• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/06/27

دیدار مردم ارومیه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پس از مراسم وصف‌ناپذیر استقبال مردم ارومیه و مناطق اطراف از ایشان، به ورزشگاه تختی این شهر رفتند تا با دهها هزار نفر از دیگر مشتاقان سرافرازی و عزت اسلام و ایران که از ساعتها قبل در این محل اجتماع کرده بودند دیدار کنند.

مقام معظم رهبری در این اجتماع پرشکوه با تشکر از استقبال پرشور و صمیمانه مردم ارومیه و مناطق اطراف، آذربایجان را منطقه‌ای تاریخی و پرافتخار، سربلند، خوش سابقه و فداکار خواندند و افزودند: مردم مؤمن و صمیمی این منطقه در تاریخ معاصر ایران از مشروطه تا امروز، از امتحانهای دشواری سرافراز بیرون آمده‌اند که ناکام گذاشتن توطئه‌های "ضد انقلاب و فتنه‌جویان و تحریک شدگان" و ایثار و حماسه‌آفرینی در دوران دفاع مقدس، دو جلوه بارز آن به شمار می‌رود. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش کشورهای اروپایی و آمریکا برای ایجاد یک پایگاه استعماری در منطقه ارومیه در طول جنگ اول جهانی گفتند: در آن فتنه عجیب که با تحریکات مذهبی و فرقه‌ای و تحت نامهای زیبا و موجه صورت می‌گرفت، مردم ارومیه، سلماس، خوی، ماکو و دیگر شهرهای این منطقه، اعم از ترک و کرد و فارس و شیعه و سنی و مسیحی با شجاعت و ایستادگی، دشمنان را ناکام گذاشتند و برادری دیرینه خود را حفظ کردند و این نشان‌دهنده رشد ستایش برانگیز مردم این منطقه است، رشد و عظمتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ایستادگی قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان مؤمن و سلحشور آذربایجان غربی در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه عناصر "فتنه‌انگیز، تحریک شده و یا خائن" متبلور شد و دشمن را به شکست کشانید. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به امکانات خداداد و استعدادهای طبیعی استان افزودند: با توجه به منابع طبیعی و امکانات گسترده این منطقه و وجود مردمی رشید و با فرهنگ و همچنین قشر وسیع نوجوان و جوان، روند حل مشکلات و مسائل موجود باید شتاب بیشتری گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کارهای انجام شده در استان آذربایجان غربی را در سالهای پس از انقلاب، ارزشمند و گسترده خواندند و افزودند: امروز آثار سازندگی در همه جای کشور از جمله این استان مشهود است و مردم این منطقه باید با کمک مسؤولان دولتی با تلاش بیشتر این استان را کاملا آباد و نمونه‌سازند. مقام معظم رهبری با اشاره به برخی معضلات موجود در این استان از قبیل بیکاری و اقدام برخی افراد در قاچاق کالا، تلاش دشمنان را برای ترویج فساد در میان جوانان و نوجوانان منطقه خاطرنشان کردند و فرمودند: دشمن می‌خواهد با امواج مسموم و خطرناکی که از آنسوی مرزها می‌فرستد، روح و فکر جوانان ما را تسخیر کند و با این مسأله باید با هوشیاری برخورد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقبیح برخی عادات مذموم در برخورد با زنان در منطقه تأکید کردند: بی‌اعتنایی، اهانت، نادیده گرفتن خواست دختران در مسأله ازدواج و هرگونه ظلم و ستم به آنها، خلاف خواست اسلام است و در نظام اسلامی در محیط خانه‌ها نیز باید مانند همه جای دیگر عدالت برقرار باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی برادری و وحدت اقوام مختلف منطقه آذربایجان اعم از ترک و کرد و فارس، شیعه و سنی را بسیار تحسین برانگیز خواندند و فرمودند: اقوام مختلف سرزمین بزرگ ایران بیش از هر چیز دیگر، ایرانی‌اند و مفتخرند که فرزند ایران اسلامی هستند و این از دلایل اصلی ناکامی دشمن در توطئه‌های تجزیه‌طلبانه و تفرقه‌افکن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به درگیریهای کردستان عراق گفتند: امروز هم خائنین و فریب‌خورده‌ها، در آن طرف مرزها، جیره خوار دشمنان بدخواه این مردمند و در کردستان عراق، گروههای کرد به تحریک صدام با چراغ سبز آمریکا بجان هم افتاده‌اند و خون یکدیگر را می‌ریزند و دشمنان اسلام برای این استان و دیگر مناطق کشور ما نیز چنین نقشه‌ای داشتند.

مقام معظم رهبری ملت مسلمان ایران را ملتی با شخصیتی عظیم توصیف کردند و افزودند: امروز بر خلاف گذشته، در دنیا نام ایران را نام اسلام و به عنوان سمبل شجاعت و عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی و مرکزی برای مقابله با افزون‌طلبی و زیاده‌خواهی استکبار می‌شناسند و هر کس با مستکبران دنیا به مبارزه بر می‌خیزد از شما الهام می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر تداوم استقامت و پیروزی ملت مسلمان ایران در برابر آمریکا و نظام سلطه جهانی تصریح کردند: ایران اسلامی به یمن استمرار وحدت و یکدلی مردم و مسؤولان، آینده‌ای روشن، آباد و دارای پیشرفتهای حیرت‌آور و خیره کننده خواهد داشت.

در این مراسم قبل از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام حسنی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، ضمن عرض خیرمقدم، آمادگی مردم این منطقه را برای تداوم اطاعت از رهبری و شرکت فعال در پیشرفت و سازندگی کشور اعلام کرد.