از این طریق در باطن و معنا برای خود کسب اقتدار و عظمت می‌‌کنند و بر همین اساس پاسداران انقلاب اسلامی در زمره کسانی هستند که این زیرکی را به خرج دادند و به انسان بزرگی تشبه جستند که نور مبارک او در همه عالم وجود به مانند خورشید می‌‌درخشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، پاسداران انقلاب اسلامی را به جدیت در الگو قرار دادن سالار شهیدان حسین بن علی(ع) توصیه کردند و فرمودند: کتاب قطور و پربار انقلاب، گواه روشنی است بر ارزشهای بسیاری که پاسداران به برکت الگوپذیری از رفتار حسین بن علی(ع) آفریدند و برادران پاسدار باید این نعمت بزرگ را قدر بدانند، آن را حفظ کنند و افزایش بدهند.

مقام معظم رهبری عبادت، تضرع و توسل اباعبدالله الحسین (ع) و نیز تلاش آن حضرت را برای نشر علم و معارف و نیز مبارزه با تحریف خاطرنشان کردند و فرمودند: امام حسین(ع) در تلاش برای تهذیب نفس، یک حرکت عظیم را انجام داد، در عرصه فرهنگی و مبارزه با تحریف که بزرگترین بلای معنوی برای اسلام است، همچون کوه ایستاد، همانند فولاد پرده‌‌های تحریف را برید و به اشاعه احکام الهی و تربیت شاگرد و انسانهای بزرگ پرداخت و در عرصه سیاست نیز آن مجاهدت عظیم را برای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد.

فرمانده کل قوا پیشرفت مستمر در عرصه معنوی، فرهنگی و سیاسی را موجب برهم خوردن آرایش دشمن و متوقف کردن او دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام پیوسته در حال پنجه انداختن بر روی نظام مقدس اسلامی هستند تا بلکه بتوانند این سد عظیم را متزلزل و نفوذپذیر کنند. استکبار غربی و فرهنگ منحط جاهلی و طاغوتی، در طول قرنها بر همه منابع اقتصادی، فرهنگی، انسانی و سیاسی عالم چنگ انداخته است و در چنین شرایطی آنها، اسلام واقعی و متکی بر قرآن را مانع و سد مهمی در برابر عظمت ظاهری و پوشالی خود می‌‌دانند، بنا بر این برای مقابله با پنجه‌‌افکنیها و حیله‌‌گریهای مستمر دشمن، باید مقدم بر همه، در جبهه خودسازی و سپس در جبهه فرهنگی و سیاسی حرکت و تلاش کرد و در این راه امام حسین (ع) را الگو و سرمشق قرار داد.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای به مواجهه اباعبدالله الحسین(ع) با دنیایی از انحراف، ظلمت، کج‌‌روی و ظلم اشاره کردند و فرمودند: عظمت مسأله کربلا و تأثیر و نفوذ آن در اعماق وجود بشر به دلیل معنا و روح آن است، زیرا امام حسین (ع) یک تنه با دنیایی از ظلم مواجه شد که پول، زور، زر، شعر، کتاب، مروج و مبلغ نیز در اختیار داشت. آن حضرت در مقابل فشار و سنگینی یک دنیای متعرض و مدعی، لحظه‌‌ای احساس تردید نکرد و از این جهت حرکت امام بزرگوار ما نیز یک حرکت حسینی بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به فاجعه‌‌آفرینیهای دولت و سازمان سیای آمریکا در نقاط مختلف جهان اشاره کردند و با بیان بی‌‌توجهی آمریکا و دیگر قدرتهای استکباری به قتل عام مسلمانان در بوسنی و هرزگوین، فلسطین و عراق فرمودند: مدعیان حقوق بشر نشان داده‌‌اند که برای خونهای به ناحق ریخته شده مردم فلسطین و کشتار هزاران نفر از مردم حلبچه به دست رژیم بعثی عراق هیچ ارزشی قائل نیستند و در عین حال جمهوری اسلامی ایران را به عدم رعایت حقوق انسان متهم می‌‌کنند، و با صدور قطعنامه و استفاده از شورای امنیت و سازمان ملل، به معارضه سیاسی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌‌دهند.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای معارضه فرهنگی غرب را با ملت مسلمان ایران، یک معارضه عمیق و بلندمدت توصیف کردند و فرمودند: ایستادگی در برابر تهاجم و توطئه‌‌آفرینیهای دشمنان اسلام نیازمند قدرتی است که از اخلاص در عمل و انجام وظیفه براساس تکلیف الهی حاصل می‌‌شود و تنها با این قدرت است که می‌‌توان پارسایانه و شجاعانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان نام مبارک امام حسین(ع)، زندگی و تاریخ حیات آن بزرگوار را درس بزرگی برای ملت ایران و بویژه پاسداران انقلاب اسلامی دانستند و ضرورت درک صحیح و پیاده کردن آن را در زندگی ملتها مورد تأکید قرار دادند.

پیش از سخنان فرمانده کل قوا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی نماینده ولی‌‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر یک طی سخنان کوتاهی میلاد مبارک حسین بن علی(ع) را به مقام معظم رهبری تبریک گفتند و بر اطاعت و تبعیت کامل سپاه پاسداران از اوامر فرمانده کل قوا تأکید کردند.