• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/08/06

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌ افسری نیروی زمینی ارتش در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا عصر امروز در مراسم تحلیف و فارغ‌التحصیلی دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند و طی سخنانی اهمیت برداشتن گامهای بلند از سوی این دانشگاه، در جهت پیشرفت هر چه بیشتر و مطلوبتر را مورد تأکید قرار دادند و مسؤولیت حساس دانشگاه افسری رادر تربیت و آموزش افسران مؤمن، کاردان، حزب‌اللهی، با شرف و شجاع برای ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردند.

در این مراسم که فرماندهان عالی رتبه نیروهای نظامی و انتظامی و وابستگان نظامی سی کشور جهان حضور داشتند، فرمانده کل قوا فرمودند: به برکت نظام الهی، اسلامی و مردمی ایران استعدادها در درون جامعه اسلامی به تدریج شکوفا می‌شوند و انسانهای بالنده سرزمینهای ناشناخته و ناپیموده‌ای از تکامل بشری را طی می‌کنند و جامعه را به سمت کمال پیش می‌برند و این در حالی است که ایران اسلامی به عنوان یک کشور آزاد و مستقل، بالندگی و شکوفایی انسانهای تربیت یافته در مکتب اسلام و قرآن را به بشریت نشان می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضعف و ناتوانی دشمنان شیطان صفت را در برابر اراده انسانهای بیدار، هوشمند و برنامه ریز مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ملت بزرگ ایران راه خود را پیدا کرده است و هیچ جنگ نظامی، تبلیغاتی، سیاسی و یا محاصره اقتصادی قادر نیست ملت ایران را از پیشرفت، تحرک و تکامل باز بدارد. بنا بر این جوانان عزیز این مرز و بوم باید خود را برای فردایی بهتر که عزت و سربلندی آن افزون‌تر است آماده کنند تا بتوانند وظایف خطیر خود را در چنان فضا و جامعه‌ای انجام دهند.

فرمانده کل قوا، توجه مسؤولان دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ضرورت برنامه‌ریزی در تمامی زمینه‌ها جلب کردند و فرمودند: برای رشته‌های درسی در این دانشگاه باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی آنها برای آینده ارتش لازم و مفید باشند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حصار ملت محسوب می‌شوند بنا بر این حصار ملت باید مستحکم، مقاوم و نفوذناپذیر باشد. امروز ارتش و سپاه دوش به دوش یکدیگر به وظایف بزرگ و افتخارآمیز خود عمل می‌کنند، نیروی انتظامی در محدوده مسؤولیتهای تعیین شده وظایف خود را انجام می‌دهد و بسیج میلیونی نیز متشکل از آحاد نیروهای مؤمن در صحنه حضوری فعال دارد و بر همین اساس کار در نیروهای مسلح که به دفاع از موجودیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور مربوط می‌شود، دارای ارزشی مضاعف است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفتهای دانشگاه افسری را از لحاظ معنوی، مواد درسی و نظم و انضباط خاطرنشان کردند و فرمودند: ما به این حد از پیشرفتهای دانشگاه افسری قانع نیستیم و اداره‌کنندگان این دانشگاه باید هر چه بیشتر تلاش کنند تا نظم و انضباط این مرکز علمی و نظامی از انگیزه عمیق معنوی و روحی در آن خبر دهد.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان اهمیت تقید دانشجویان، استادان و مسؤولان دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به آداب اخلاقی و اسلامی و نیز تحکیم بنیه‌های معنوی مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه همین گزارش مراسم تحلیف و فارغ‌التحصیلی دانشگاه افسری نیروی زمینی با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و فرمانده کل قوا پس از قرائت فاتحه در برابر یادواره شهدا، از یگانهای مستقر در میدان بازدید کردند.

در این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر آمادگی نیروهای تحت امر خود برای اجرای اوامر فرمانده کل قوا تأکید کرد.

همچنین رئیس دانشگاه افسری گزارشی را در مورد فعالیتهای این دانشگاه در ابعاد عقیدتی، علمی، نظامی به استحضار رساند و سپس دانشجویان دوره جدید این دانشگاه مراسم تحلیف را به جای آوردند و پس از آن عملیات نمایشی ورزشهای رزمی جنگ سرنیزه و اعتماد به نفس و عملیات سقوط آزاد اجرا شد.

در این مراسم فرمانده کل قوا به هفده تن از اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برتر این دانشگاه جوایزی را اهدا کردند.

این مراسم با رژه نیروهای مستقر در میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده کل قوا پایان یافت.