• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/06/07

دیدار جمع کثیری از کارمندان دستگاه‌های مختلف کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از کارمندان دستگاههای مختلف کشور با ایشان، ضمن تبیین جایگاه این قشر خدوم و زحمتکش، مخالفت جامعه جهانی را با طرح آمریکا در تحریم نفتی ایران به عنوان اقدامی در تعیین تکلیف ملتها، خاطرنشان و تأکید کردند: دولت و ملت مسلمان ایران این بار نیز با استقامت، شجاعت و کار سازنده، توطئه دشمن را خنثی خواهد کرد.

مقام معظم رهبری، کارمندان را بدنه عظیم، فعال و پرکار قوه مجریه خواندند و با قدردانی از زحمات و تلاشهای آنان، تعیین روز کارمند را فرصتی مناسب برای تبیین قدر و شان کارمندی در نظام اسلامی توصیف کردند و افزودند: کارمندی در حکومت اسلامی که اعلای کلمه اسلام، ایجاد و گسترش «عدالت، معنویت، امنیت و رفاه» را دنبال می‌‌کند، افتخار و سربلندی است. حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به آثار و دستاوردهای فراوان و تحول‌‌آفرین حرکت فراگیر و همه‌‌جانبه سازندگی دولت خدمتگزار بویژه در زمینه مسائل زیربنایی تأکید کردند: همه سطوح مختلف دستگاههای اجرائی از رئیس جمهور تا وزیران و یکایک کارمندان دولت در این افتخارات سهیمند. مقام معظم رهبری، محیط کارمندی را در نظام اسلامی، محیط شرافت، پاکدامنی و کار برای اسلام برشمردند و افزودند: کارمند کسی است که همه زندگیش را در حیطه وظایف و توانائیهایش، صرف مشارکت در اداره امور کشور کرده است و باید با هر عامل با فردی که در محیطهای کارمندی، چهره فعال، قانع، و فداکار کارمندان را مخدوش و مردم را از کارمندان دلسرد می‌‌کند، برخورد شود و رسانه‌‌ها نیز باید در این مورد دقت کافی نمایند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای مسلمان بودن و ایرانی بودن را دو امتیاز برجسته ملت بزرگ ایران توصیف کردند و با اشاره به تحقیر مردم فهیم ایران در رژیمهای گذشته افزودند: دولت جمهوری اسلامی ایران حرکت عظیمی را برای رساندن ملت ایران به جایگاه شایسته، آبرومند و با عزت و کرامت خود آغاز کرده است و کارمندان نیز باید از بالاترین تا پائین‌‌ترین سطوح، با استفاده از توان فکری و عملی، استعداد، ابتکار و اخلاص خود و بکارگیری صحیح امکانات و زمان، این حرکت گسترده را شتاب بخشند.

مقام معظم رهبری با اشاره به تبلیغات سوء رسانه‌‌های بیگانه بر ضد ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی، از جمله دستگاههای اداری و قشر کارمند گفتند: در رژیم شاهنشاهی که عفونت فساد همه دستگاه را فراگرفته بود هیچ یک از مستبدین بین‌‌المللی سخنی نمی‌‌گفتند. اما امروز که ملت مسلمان ایران هفده سال است برای ایجاد جامعه‌‌ای براساس تفکر اسلامی و تعالیم عادلانه قرآن و بالا بردن سطح زندگی مردم حرکتی عظیم را آغاز کرده، استکبار جهانی در پوشش تبلیغات بر ضد نظام اسلامی در واقع به دشمنی با این ملت مسلمان برخاسته و برای ریشه کن کردن ملت بزرگ ایران تلاش می‌‌کند. اما این خیال خامی بیش نیست چرا که به یاری پروردگار، ملت و دولت ایران با متانت و قدرت به راه خود ادامه خواهد داد و در پرتو نتایج این حرکت با متزلزل شدن بنای امپراطوری استکبار، نظام سلطه نیز ریشه کن خواهد شد.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به ایستادگی کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی و آسیائی در مقابل تلاشهای آمریکا برای تحریم نفتی ایران و لیبی و تعیین تکلیف برای دیگر کشورها و ملتها گفتند: مضمون و محتوای پیام انقلاب اسلامی در سطح بین‌‌المللی یعنی ضدیت با استکبار نیز همین است که هیچ دولتی حق ندارد برای ملتها و دولتهای دیگر تعیین تکلیف کند و دولت و ملت مسلمان ایران این بار نیز با استقامت و شجاعت و کار سازنده، مشت انقلابی و سیاسی خود را محکم بر دهان استکبار خواهد کوبید.

مقام معظم رهبری همچنین با گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی از جمله شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر برای آنها از درگاه پروردگار، علو درجات مسألت کردند.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای میرمحمدی معاون رئیس جمهوری و دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور با تبریک روز کارمند و بیان گزارشی درباره ترکیب جمعیتی، تحصیلی و جنسی کارمندان و حضور گسترده ایثارگران در مجموعه دستگاههای دولتی، گفت: کارمندان آماده‌‌اند همچون گذشته، دوشادوش سایر قشرهای ملت ایران در تمام صحنه‌‌ها، وظیفه خود را ادا کنند.

در این دیدار علاوه بر کارمندان سطوح مختلف دستگاههای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی، مسؤولان دفاتر نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در وزارتخانه‌‌ها و دستگاههای مختلف حضور داشتند.